Chapt 50 [last chapter]

238 28 29
                                    

Author p.o.v

Daehwi duduk di depan cermin sambil meneliti mukanya yang sudah habis di make up itu. Dia menyapu nyapu mukanya untuk menghilangkan sedikit debu bedak. Woojin yang dri tdi memandang pergerakan daehwi itu pelik kenapa muka daehwi seperti hilang sesuatu. "Hoi hwi, kau kenapa muka mcm hilng anak je" woojin menegur dia. Daehwi mengangkat muka dan memandang woojin. "Nae?" Dia bertnya kembali kepada woojin.

"Kau ni berangan je lebih. Ade masalah ke?" Woojin bertanya semula kepada daehwi smbil menepuk belakang daehwi kuat. "Auch hyung sakit lahㅠㅠ" daehwi pura pura menangis. Woojin tergelak melihat gelagat daehwi dan mereka berdua tergelak bersama. "Hah gelak berdua je, tak nak ajak kitaorng" Daniel menegur mereka berdua dri belakang. "Hoi, ape hyung ni. Salam mana salam" daehwi berkata. "Salam salam, cptlah dorng dh nak mula record last episode" daniel menarik daehwi dan woojin dan mengheadlock kepala mereka.

Ara p.o.v

Aku mengemaskan diri aku dan mencalitkan sedikit lipstick di bibir aku untuk menghadiri final 101. Support oppa aku wuhuuu. Hope baejinyoung oppa akan masuk top 11. Aku mengambil handphone aku dan memasukkan nya kedalam bag lalu terus berlari ke bilik aemy unnie. "Unnie! Ara dah siap! Jom pergi final tu, nnti terlmbat pulak!" Aku mengetuk pintu aemy unnie. Aemy unnie membuka pintu dgn baju tidonya yg belum digantinya. Nmpak sngt belum mandi. Aku mencubit perut aemy unnie dan berkata kepadanya. ''Yahhhh ape ni tak mandi lagi" "unnie baru bangun mian," unnie tersengih memandang aku.

"Dah petang baru nak bangun?!" Aku berkata ke arah aemy unnie. Dah pukul 6.30 ptg baru dia nk bangun wtf. "Unnie niㅠㅠ" aku pura pura merajuk. "Ara pergilah dulu, ajak omma kim ngn omma min pergi skali, nnti unnie dtg tpi lmbat sikitlah hehe" aemy unnie berkata kepada aku. Aku terkedu. Omma min? Unnie dah tau ke? Hati aku bercelaru memikirkannya. "Dah lah unnie dah lama tau" Aemy unnie seperti dpt membaca fikiran aku. Aku tersenyum smbil memeluknya. "Baguslah unnie tak marah. Ara mintak maaf sbb tak bagi tau unnie" aku dah mengeluarkan air mata gmbira aku.

Aemy unnie menepuk nepuk belakang aku menenangkan aku. "Dah lah pergi dulu sana. Nnti ara cop kan unnie punya tmpat nae?" Aemy unnie berpesan kearah aku. Aku mengangguk. Sebelum keluar aku cium pipi kanan unnie. Rasa ttbe mcm berat hati nak tinggalkan aemy unnie. Mcm sesuatu menghalang. "Ara, jgn lupa nnti jumpa omma min, kata kat dia yg unnie rindu dia and kata kat omma kim yg unnie ckp terima kasih" aemy unnie berpesan ke arah aku. "Unnie ckp lah sendiri nnti"  aku berlari keluar dri rumah itu.

Aemy p.o.v

Aku merenung lama rumah di depan aku ni. Tak lama lagi aku dah takkan ade kat sini. Tunggu masa hari aku tiba. Grab car yg aku pesan tadi dh smpai ke dpn rumah aku. Pemandu itu keluar dn memasukkan bagasi aku ke dlm boot kereta. Aku memasuki grab car itu dgn cpt supaya tak ade orng lain nmpak. Cpt cpt aku suruh pemandu itu gerak dri situ menuju ke airport.

Author p.o.v

Ara mencari cari unnie nya yg sepatutnya dah smpai. Dah 3 persembahan aemy terlepas and skarng hanya tinggal keputusan akhir. Dia mendail nombor aemy dan meletakkannya di telingannya. Nombor yang anda dail tidak dpt dihubungi, sila cuba sebentar lagi ara meletakkan hp nya di atas pehannya. Dia meminta diri dri omma min dan omma kim untuk ke tandas. Nak privasi sikit.

"Hey ara" seserorng menegur ara dri belakang, ara memusingkan kepalanya dan memandang orng itu. "Somi" dia berkata sepatah. "Aku tau kau tak suka aku tpi dngr penjelasan aku, lepas keputusan akhir di umumkan tolong pegi airport cptcpt" somi berkata kepada  ara. Ara memandang pelik muka somi. "Aku tau kau rasa aku ni tak masuk akal tpi tadi waktu otw pergi sini, aku and yoojung nmpak aemy naik grab car bawak beg besar. Kitaorng tak smpat nk hentikan dia sbb dia dah berlalu pergi mcm tu je"

Yoojung yang dtg dri belakang somi mengangguk angguk mengiyakan ape yang somi katakan. "Aku dah inform jihoon suruh dia inform yang lain. Baik kita get ready. Ara kau tolong tmpah grab car je" yoojung berkata termengah mengah. Ara mengangguk mendengar ape yang mereka berdua katakan lalu terus lari ke tmpat duduk nya semula. Dia duduk menanti keputusan akhir smbil mengoyang kan kaki nya. Ara memberitahu omma min dan omma kim untuk bertenang. Mereka berdua nmpak risau.

Not A Fan °Re-publishWhere stories live. Discover now