Chapt 11

175 30 13
                                    


KRINGGGGGGGGGGĢGGGGGG

Aemy p.o.v





Ishhh bisinglah jam loceng ni. Aku nak tido huhu. Aemy melihat jam kecilnya yang berdiri di tepi katil itu. Alah baru pukul 2 petang. Yea 2 petang. Wait. Aemy mengerling kembali jam nya itu. "WHAT 2 PETANG? KIMBAB IS KIDDING MEH. AKU DAH DIKIRA TAK HADIR KE SEKOLAH THO." aigooooya kedatangan aku uhuk. Takperlah. Ambik lagi sehari cuti hehe.





Aku bangun mengemas katil aku. Sejurus selesai habis mengemas, aku mengambil keputusan untuk mandi. Selesai habis mandi, aku mengambil tempat di depan  cermin dan mula menyikat rmbut aku. Mata bengkak wow. Aju naise. Aku mengenakan baju tshirt jarang and berseluar pendek sahaja untuk harini. Ah maklumlah duduk rumah je kan.








Aku turn ke dapur untuk membuat hidangan makan. Well aku cek dapur ade 6 paket spaghetti. Ah bolehlah dari takde. Aku masak semua spaghetti itu dan menghidangkannya di atas meja. Actually. Spaghetti yang aku masak tu terlampau banyak untuk aku. So aku mengambil keputusan untuk menjemput kawan kawan aku makan yey.






Aku berlari naik ke bilik aku dan mencari ip aku. "Aha kat sini rupanya, ah okay. Wuish banyak nya chat. Baru 5 hari tak pegang phone. Dah 6798 chat. Fuh gmpak. Aku membuka satu persatu chat.







Aemyryion has log in into the chat







Aemyryion; hey guys! Datang lah rumah aku. Aku ade masak lebih teheee dtg lah lepas habis sekolah:)







Send






Yey dah siap send. So ape kata aku kemas rumah sikit sementara menunggu yoojung ngn somi datang. Yehet. Rindu dorng. Selesai aku mengemas ruang tamu, loceng rumah terus berbunyi menandakan kedatangan mereka. Aku berlari ke pintu dan membukanya.






"Hey Aemy!" PoohJung Somi Daehwi Jihoon Baejin ? And beberapa orang lagi yang aku tak kenal._. Aku tak jemput dorang._. "Er heyyyyy! Jemputlah masuk." Aku memberikan senyuman manis, mereka semua membawa hadiah get well soon aku dan hadiah tersebut di letakkan di atas meja. Aku menjemput mereka duduk and menarik somi dan yoojung ke dapur.




"Guysss! Aku ajak korng je, asal korang ajak yang lain jugak?" Aku berkata perlahan kepada mereka supaya mereka kat depan tak dengar ape aku cakap. "Hey gila. Kau kan ajak kami semua" somi berkata. "Bilaaaa" aku bertanya kembali. "Dalam chat?" Yoojung pula berkata. Aku menepuk dahi aku. Shitt aku tersilap hntar mesg kat group tu. "Aemy kau okay tak?" Somi bertanya. "Nae nae aku okay. But first kenalkan aku dulu kat dorng boleh tak? Ade beberapa yang aku tak kenal lagi" aku berkata kepada somi and yoojung "naeeee bos" mereka menjawab serentak







Aku ditarik oleh yoojung dan somi ke ruang tamu. "Guysssss ni aemy, dia nak kenal ngan korang sebb ade beberapa dia tak kenal lagi. Ppali kenalkan diri korang stu stu"  "Daniel imnida" lelaki berambut pink itu menhulurkan tangan untuk bersalam ke arah aku. Aku menyambut salam dia smbil tersenyum. "Daddydaniel right?" "Yes"Daniel mengangguk. "Jisung hereee" Jisung membuat aegyo dia. "Jisung omma?" Aku bertanya. "Yasss you ritee" Aku memberikan senyuman






"So this is Justin, Jaehwannie, Sewoon, ong seung woo, guanlin, seonho, seung eun, my child HAHAHAHAHA" Jisung berkata. Aku tergelak perlahan. Omma jisung. Appa daniel hehe. Mereka semua bangun dan bersalaman dng aku. Handsome wo. "Hai parkwoojin nida" lelaki berambut merah tersenyum manis smbil tunduk 90 darjah ke arah aku. Aku membalas tundukan dia balik. "Yang ni itik" woojin berkata. "Pfttt" seung woo gelak perlahan. "Aishhh hyung. Stop calling me duck. No swag like guanlin" daehwi berkata. "Ehhh" guanlin membuat muka blurnya kerana namanya dipanggil.






"Daehwi, jihoon, jinyoungie kau dah kenalkan?" Yoojung bertanya. "Nae hehe. Dah jom makan. Lets go to kitchen yey" aku berkata kepada mereka. Laju gila dorang lari ke dapur. Aku menghidangkan makanan kepada dorng and duduk di tempat aku. Iaitu di antara daehwi dan somi. "Thnkyou for this food!" Mereka berkata serentak. "OMAIGASH. THIS IS HEAVEN" justin berkata. "YASS BETUL TU. SEDAP GILA" seonho pula berkata. Yang lain hanya mampu gelak tngok kelakuan mereka.

"You looks delicious, i mean, this food is delicious" Daehwi berkata perlahan membetulkan percakapan dia. Aku dapat lihat muka dia dah start blushing. "Erm btw, asal pakai seluar pendek ngn baju jarang. Too sexy. Keep it for your husband.  They aren't your husband anyway" daehwi berkata pada aku. "Well its my style. I wasnt mean to wear this but watch your eyes too. You're not my husband." Aku mengambil minuman aku untuk minum. "I will be, one day"

Aku tersedak. "UUHUK UHUK UHUK"  somi yang terkejut terus menepuk perlahan belakang aku. "Aemy? Are you alright?" Somi bertanya. Semua yang berada di meja makan. Terhenti melihat aku. "Yes im fine, excuse me for a while. I need to go to toilet" aku bangun dari kerusi aku dan menuju ke toilet.

Author p.o.v

Somi memandang daehwi tajam. Begitu juga yang berada di meja makan tu. "Whatt" daehwi berkata smbil sambung makan. "Ape kau kata kat dia smpai dia tersedak?" Daniel bertanya. "I said nothing" daehwi membalas. "Liar. I saw you say something to aemy while eating just now" jaehwan berkata. "Yea true" sewoon menangguk tanda setuju dgn ape yang jaehwan kata.



"I just said that i would marry her oneday" daehwi berkata selamba smbil makan. "WHAT" semua yang berada di situ berkata serentak. Mereka menjatuhkan sudu dan garfu mereka di atas meja. "What, what?" Daehwi berhenti makan dan pandang mereka semua. Baru dia sedar yang kini dia menjadi perhatian.







Tbc vote and comment

Support

Please wait for the next chapt💜💜

Yes author tau harini authot update 5 kali(dehell rajinnya kau) HAHA okay but im too excited to update. Maybe next week author dah start jarang update cause i want to focus of pt3. Anything you can just pm me or just comment. I will update as soon as fast. Lav ya 















Not A Fan °Re-publishWhere stories live. Discover now