Daehwi p.o.v
Aku memandu melalui sungai han untuk menenangkan fikiran. Sabtu petang mcm ni udara mmg seoalu nyaman. Aku berhenti dan memarkirkan kereta dan berjalan di tepi sungai itu. Udara yang segar buat fikiran aku jadi tenang. Pening kepala fikirkan pasal hidup ni. Sekejap okay sekejap tak. Nasib somi slalu teman aku. Bahagia jugaklah dgn dia.
Sedang aku berjalan menuju ke shelter yang terdekat, aku ternampal orng yang pernah aku syng suatu masa dulu, aemy. Dia tengh duduk main tpi sungai dngn samuel. Laju kaki aku menghampiri dua orng itu. Aku menarik tangan aemy yang sedang bermain pasir itu.
"Ah!'' Aemy memaling kan badannya ke arah aku. "Dae-" "yes its me" aku memandang tepat ke dalam anak mata aemy. Badan dia mengigil. Samuel yang melihat kajian itu terus menarik aemy membelakangkan dia. "ape kau ni, tarik tarik perempuan takde adab ke?" Samuel berkata kasar. "Oh wow. Banyaknya slut ni ajar kau berkasar, takkan suga pun dah buang kau smpai kau cri samuel,aemy?" Aku berkata ke arah aemy.
"Perkataan jaga. Kau menyakitkan hati semua orng. Jangan buat aku rasa tak nak hormat kau dah lepas ni lee dae hwi" "huh yea? So kau rasa aku nak hormat korng dua ni yang tngh dating jauh dri org? Nak buat ape berdua?" Aku smirk. Nampak sngt dorng nak buat benda bukan bukan huh. Dasar aemy mmg slut. "Dae, hyung dgn dorng tadi, hyung pergi tandas je nak cuci tangan. Sampai smpai je hyung nmpak kau tuduh aemy bebukan" aku memandang ke arah suara itu.
"Woo-woojin?" Aku melihat atas bawah. Nak pastikan dia mmg woojin. "Yes. Mind your languange before i punch you right in your face" woojin mengertak aku. Disebabkan aku tak puas hati and malas nak gaduh, aku berlalu pergi dri situ. Tak nak ah buat musuh banyak sngt. Buang masa.
Author p.o.v
Aemy duduk termenung di tepi sungai itu selepas kehadiran daehwi tadi. Dia memandang ke arah air yang mengalir itu. Dia cuma keluar bertiga dgn samuel dan woojin je tpi dituduh bukan bukan oleh daehwi. Dia keluar jumpa dgn woojin pun sbb samuel bagitau kat woojin yang aemy ade kat rumah dia. Lepas je tau berita aemy dah dijumpai, woojin pergi ke rumah samuel untuk berjumpa dgn aemy tanpa diketahui yang lain. Dia tak nak aemy stress. Tpi tatau pula kejadian ni boleh terjadi.
"Hye okay tak?" Samuel menegur aemy dri belakang. Dia duduk di sebelah aemy manakala woojin pergi ke kedai berdekatan untuk membeli air buat mereka. Aemy just mengangguk mendengar pertanyaan samuel. "Mcm tak okay je? Kau jangan pikir banyak lah pasal dae, aku kan ade?" Samuel berkata smbil meletakkan kepala dia di atas peha aemy. Dia berbaring di situ. Aemy terkejut dgn pergerakkan samuel terus memandang samuel dgn pelik.
"Arrrrrh im sleepy, aemy, sing me to sleep?" Samuel bertanya smbil membuat muka comel kepada aemy. "This is not your home muellie" aemy berkata smbil cuba menolak muka samuel jauh dri nya. "Alaaaah" samuel berkata. Dia pout. Aemy mengeluh. Dia mula menyanyikan lagu "always" lagu pentas akhir 101 nnti. Lagi dua minggu je tpi aemy dah dngr lagu itu dulu.
"Hm" samuel berkata smbil memejam matanya. Dia mula tido dgn lenanya di atas peha aemy. Aemy mengusap kepala samuel. Dia memandang muka samuel. Dia tersenyum tngok perangai samuel. Dia menganggap samuel mcm abg nya sendiri. Bercakap ttng abgnya, aemy mula rindukan dong hyun. "Huiiiii sweetnya" woojin dtg menegur dri belakang. Samuel yang malu itu terus bangun dri tidonya. Sleeping mood dia terkacau oleh woojin. "Manade he" aemy berkata smbil mengambil air yang dihulurkan oleh woojin.
Woojin duduk di tepi aemy dan itu membuatkan aemy berada di antara dua lelaki idaman 101 fans itu. Aemy menghirup airnya perlahan dan woojin memeluk pinggang aemy. Samuel hanya lihat perlakuan woojin dgn membuat muka jealousnya. "Ae bila nak balik? Dong hyun risau tu" woojin berkata. Aemy berhenti berfikir. "Biarlah aemy tinggal dgn muel lama skit. Boleh sweet sweet.
"Stop being pervert samuel. I know what you did to her. Ara told everything" woojin berkata serta merta muka aemy jadi merah. Samuel menggelakan pandangan mata woojin itu.
"Ehem kitaorng gurau je" samuel berkata. Aemy mengaggukan kepala dia menanda kan ye. "Hm yelah nnti jgn smpai dpt anak pulak" woojin berkata. Samuel yang sedang hirup air itu serta merta mengeluarkan semula air itu dan terbatuk batuk sbb lawak bodoh woojin itu. Aemy menepuk nepuk belakang samuel dgn tangan kirinya sementara tangan kanannya mencubit peha woojin.
"AHHHH APPAYO" woojin menjerit kecil. Aemy dan samuel tergelak gelak sbbkan perangai woojin yang comel itu. "So nnti kita balik ye aemy? Boleh lah?" Woojin cuba memujuk aemy sekali lagi. "Woojin takyah ah" samuel berkata. "Hmm okay, aemy pergi nnti. Dgn oppa and muel" samuel dan woojin memandang ara terkjut dgn jawapannya itu. Tak sangka aemy dah lembut hati.
Aemy tersenyum kecil. Dia harap jihoon jaehwan dan yang lain tak marahkan dia sbb persalah fahaman yang berlaku beberapa minggu lalu. Perit rasanya bila kene tuduh, tpi disebabkan orng orng yang membahagiakan dia, dia teruskan hidup untuk mereka.
Perasaan sayang aemy terhadap samuel mula hadir, tpi dia hadir dlm pelbagai bentuk yang dia sendiri pun tak pasti. Dia confius dgn perasaanya. Dia takut keputusan dia buat salah smpai satu masa dia kene tinggalkan semua orng sekali lagi. Dia tak nak lukakan sesiapa lagi. Dia berharap keputusan dia kalini tepat.
Tbc VOTE and COMMENT
Support
Please wait for the next chapt.Author tngh sedeh ni sebb beberapa kawan author dihantar ke london untuk ujian apetah 3 tahunㅠㅠdia tinggalkan author cmtu jeㅠㅠsedeh auㅠㅠ