Chapt 45

176 26 12
                                    

Author p.o.v

Suga duduk di halaman rumahnya smbil membaca story di wattpad. Dia menguap sehabis besar sbb story yang dia baca itu mempunyai chapter yang sangat panjang. Jungkook yang baru keluar dri kereta yang dinaiki oleh 6 orng ahli bts itu laju menerpa ke arah suga. Jungkook memeluk leher suga dri belakang dan perbuatan itu menyebabkan suga membaling hp nya ke tanah.


"YAH" suga berkata. "Hehe hyunggggggie" jungkook memberikan senyuman arnab dia itu. Jimin menarik kolar baju jungkook dan membawanya menjauhi suga. "Ay hyung jangan lah, nak suga hyung tak nak jimin hyung" Jungkook berkata kuat. Jin menggelengkan kepalanya melihat gelagat mereka. "Kau ni gay ke jungkook?" Rapmon bertanya. Taehyung tergelak kuat. Jimin serta merta melepaskan jungkook dan menyorok di belakang taehyung. "Yah! Manade! Kook nak manja manja je dgn hyung semua" jungkook berkata. Dia pout. Jin mengusap kepala jungkook perlahan. Tindakan jin membuatkan jungkook kembali tersenyum.


Mereka semua duduk di kerusi yang disediakan di halaman rumah suga itu. Suga meletekkan phone nya di atas meja itu dan mula bercakap dgn bts itu. "So dpt cri dia?" Suga bertanya. "Seonho ade bagitau yang aemy ade kat rumah dia. Sebelum ni aemy tinggal kat rumah samuel, contestant pd101" Taehyung menerangkan panjang lebar. "Kau kenapa suruh kitaorng cri aemy ni?" Jin pula bertanya. "Aunty yang mintak suga mintak tolong kamu semua" Mrs Min dtg dri dapur itu smbil membawa tea untuk mereka semua. "Ea? Wae?" Rapmon bertanya smbil mengambil dulang yg dipegang oleh Mrs Min dan meletakkan nya di atas meja itu.



"Aemy tu anak Aunty kan?" Jungkook berkata. Mereka yg lain terus memandang jungkook dgn muka blur. "Ape kau ckp ni kook?" Jhope bertanya. Suga mengiyakan ape yang jungkook ckp itu. "Betullah tu" mereka mengalihkan pandangan ke arah suga pula. Mrs Min mengambil tmpat duduk di tepi suga. Dia tersenyum. "Ae tu anak aunty, aunty buat silap dulu, aunty tinggalkan dia dlm keadaan susah lepas ayah dia tinggalkan dunia ni"

Jimin rapmon taehyung jhope dan jin ternganga. Mereka tak percaya ape yang Mrs Min ckp kan. Jungkook dan suga sebok menikmati hidangan yang disediakan. Mereka sebok dgn biskut mereka. "Yah! Cmner korng boleh makan time tngh serious ni?" Jhope mencelah. Suga mengangkat muka nya memandang mereka semua "dah dngr takkan nk pura pura terkejut lagi?" Jungkook mengangguk mengiyakan ape yang suga katakan. Mrs Min just menggeleng geleng kan kepalanya.   Mrs min melangkah masuk ke rumahnya meninggalkan ahli bts begitu saje.

Ara p.o.v

Aku duduk di beranda rumah aemy unnie smbil menghirup udara segar. Sementara menunggu aemy unnie mandi, aku berjalan sekitar rumah itu. Rumah aemy unnie nmpak familiar sngt. Aku berjalan menuju ke stu bilik. Aku buka pintu nya. Warna dinding di dlm bilik itu lusuh sngt. Warna soft pink. Bilik itu seperti sudah lama tak dibuka. Aku berjalan masuk ke dalam bilik perlahan lahan. Stu perstu aku perhatikan bilik ni mcm aku kenal.

KREEEK aku memandang ke arah pintu bilik air di situ. Seperti ade sesuatu menarik aku ke situ. Aku berjalan ke arah nya dan menolak pintu itu perlahan. Darah berlumuran di atas lntai bilik air itu. Seorng lelaki terduduk di situ. A-appa aku menjerit kuat sbb takut dgn pemandangan yang aiu nampak "UNNIE!!!!" Aku jatuh terduduk di pintu bilik air itu. Aku menutup mata aku dgn kedua belah tangan aku smbil air mata aku mengalir deras. "Ara?! Where are you? Are you here?!" Aku mendengar suara jinyoung oppa memanggil aku. Aku menangis sekuat mungkin kerana takut. Jinyoung oppa mendapatkan aku dan terus memeluk aku. Dia menenangkan aku dgn menepuk nepuk belakang aku.

Author p.o.v


Mereka yang lain berada di bawah itu terus naik ke atas mengikuti jinyoung. Aemy yang terkejut mendengar jeritan ara itu pun terus keluar dri bilik air smbil memakai tuala paras dada. "Wae wae wae wae wae?" Aemy merempuh mereka yang berada di pintu bilik itu. Jinyoung sedng sibuk memeluk ara menenangkannya. Namja yang berada di situ terus menutup mata mereka melihat keadaan aemy. "YAH PAKAI LAH BAJU DULU AEMY!" Jaehwan berkata.  Yoojung ketawa besar melihat gelagat mereka itu.


Daehwi yg muka dia kemerahan melihat hyung nya melihat aemy begitu terus mengambil tindakan drastik memeluk aemy yang bertuala itu dan membawa aemy ke biliknya. Daehwi buat cmtu sbb taknak hyungnnya lihat badan aemy. Aemy terkejut dgn tindakan drastik daehwi itu terus mengikut daehwi melangkah ke biliknya. "YAH! ASAL PELUK AKU HAH?"  Aemy memarahi daehwi sebaik saje mereka smpai ke biliknya. Daehwi menutup pintu bilik itu dan memberikan renungan tajam ke arah aemy. Aemy pelik dgn renungan itu terus melihat ke dirinya kembali. Dia baru sedar dia hanya memakai tuala. "Oh shit" Aemy berkata. Daehwi berjalan ke arah aemy perlahan lahan. Dia mendekati aemy stu demi stu langkah. Aemy sudah terkebelakang. Akhirnya aemy berada di dinding. Daehwi merenung aemy tajam. Aemy sudah menutup matanya kerana ketakutan.


"Aku takkan ape ape kan kau, aku just nak suruh kau pakai baju lengan panjang and seluar panjang so hyung aku takkan curi curi pandang badan kau" daehwi berkata seraya meletakkan baju di atas bahu aemy. Daehwi keluar dan menutup pintu meninggalkan aemy di dalam bilik berseorangan untuk memakai baju. Aemy menghembus nafas lega.




Tbc vote and comment
Support
Please wait for the next chapt



Hui, lama tak borak ngn readers not a fan ni agaaggaggaagagaga mohon komen bebanyak supaya seya boleh balas dan chat sama kamoooo huahahaahahahahahha btw wooji  kat atas tu hensem heeeee

Not A Fan °Re-publishWhere stories live. Discover now