Aemy p.o.v
Aku baring di atas katil aku. Hari ni hari ahad. Cuti wuhu~ aku ingat nak pergi beli barang skit,pastu nak beli buku rujukan sebab exam lagi 2 weeks hiks. Aku ingat nak daehwi temankan aku. So yeah maybe boleh dating skali pft. Ngengada je aku ni.
Aku mencapai ip aku dan mula mendail nombor daehwi. Tuuut tuut tuuut tuuut nombor yang anda dail- aku mematikan ip aku. Dah tiga kali kot call dia. Asal tak angkat? Takkan dia tido. Oh maybe dia busy prepare for final episode 101 kot. Hm biar jelah. Aku boleh pergi sendiri.
Aku berlari menuju ke tangga dan mengambil coat aku. Tangan aku lantas memasukkan ip aku ke dalam poket sebelah kanan dan terus keluar mengunci pintu. Smbil berjalan, aku memandang ke kiri ke kanan untuk melihat benda yang menarik. But nah, bosan nya. Haih.
Kaki aku terus laju ingin menuju ke S Mall yang terletak beberapa kilometer dri rumah aku. Baru aku hendak melangkah masuk ke dalam mall itu, kaki aku terus dihentikan dengan pemandangan somi yoojung woojin oppa dan daehwi sedang berada di hospital seberang jalan itu.
Aku tersenyum melihat mereka disitu. Lantas aku ingin pergi ke situ. Aku mengalihkan badan aku dan terus berlari ke seberang jalan tanpa melihat kiri dan kanan.
Pin pin pin!
Tangan seseorang menarik aku dri kene langgar dengan kereta itu. Dia lantas memeluk aku dan membelakangkan dirinya menghadap jalan raya untuk menghalang pandangan somi yoojung woojin oppa dan daehwi dri melihat aku.
Aku terkejut sebab hampir di langgar kereta. Aku melihat muka orang yang menyelamatkan aku. Suga. Dia dah selamatkan aku. "Aemy kau ni mmg cuai kan!" Suara jin memecahkan suasana yang suram itu. Aku memandang ke belakang. Bts semua berada disitu. "Nasib baiklah kitaorng semua nampak kau tadi" jungkook berkata seraya menghulurkan tangam untuk mengangkat aku.
Aku mencapai tangan jungkook dan membantu suga untuk bangun juga. "Mi-mianhae" aku berkata smbil membersihkan baju aku. Mata mereka bertujuh memerhatikan pergerakkan aku. "Kau buat ape kat sini?" Jimin bertanya. "A-aku nak beli barang skit" aku menjawab terketar. Rasa takut dipandang begitu. "Nak beli barang mall nya kat sini bukan seberang jalan." Rapmon berkata. Jhope mengangguk. Aku hanya menundukkan kepala sebab dimarahi oleh mereka.
"Dah lah. Jom kitaorng teman kau. Jangan sesedeh kitaorng tak marah kau pun" taehyung mengangkat muka aku seraya memeluk aku. Asal ttbe peluk peluk ni? "Dah lah jom" Suga memimpin tangan aku masuk ke dalam mall diikuti keenam enam namja handsome tu.
Author p.o.v
Sepanjang satu hari ni aemy meluangkan masa dengan bts. Sudah lama rasanya bts tak muncul dlm ff ni HAHAHAHAHA. Mereka akhirnya tiba di tingkat 3 mall untuk menikmati makan malam mereka. Mereka duduk di tepi tingkat dan pelbagai cerita bertukar tukar. Aemy perasan yanh suga dan lain lain asyik memerhatikan dirinya. Ape benda yang tak kena? Rambut tak betul ke?
Akhirnya aemy membuat keputusan meminta diri untuk ke tandas. Aemy masuk ke dalam tandas dan mula meneliti mukanya itu. Takde pape pun. Dah tu asal asyik perhatikan muka aemy je? Takde benda lain nak tngok ke. Ni bukan freeshow.
Aemy keluar dari tandas smbil memandang ke bawah. Dia terlanggar seorang wanita berusia lalu aemy terus mengangkat wanita itu dan meminta maaf kepadanya. "Cheoseonghamnida cheoseonghamnida" aemy akhirnya mengangkat muka memandang wanita itu. Aemy memberikan senyuman manisnya "Omma! Ape omma buat kat sini?" Suga datang menyapa dari belakang.
"Ah nae anak omma, omma jalan kat sini tadi dgn appa kamu, tpi tak sangka pulak terjumpa kamu disni. Omma terlanggar dia tadi" Mrs Min,omma suga berkata. "Eh aniyo saya yang langgar ahjumma" Aemy menunduk 90° sebanyak tiga kali. "Dah lah tu aemy. Omma saya takde pape lah" Mrs. Min terhenti seketika. "A-aemy?" Dia berkata tergagap. "Nae Han Aemy imnida" Aemy mengenalkan dirinya dan senyum kepada Mrs Min. "Aemy ni kawan suga. Hehe" Suga berkata.
Mrs Min mengangguk lemah. Dia memandang aemy dengan mata berkaca kaca lalu samsung s8 dia berbunyi menanda kan appa suga call. "Nae, chakamman sekejap lagi saya datg" Mrs Min berkata ramah. Dia memandang aemy lagi sebelum meminta diri untuk pergi. Suga dan Aemy hanya memerhati Mrs Min berlalu pergi sementara Mrs Min sudah mengeluarkan air mata dia dengan sangat laju. Dia menangis menyesali perkara yang dia pernah buat dahulu.
Tbc vote and comment
Support
Please wait for next chaptHOHO AUTHOR RASA CERITA NI KORANG DAH DAPAT AGAK KAN? TPI JANGN RISAU. PLOT YANG KORANG TAK PERNAH FIKIR AKAN TERJADI NNTI HUE HUE *Muka jahat* SO APE KORANG RASA? ENDING SEDIH OR HAPPY?