Author p.o.v
Aemy duduk di dalam biliknya smbil termenung menghadap langit. Dia sedang memikirkan perkara yang telah lama berlaku. Fikiran dia melyang hingga ke alam seterusnya. Dia tidak perasan akan kehadiran woojin dan daniel di biliknya itu sehinggakan mereka terpaksa menegurnya untuk menyedarkannya. "Yah" Woojin menolak bahu aemy perlahan. Aemy yang sedang khusyuk memeluk kakinya itu terus terguling apabila ditolak.
"Who the f-" aemy terhenti berkata. "HAH NKA MENCARUT LAH TU" Daniel menegur aemy. Aemy cepat cepat menutup mulut nya apabila ternampak oppanya disitu. Woojin dan daniel duduk di tepi aemy itu dan mula memandang dia lama. "Wae?" Aemy bertanya. "Ae, kitaorng tak nak tipu ae, kitaorng nak bagitau kebenaran" Woojin berkata smbil menarik nafas. Dia memandang ke arah daniel dan kedua oeng itu berkata serentak. "Mrs Min tu-" "omma aemy kan?" Aemy menyambung pernyataan yang woojin dan daniel ingin katakan. Woojin dan daniel terkebelakang.
"Ma-mcm mana aemy tau?" Daniel bertanya. "aemy dngr time aemy kat hospital, dong hyun panggil Mrs Min omma"
Aemy tersenyum melihat dua orng oppanya itu. Woojin dan daniel mengangguk angguk mendengar penjelasan aemy. "Nak join?" Dong hyun di pintu bilik aemy berkata smbil memegang dulang berisi milo ais 4 cawan. Daniel tersenyum begitu juga aemy. "Milo ais je boleh join. Kau takyah" Woojin berkata. Dong hyung pout mendengar jawapan woojin. "Ala masuk jelah si gedik ni" aemy berkata. Dong hyun laju menuju ke arah adik kesayangan dia itu lantas meletakkan milo ais ke tepi dan mencubit manja pipi adiknya itu. "Aigooya this kid" woojin dan daniel menggelengkan kepala melihat gelagat mereka brdua."Lagi 3 hari produce 101 final episode, aemy dtg kan support kitaorng?" Woojin bertanya smbil mula menghirup milo ais nya tu. "Hmmm" aemy berkata. Daniel tersenyum. "Dong hyun kau?" Dia bertanya. "Tak kot. Hati aku crack ah sbb terkeluar semi final" dong hyun berkata smbil membuat muka sedih. "Dtg jelah gedik" woojin memicit pinggang dong hyun. Dong hyun yang sedang menikmati milo ais itu tersembur kerana picitan woojin berikan. Aemy menutup matanya mengelakkan dri pada termasuk air ke dlm mata dia. Yes. Dong hyun sembur air terhadap aemy. Daniel dan woojin tergelak besar manakala aemy sudah berlari mendapatkan dong hyun yg pantas melesapkan diri dahulu.
Suga p.o.v
Aku duduk di dalam kafe itu bersama taehyung dan jhope smbil menunggu pesanan. Masing masing senyap tatau ape nak kata. Jhope pula busy melihat ip nya itu. "Hoi, tak rasa ke yg kita kene bagitau aemy jugak?" Taehyung memulakan perbicaraan. "Bagitau ape?" Jhope still melihat ip nya itu. "Pasal omma Min lah" Taehyung pula berkata. Aku mengangguk. "Aku nak bagitau aku dah smpai hati" aku berkata. "Lah asal pulak" Jhope berkata smbil meletakkan ip nya ke tpi. "Kita kan dah lama kawan ngn dia, kita tau semua kesusahan dia, lagipun aku tak nak dia bencikan omma dia" Suga berkata. Taehyung dan jhope mengangguk angguk mendengar ape yang suga katakan.
"Lagipun aku dah lama suka kat aemy, tpi tatau pulak kisah kitaorng berakhir sebagai adik beradik kandung" suga berkata smbil tertunduk. "Bwo?" Taehyung berkata jhope pula terngaga. Suga hanya mengangguk menyembunyikan muka dia. "Strong bro, kau still bileh jaga dia even tho dia adik kau"
Taehyung berkata smbil menepuk belakang suga perlahan manakala jhope still lagi ternganga. Pelayan yg membawa air mereka itu dtg lalu menyedarkan jhope yg terbukam dri tadi. Dia terus menegur pelayan itu. "Hey awek" jhope berkata smbil mengeyitkan kepala dia. "Ee gila" pelayan itu berkata lalu pergi dri situ. Taehyung dan suga sudah terbahak bahak melihat kejadian itu.Daehwi p.o.v
Aku sedang menghafal lirik lagu untuk final 101 yg akan berlansung lagi beberapa hari. Fikiran aku terhadap samuel haritu masih lagi tidak terkawal. Nak je aku tumbuk si sam tu. Kalau bukan ara yg halang aku, dah lama lebam mata samuel tu. Aku memegang kuat kertas lirik itu dan mencabut earphone aku. Aku memandang ke arah samuel yg sedang berbincang dgn dongho itu. Hati aku yg panas itu aku redakan dgn menyambung balik meletakkan earphone di telinga aku. TING hp aku bebunyi menandakan mesg masuk. Aku membuka msg itu dan mula membacanya. Dri Dong hyun hyung. Aku membaca mesg itu tekun dgn muka yg berkerut.
Tolong temankan aemy kat rumah, CEPAT DTG KALAU TAK HYUNG TAK NAK BAGI CHANCE KORNG BERDUA DAH.
-8.50pm-
aku mengemas barang aku dan terus berlari menuju ke rumah aemy. Earphone aku sudah terbelit di leher akibat larian yg terlampau laju. Sesampainya aku di rumah aemy terus tangan aku laju menekan butang rumahnya. Pintu rumahnya di buka oleh woojin hyung dan daniel hyung berada di belakng nya. Woojin terkejut melihat daehwi itu terus mengeluarkan phonenya dan melihat jam di phonenya itu. "Lapaaaaaaaan lima puluh satu?!" Woojin berkata terkejut. Nafas aku still tercunggap cunggap. "Gila ah kau" daniel berkata. Mereka membenarkan aku masuk dan duduk di ruang tamu sementara menunggu dong hyun hyung.
Author p.o.v
Dong hyun turun bersama aemy ke ruang tamu itu. Aemy tidak sedar akan kehadiran daehwi itu leka memegang tngn dong hyun. "Oppa nak pergi mana" aemy bertanya manja. "Oppa nak keluar jap ade hal hehe" dong hyun menjawab spontan. "Alaaah spe nak tman aemy" aemy pout. Dia memegang tangan dong hyun erat tidak mahu lepaskannya. "Tu dia ade" dong hyun memuncungkan mulutnya. Aemy memandang ke arah muncungan mulut dong hyun itu terus melepaskkan tangan dong hyun perlahan. Dia terkejut melihat daehwi di depannya. "Oppa pergi dulu, bye have fun" dong hyun mencium pipi dahi aemy diikuti woojin turut mencium dahi aemy dan daniel yg mencium pipi aemy. Mereka mengusutkan rmbut aemy dah meninggalkannya begitu sahaja. Daehwi di depannya memberikan light smile dan memandang aemy lama.
"Its hurt to see some one you love been kissed by someone else"
Tbc vote and comment
Support
Please wait for the next chaptYeah its hurtㅠㅠ