Author p.o.v
Mrs Kim dtg membawa dulang dri dapur berisikan air milo untuk anak perempuannya yanh sudah kembali dri hospital. Gembira dia melihat ara yang asyik nak berkepit dgn aemy. Rindu dgn kakak dia lah tu. Tak habis habis lagi lepaskan rindu. "Oppa! Oppa jumpa aemy unnie kat mana?" Samuel memandang ara kemudian pandangan dia beralih ke arah aemy. Dia tersenyum. "Masa tu kan. Aemy tngh nngis cm baby kat bawah pokok. Aemy panggil nama samuel oppa, tu yang oppa dtg rescue aemy" samuel menerangkan. Aemy memberikan pandangan maut.
"Uyoo baby, mesti unnie nngis banyakkan?" Ara bertanya. Aemy just tersenyum tatau nak jawab ape sbb keyataan yg diberikan samuel is 100000% salah. Mrs Kim mencubit peha kiri samuel. Dia just tergelak gelak tngok ara percaya ckp dia. "Geojitmal" ara berkata. Samuel akhirnya tergelak dan menutup mukanya dgn bantal yang berada di sofa itu. Dia cuba mengelakkan adiknya yang dia syng itu mencubitnya.
Yoojung p.o.v
Dri tadi aku tak boleh nk duduk diam. Ke kiri ke kanan. Kaki ni tak senang nak duduk sebab memikirkan aemy tu hidup lagi ke tidak. Aku memandang ke luar tingkap bilik aku. Kelihatan daehwi di depan rumah. Aku berlari ke bawah dan membuka pintu untuknya. Dia dtg sini dah ofc nak ambik somi date kan? "Hye yoojung" daehwi menegur aku. "Aku tatau ape nak jadi ngn kau skarang ni but aku nak pesan. Somi bukan yang terbaik untuk kau. Kau dah lakukan silap besar lee daehwi" aku berkata seraya memandang muka daehwi. "A-ape maksud kau?" Daehwi bertanya.
"Jangan pernah menyesal sebab buang aemy dari hidup kau" aku berkata seraya membelakangkan diri apabila mendengar bunyi tapak kaki somi menuruni tangga. "Im done~ come lets go baby" somi terus mendapatkan daehwi dan keluar. Dia menjeling aku. Aku terus menutup pintu. Aku harap dae sedar.
Author p.o.v
Jihoon dan baejinyoung berjalan menuju ke kafe peach, kafe fav mereka untuk menikmati minum petang. Mereka sibuk membincangkan ttng kumpulan mereka untuk pentas akhir final 101. "Susah ah lagu ni, aish!" Jinyoung berkata. "lah relex ah" jihoon menenangkan jinyoung. Dia menepuk nepuk belakang jinyoung. Semenjak kes aemy terjadi, jinyoung jadi resah tak tentu arah buat aemy macm tu. Walaupon dia yang nk aemy jadi cmtu, dia asyik teringat gelak ketawa aemy. Senyuman manis aemy mula memenuhi kepala jinyoung perlahan lahan.
"Haha baejin sudahlah ape kau ni" "geli lah ahahahahaha" "hodoh gila muka kau do HAHAHAHAHA" "tepi ah, jihoon aku punya" "baejin kau ni comel lah, mcm unta HAHAHAHAHAHAHA" "sudah lah alamak kau ni" "yeoooooooja namjaaaaa baejinnnnnn aemyyyy bestie forever! Kan?!" "OH NANANA CEPAT LAH BAEJIN KITA SUPPORT KARD KAN"
Kesemua perkataan yang aemy pernah katakam kepada baejin menyerbu masuk ke dalam kepala dia. Fikiran dia berserabut. Dia rasa bersalah. Hati dia tak tenang memikirkan ape yang dia dah lakukan. Dia tak nak tngok aemy menangis. Dia tak nak tngok aemy sedeh.
"Jinyounggie, kau okay tak?" Jihoon menegur jinyoung. Dia takut jinyoung kalau kalau dia tak sihat. "Jihoon-ah, a-aku rasa aku dah buat silap yang besar to- tolong aku" jinyoung mengeluarkan air mata dia. "Ape kau merepek ni jinyoung. Asal nk bersalah pulak? Bukan salah kau an. Ni salah dia ah. Relex lah" jihoon berkata.
"Aniyo, ni salah aku. Aku yang mulakan semua ni. I was the starter. Aku yang buat semua ni. Aku yang rancang" jinyoung jatuh ke bawah meja dan mengeluarkan air matanya dgn laju. "It was my fault"
Aemy p.o.v
Aku duduk di dalam bilik aku. Hmpir melelap kan mata aku. Ngatuk. "Unnie? Unnie dah tido ke?" Suara ara bergema. Aish ara ni aku nak tido lah time ni dia nak kacau. Perangai dri dulu smpai skarang tak berubah. Suka sngt kacau orng ey jinjja. "Masuk lah unnie tak tido lagi ni sbb ara dah kacau" aku berkata. Ara terus melompat ke atas katil aku. Dia baring di sebelah aku.
"Unnie. Ara ade smthng nk bagi unnie" ara menyerahkan pita rakaman kepada aku. Ape dia nak buat ni? Untuk ape ni? Aku meneliti benda itu pelik. "Tu recorder" "unnie tau lah unnie tak bodoh lagi" "HAHAHAHAHAAHHA MIAN UNNIE" ara berkata. "Hoi tido lah" samuel dtg menegur dri pintu bilik yang dah kurang pencahayaan. "Argh! Gwishin. Unnie karate dia unnie!" Ara memeluk aku kuat. Aku tergelak. Begitu juga samuel. "Ape oppa ni!" Ara menepuk kuat belakang samuel.
"Saje dtg sini sbb korng bising sngt" samuel berkata. Aku meletakkan pita rakaman yang diberi oleh ara ke tepi. "Ape tu?" Samuel bertanya. "Takde pape blek" aku berkata. Samuel dtg dekat sebb dia tak puas hati. Dia cuba mendapatkan pita rakaman itu. Ara dah lari ke hujung bilik sbb tak nak masuk cmpur. "Yah Han Ara tolong unnie!" "Jangan ara nnti oppa tak nak belanja dubuyo!" Samuel memegang tangan aku. Aku dah baring di bawah samuel. "Uyooooooo apeni, hot scene bhai!" Samuel duduk di atas perut aku untuk mendapat kan pita rakaman di tangan aku.
Aku tidak memperdulikan kata kata ara dan terus menyorokkan pita rakaman itu di bawah bantal tanpa mengetahui ape akibatnya. Samuel laju baring betul betul di atas badan aku. I mean ontop. Dia mendekatkan muka dia di pipi aku tangan kanannya menyeluk bawah bantal aku manakala tangan lagi stu di atas perut aku. "Omma! SAMUEL OPPA JADI PEROGOL!" Ara menjerit. Aku terdiam tngok pergerakkan samuel. Dia terus turun dri badan aku dan lari ke bilik dia. Ara dah gelak besar manakala aku still tercunggap cunggap mencari nafas.
"What the hell that happen just now? Buterflies in my stomach"
Tbc vote and comment
Support
please wait for the next chaptAehwi or Aemuel? Choose choose💜
BANYAK BETUL TYPO WUISH. KORNG KALAU NMPAK TYPO TOLONG KOMEN. NNTI AUTHOR BETULKAN BALIK HUAHUAHUA