Author p.o.v
Dah hampir seminggu sejak kejadian aemy berlaku. Mereka yang lain hmpir setiap hari mencari aemy tapi dia tidak dijumpai. Somi dam daehwi pula banyak menghabis kan masa mereka untuk 'date'. Yoojung still susah hati dgn keadaan mereka sekarang. Setiap hari dia berfikir ape kemungkinan yang akan terjadi.
Dia mendiamkan diri, dia tak nak persahabatam lain juga terjejas. Semakin yoojung berfikir tentang ni, semakin benci dia terhadap daehwi dan somi. Setiap titisan air mata dia melambangkan kebencian dia yang mendalam terhadap mereka berdua.
"Yoojung ya~" Somi datang menghampiri kawan baiknya itu yang sedang mengscoll hp nya. "Ape kau nak?" Yoojung membalas. "Alah kasarnya" somi berkata smbil pout. "Blah ah kau" "Apesal kau ni yoojung! Dah beberapa kali aku tngok kau. Setiap kali kau ngn aku kau nak marah! Asal!? Kalau dgn kawan kawan laki lain takde pulak kau nk memaki cmni dkt dorng! Sejak bila kau jadi cmni?! Murah sngt?!" Somi membalas kasar.
Yoojung bangun dan menampar muka somi. PAKKK. Somi memegang muka dia. Dia terkejut dgn perlakuan yoojung. Pelik kenapa perangai yoojung. "Murah?! Kau nak tngok spe murah sngt?! Sampai sanggup RAMPAS daehwi dri aemy! Tu tak dipanggil murah?! Desperate sngt ke?! Sakitkan hati kawan?! Aku nampak semuanya somi! Kenapa kau jadi cmni?!" Yoojung berkata smbil memandang tepat ke arah somi. Somi nampak nya tergamam dgn kata kata yoojung tpi dia mengawal mukanya.
"Oh baguslah kau dah tau. Takyah aku berpura pura lagi. Aemy tu bodoh, setiap kali ade masalah dia lari. Walaupon masalah tu aku yang cetuskan, dia tetap lari sebab takut. Pengecut. Hah, tak sia sia aku ajak suga minum malam tu." Somi berkata smbil tersenyum gembira. "Oh so kau ah penyebab segalanya? Semua benda? Semua yang kau start ni dah jadikan semua benda tak betul!" Yoojung membalas.
Somi hanya tergelak kecil. "Well. Ni somi la" "somi you have change" yoojung berkata smbil mengambil barangnya dan berlalu pergi. Dia tak sanggup lagi hadap kebenaran yang menyakitkan. Somi hanya memandang pergerakkan yoojung yang berlalu pergi meninggalkan dia seorang diri. Somi duduk tak puas hati dgn perangai yoojung.
Aemy p.o.v
Aku duduk di beranda yang terletak di bilik aku. Dah seminggu bilik ni jadi kepunyaan aku. Mrs Kim offer bilik ni. Dia kata nk duduk sini smpai bebila pun boleh. Baik betullah dia tu. Ni yang sayang ni auch. Aku memandang suasana nyaman di langit itu. Berkabus sejuk sbb baru lepas hujan pagi tadi huuuu.
Sedang aku memandang permandangn itu, sehelai selimut diletakkan di bahu aku. Aku tau sape. Samuel. Even baru seminggu, kitaorng dah rapat macm dah lama kenal. Aku memandang ke arah nya. "Gomawo" "cheonma~ termenung ape tu" samuel bertanya. "Saje je tngok langit ni hah. Cntik and sejuk" aku berkata smbil tersenyum. "Like you" aku memandang samuel. Dia mencubit pipi aku manja. "Aigooooo ya~ so cuteeeeee" dia bermain dngn pipi aku.
"Aishhh sudahlah" aku pout. Saje je nak bermanja HAHA korng jeles an huee. "Dah seminggu, tak rasa rindu ke kat dorng?" Samuel memulakan pertanyaan. "I dont give a fuck about them anymore" aku berkata. "Languange ae" samuel berkata. Aku tergelak. "Miannnnnnnnn opppppa" "ape? Oppa? Panggil sekali lagi" samuel mendekatkan mukanya ke arah aku. "Hyunggie~" aku menolak muka dia jauh. Samuel mencapai tangan aku. Aku terkejut. Aku ingat situasi ni, lee daehwi time kat waterfall.
"Ade orang tak kat rumah! Ara dah balik ni!!" Aku dan samuel tergamam mendengar suara ara. Ara, adik aku dah balik. Aku melepaskan tangan aku dri samuel dan terus lari ke ruang tamu bawah. Aku berhenti di tangga apabila melihat ara memandang aku. Mata dia berkaca. Aku mendekati dia perlahan dan terus memeluk dia. "Unnie, bogoshipeo" dia menangis dan memeluk aku erat. Aku mengusap kepala dia perlahan dan banyak kali kiss kepala ara. Jujurnya, aku memang rindu dia sangt sangt.
Aku meleraikan pelukkan ara dan memadang dalam mata dia lama. "Unnie okay?" Ara bertanya. "Unnie okay je, kenapa ara tanya cmtu?" Ara memandang aku lama. "Unnie lari hospital kan? Semua risau pasal unnie. Dorng cri unnie merata tmpat amd call unnie tpi unnie tak jawab" ara berkata. Aku just tunduk ke bawah. Tak sanggup nak ingat balik ttng kejadian haritu. "Dae-daehwi?" Aish paboya asal aku tanya?!
"Dae and somi now are in relationship. They love each other" ara berkata. Aku tersentak. Aku menahan air mata aku dri keluar. Aku just mengangguk angguk tanda faham. Aku tak nak nangis sebab daehwi. Dia jahat. Tuduh aku memacam. Aku bermain dgn jari aku and samuel dtg dan menyambut ara. "Aranie~" samuel berkata memecahkan kesunyian.
"Samuellie oppa~ huhu i miss you" dorng berpeluk smbil diperhatikan oleh aku. Aku just tersenyum tngok ara bahagia sewaktu aku dan dong hyun oppa takde. Kerisauan aku menghilang tpi dae kembali ke dalam memory aku. Stop aemy forget him! Or maybe, dia ade reason dia buat cmtu? Dae just terkiss kan? Dia tak suka somi kan? Pelbagai soalan dlm kepala aku. And soalan paling besar is,
Is daehwi still love me?
Tbc vote and comment
Support
Please wait for the mext chaptDaehwi somi aemy yoojung baejin ara, mana mati dulu dlm ff ni? HUAHAHAHAHAHAH