-49
-Aemy Pov-
Aku melalui koridor di dalam bangunan Mnet itu. Aku terpandang sebelah kanan dan ternampak stage persembahan mereka itu. Kenapa segi tiga? Satu,dua, empat tiga segi? Intresting. Rasanya kalau aku duduk sini tengok persembahan tu sekejap boleh kot.
🌸
Aemy menuruni tangga dan duduk di kerusi barisan 4 paling hadapan. Dia membawah kan dirinya sedikit supaya tiada sesiapa lihat kelibat dia di situ.
Aemy mendengar lagu yang dimainkan kuat itu dan terus mengoyangkan kepala mengikut rentaknya. "Nayana nayana" Itu je yang mampu Aemy ikut.
Pentas segi tiga yang dilihat Aemy itu bercantum menjadi satu dan itu mengejutkan Aemy. Dia ternganga melihat keunikkan itu. Matanya terus terbeliak apabila melihat Lee Dae Hwi, namja yang dingin itu tadi berdiri di tengah stage.
"Center of produce 101 season 2. Lee dae hwi yeoseupsaeng, chukahae" wakil perbit nasional berkata dengan bangganya. Dia tersenyum melihat Lee Dae Hwi di atas pentas itu.
-Aemy pov-
"Boa, oh Boa. Oh my god! Boa?!" Aku menjerit kuat apabila melihat penerbit nasional mereka. Its Boa! Im a big fcking asdfjkl fan of her. Tanpa aku sedar, keadaan di dalam hall itu tiba tiba menjadi senyap. Kesemua manusia yang bernafas di situ memandang aku pelik. Well skarang ni aku rasa aku yang tak bernafas sebab malu.
"Ah, cheoseonghamnida!" Aku terus berlari dengan pantas untuk keluar dari hall itu. Aku dapat merasakan yang kesemua yang berada disitu masih memandang aku. Malu. Serius aku malu. "Ah chakamman, kamsahamida" Aku dapat mendengar suara seseorang memberhentikan aku dari terus berlari. Aku pusing ke belakang dan lihat wakil Boa sedang tersenyum manis terhadap aku. "Whats your name?" Boa bertanya.
"Ah, Han Aemy imnida. Maaf kerana menggangu" aku menunduk 90° tapi rasanya macam dah terlebih tunduk. "Ah, nice name. 101 boys, please greet Aemy" Wakil boa berkata. "ah aniya aniy-" "Anyeonghaseyo, Han Aemy" kesemua 101 boys itu tunduk 90° terhadap aku. Heavennya! Semuanya handsome handsome. Oh my gosh! Namja berambut perang coklat itu kenyit mata kat aku. Rambut pink tu pun. Senyuman dia boleh membuatkan aku cair and Lee Dae Hwi ? Dia betul betul center ke? What? Asal muka itik macam dia boleh jadi center? Kinda weird. How they choose center?
Aku tersedar dari lamunan aku dan membalas kembali tundukan mereka. Oh holy. Heaven with 101 angels. Aku melihat jam tangan aku sekilas. 9.30 pagi?! Membesar mata aku melihatnya. Kejap lagi pukul 10.30 kelas michin yeoja tu aish. Aku meminta diri dari mereka semua dan terus berlari keluar.
🌸
Aemy berlari pantas masuk ke dalam tandas sekolah dan menukar baju nya ke baju sekolah. Jam menunjukkan pukul 10.15 pagi. Aemy masih ada masa untuk ke kelas nya. Dia mengeluh lega kerana tau yang dia masih selamat. Dia masuk ke dalam kelasnya sambil menguncapkan selamat pagi. Secara tiba tiba, langkahnya terhenti automatik.
"Han Aemy! Awak lupa ke yang harini kelas tambahan pukul 9.30 pagi?!" Mrs. Seol menengking Aemy. Kelas tmbahan ha? Wait what? Kelas tmbahan?! Patutlah aku call yoojung tadi dia tak angkat! Aku memandang yoojung. Dia tersengih sengih dan membuat tanda minta maaf.
"Berdiri dekat luar sekarang!" Mrs. Seol mengarah. "Haih. Nae." Aku mengambil kerusi dan berdiri di luar smbil mengangkat kan kedua dua belah tangan aku ke atas.
🌸
Kesemua pelajar yang lalu lalang pelik melihat Aemy. Ada setengah yang pura pura tak nmpak, ada yang berbisik, ada juga yang gelak. Tch. Tagune betul mereka tu. Jin,senior yang rapat dengan Aemy terkejut kerana dia melihat Aemy didenda sebegitu.
"Aemy yah! Ape jadi ni?! Oh baby pink aku. Siapa denda kau sebegini wahai sayangku" Jin berkata kata sampai melutut di depan Aemy sambil berpura pura menangis. "Yah, kau takyah drama sangatlah Jin. Meluat aku tengok. Baik kau suruh nenek kebayan dlm tu lepaskan aku." Aemy berkata. "Yelah sekejap"
To be continue
Do check out new fanfiction
Lost angel and 29 am