Aemy p.o.v
Aku turun ke bawah setelah selesai memakai baju tadi. Kelihatan jinyoung sedang lagi menenangkan ara yg sedang tersedu sedu kerana ketakutan. Aku menghampiri ara dan memberi isyarat kepada jinyoung untk memberi ruang kepada kami berdua untuk bercakap. Mereka yang lain berada di dapur untuk menyiapkan makan malam. Ni rumah aku tpi dorng pula yg siapkan. Aku menggelengkan kepala megenangkan perangai aku sendiri.
"Ara?" Aku berkata. Ara memalingkan kepalanya ke arah aku. "Unnie tau kan sebenarnya?" Ara berkata. Aku menanggukan kepala aku. "Tu imaginasi ara. Appa dah lama tinggalkan dunia ni" aku mengusap kepala ara perlahan. Ara memeluk aku. "Ara rindu appa, oppa, omma, unnie, ara rindu keluarga kita" ara berkata. Aku menepuk nepuk belakangnya. "Unnie pun. 5 tahun kita terpisah, unnie ingat ara dah mati" aku berkata. "Ara akan mati kalau jinyoung oppa tak selamatkan ara" ara berkata. Aku memandang dia. "Nae?" "Kita dah banyak berhutang dgn keluarga jinyoung oppa, kita buat appa jinyoung masuk penjara. Kita dah hncurkan keluarga mereka unnie. Disebabkan perkara tu, jinyoung oppa nak balas dendam, and ara dah jatuh cinta dgn jinyoung oppa"
Aku termenung seketika sebelum suara yoojung datang menyapa. "Oi termenung je. Jom lah makan, kitaorng dah siapkan makanan hehe. Fav kau, carbonara mushroom" Aku memandang muka yoojung. Rasa bersalah sbb marah dia haritu. Aku terus memeluk yoojung smbil menguncapkan terima kasih. Kami bertiga ke dapur dan mengambil tmpat duduk. Aku duduk di antar jaehwan dan jihoon. Daehwi di hadapan aku. Sepanjang makan malam, aku berasa tak selesa sbb daehwi leka memandang aku.
Author p.o.v
Mereka semua berkumpul di ruang tamu untuk mendengarkan cerita ttng aemy dan samuel. Mereka semua ingin tau kenapa
Aemy lari dri 'neraka' yang dicakapkan oleh nya itu. "Sam, ade penyakit bipolar, bipolar dia serang aemy lepas je daehwi selamatkan aemy haritu. Sam tarik rmbut aemy and dia sentuh ae" aemy berkata. Dia mengangkat baju dia dan menunjukkan kesan cakar samuel pada badan dia. Mereka yg berada di situ terkejut. Daehwi sudah bangun ingin mencari sam tetapi dihentikan oleh jihoon. "Dae sabar" Daehwi menuruti kata kata jihoon dan duduk di tpi aemy. Dia mengambil krim yg dihulurkan oleh ara. "Guna ni" dae berkata.Aemy mengambil krim itu dri dae dan merenungnya lama. Mereka yg berada di situ perlahan lahan bergerak menuju ke dapur memberi ruang kepada aemy dan daehwi. "Pakai lah" daehwi berkata. Aemy menggelengkan kepalanya. "Wae?" "Tak smpai" aemy berkata smbil meletakkan krim itu di meja yg berada di hadapannya. Daehwi mengambil krim itu dan mula mencalitkan di tangannya. "Angkat baju kau" daehwi berkata. Aemy terdiam. "Jangan risau, aku just tolng kau" daehwi berkata. Dia menenangkan aemy. Aemy mula mengangkat baju dia perlahan dan membenarkan dae menyapukan krim itu dibadan dia.
Tangan daehwi yang lembut itu menyentuh setiap inci badan aemy yang terluka itu. Aemy menahan kesakitan yang pedih akibat krim itu. "Auch" aemy berkata. Daehwi sedar yang krim itu menyakitkan aemy terus meniup perlahan badan aemy. Angin yang ditiup daehwi itu menenangkan aemy. Daehwi menurunkan baju aemy setelah dia selesai menyapukan krim itu. "Gomawo" Aemy berkata smbil menundukkan kepalanya. "Small matter" daehwi menjawab.
"Dah ke belum?" Ara menjerit dri dpur. "NAE!" Daehwi menjawab. Mereka semua kembali ke depan dan melihat mereka berdua yang muka masing masing tngh memerah. "Ae, mintak maaf kat semua" aemy berkata perlahan. Dia meminta maaf atas kesalahan dia yang tidak mahu mendengar penjelasan mereka haritu. "Kitaorng yang kene mintak maaf. Mian aemy" jaehwan berkata. "Mian sbb tak beri kepercayaan kepada kau" jihoon berkata. "Mian sbb takde dngn kau waktu kau susah" yoojung berkata. "Mian sbb lukakan perasaan kau" Daehwi pula berkata. Sewoon dan seonho tersenyum. Ara memandang jinyoung. "Mian sebab hancurkan keluarga kau" jinyoung pula berkata. Mereka yang berada di situ memandang jinyoung. "Its okay. Kita sama sama salah jinyoung" Aemy tersenyum. Ara menepuk belakang jinyoung.
Aemy p.o.v
Aku meminta mereka semua untuk bermalam di rumah aku. Aku duduk di luar rumah untuk mengambil udara segar. Sweater yang tebal itu cukup hangat dipakai. "Hoi tak takut hantu ke?" Suara jinyoung menegur dri belakang. "Heh manade hantu" aku membalas smbil tersenyum. Jinyoung mengambil tempatnya di tepi aku. Dia memandang aku lembut. "Aemy, kau cntik lah" jinyoung berkata. "Aku tau" aku membalas smbil tersenyum. "Sbb tu lah aku suka kat kau" jinyoung berkata. Aku memandang dia. "Nae?" Aku berkata. "If daehwi and sam dont want you, i can be yours aemy" jinyoung berkata. Aku mengusap muka dia perlahan. "Niat kau baik jinyoung, tpi , ade orng lebih memerlukan kasih sayang kau lebih dri aku" aku berkata ke arah jinyoung.
Dia terpaku mendengar kata kata aku. "Aku tak terima, aku tak menolak, semua ni demi kebahagiaan kau sendiri jinyoung. Aku takut kau akan sakit bila dgn aku. Sbb satu hari nnti aku akan hilang dri dunia ni. Find your real happiness, shes always be there for you" aku berkata. Muka jinyoung memberikan reaksi yang pelik. "Nuguya?" Jinyoung bertanya. "You know who" aku berkata meninggalkan jinyoung seorang diri. Aku masuk ke dalam bilik aku dan menutup pintu. Aku tersenyum. Lepas buat semua orang gmbira nnti, aku nak perlahan lahan tinggalkan dorng tanpa dorng sedar aku pernah wujud kat dunia ni.
Tbc vote comment
Support
Please wait for the next chaptHehe