Jinyoung p.o.v
Aku menghantar mesg ke somi secepat mungkin setelah mendengar ape yang dikatakan oleh jihoon. Woojin dah padam gambar kat hp daehwi. Aish jinjja. Asallah dia yang pegang hp daehwi?
Baejin; Somi,woojin dah padam gmbar kat hp dae. Jihoon bagitau tadi
Somsomi; WHUT
Baejin; hntar balik kat dae banyak banyak.
Somsomi; okay. As long i can be with him.
Baejin; ppali
Aku menutup hp aku selari nenutup mata aku juga. Dah bertahun aku tunggu time ni. Nothing can change the past. Ayah aku dah mati sebabkan dong hyun. Dia report ayah aku dekat polis and dia kene gantung mati. Aku menarik nafas panjang. Jadi ini je satu satunya cara untuk balas dendam kepada dong hyun. Iaitu sakitkan adik dia.
Aku and somi tau yang dong hyun tu abg aemy. Kitaorng dengar perbualan donghyun and daehwi haritu. Aku buat semua ni untuk dendam. Manakala somi buat semua ni just for fun. Dia nak daehwi jadi boneka dia. Patung dia untuk permainkan.
Well i dont care at all cause target aku is aemy and not daehwi. Daehwi is out of my bussiness. Even daehwi kawan aku, tpi sebab kan dendam. Aku snggup buat ape sje. Even aku kene bunuh aemy. Aku sanggup. Aku memejam kan mata aku selama beberapa saat sebelum ditegur oleh jaehwan.
"YAH BAEJINYOUNG" Jaehwan menunjukkan phone nya kepada aku. Aku membuka mata dan melihatnya. Oh aemy. Aku kembali menutup mata. "YAH" jaehwan kembali mengoncangkan badan aku. "Ape ni hyung?" Aku bertanya smbil menepis tangannya. "AEMY KHIANAT DAE" aku cuma mengangguk.
"Sape khianat sape?" Suara daehwi mencelah dri belakang jaehwan. Dia dah balik dri hospital rupanya. Ouhhhh. "Kau tak dpt ke gmbar tu daehwi?" Jaehwan bertanya. Serentak dengan itu hp daehwi mengeluarkan bunyi ting yang berterusan. Daehwi melihat ke phone dia. Dia tidak memberikan sebarang reaksi. Daehwi berpaling ke belakang dan berkata perlahan "perempuan memang tak boleh percaya. Aku dah agak benda ni akan berulang" Aku melihat daehwi mencampak phonenya ke dinding yang juga merupakan ip7s sehingga berkecai. Dia kemudian berlalu pergi
Aku hanya tersenyum smbil menutup mata manakala jaehwan sudah berlari mendapatkan daehwi untuk menenangkannya. Nampaknya, rancangan satu kan dae dan aemy berjalan lancar and rancangan balas dendam pun berjalan dengan penuh perfect.
Author p.o.v
Daehwi berjalan menghentakkan kaki nya di lantai itu. Tangan kanannya mengengam penumbuk manakala tangan kirinya laju menepis air mata yang mengalir keluar. Dia tak sangka yang aemy sama seperti Erica, perempuan yang pernah menduduki hatinya dahulu. Semenjak Erica curang dengannya, daehwi tak pernah percaya perempuan lagi.
Sampai suatu hari aemy muncul, daehwi pasti yang aemy adalah yang terakhir buatnya tpi nampaknya tanggapan dia salah. Daehwi terluka sekali lagi. Laju kaki Daehwi berjalan menuju ke gym 101. Langkah jaehwan pula semakin perlahan kerana tidak dapat mengejar daehwi yang laju itu.
Daehwi masuk ke dalam gym dan mula meng attack tiang basket ball. Dia menumbuk tiang itu sekuat hatinya. Tumbukan dia terhenti apabila jaehwan menarik tangan daehwi dri terus cedera. Dia memberikan isyarat kepala kepada dae untuk menghentikkan perbuatannya. "Hwi stop. It will hurt you"
Daehwi menolak tepi tangan jaehwan sehingga menyebabkan jaehwan terjatuh. Daehwi kembali menumbuk tiang itu sebelum dihentikan pula oleh woojin. Woojin memeluk daehwi dari belakanh untuk mendapatkan tangannya. Daehwi terduduk. Dia menangis sekuat hati. Jaehwan dtg dan menepuk perlahan belakang daehwi.
"Shshhh daehwi, it just misunderstanding. Everything will be alright. Think positive" woojin berkata perlahan. Daehwi hanya mengangguk angguk tanda memahami. Kedua dua belah tangan daehwi sudah berdarah teruk kerana menumbuk besi. Jaehwan yang melihat keadaan itu sedia berlari mendapatkan bantuan manakala woojin tetap di situ menenangkan daehwi.
Aemy p.o.v
Aku melihat pasukan kecemasan berlalu di hadapan rumah aku menuju ke dorm 101. Ape jadi? Someome hurt? Aku berlari mendapatkan sweater aku dan terus menuju ke dorm mereka. Sesampai je disitu,aku melihat jihoon dan jaehwan diluar. Terus aku berlari mendapatkan mereka.
"Jihoon ya, jaehwan oppa. Something happen? Anyome hurt? Who did it?" Aku berkata ke arah mereka. Mereka cuma memberikan aku pandangan maut. Asal pandang aku camtu? "kau menyebabnya. You the one who hurt people. Such a jerk" jaehwan berkata seraya masuk ke dalam dorm. "What-what did i do?" Air mata aku mengalir keluar apabila melihat daehwi diusung oleh pasukan kecemasan ke dalam ambulans.
Woojin dan jinyoung mengikuti mereka dari belakang memadang aku sekilas. "I need to talk to you tomorrow morning" woojin berkata. Jinyoung hanya memberikan senyuman tipis. Tak ikhlas. Aku memandang jihoon dengan mata yang berkaca. "Drama. Fakers. Stop it Han aemy. Sampai bila kau nak jadi mcm ni? Go away. Takde sape nak tngok kau kat sini lagi aemy. Kau memalukan kami. Kami semua." Jihoon berpaling ke belakang dan meninggalkan aku bersendirian. Aku terduduk.
"What did i do" aku menitis kan air mata aku dengan sangat laju.
Hola vote and comment
Support
Please wait for next chaptHuish panjang lah jugak chapt ni. And yeah jinyoung jadi jahat uhuk mian. Ni semua cadangan readers yang rajin comment💜 thnkyou so much sebab sanggup baca and still support. But please. No silent reader can ah?:( please vote and comment so iknow what the mistake that i can fix :)
BTW. OKAY TAK COVER BARU PFT. TAKDE IDEA AH NAK BUAT. TPI TERGODA TNGOK GMBAR MUKA DAEHWI NI AND RMBUT WOOJIN. ASDFGHJKL SO NICE. DADDY DANIEL ALSO. JISUNG PUN
JIHOON OH GOSH SEONG WOO AND JINYOUNG SMILE KILL ME SEUNG EUN HAISH SO DAMN NICE. GUANLIN AND JAEHWAN IS CUTE
HWANG MIN HYUN YOU ALWAYS SLAY