Aemy p.o.v
Aku keluar dari dorm itu selepas permainan hari sukan telah tamat. Pelbagai ragam aku dapat lihat. Lagi lagi seonho. Boleh pulak dia jalan menyeget mcm tu. Tergelak gelak aku dibuatnya. Jaehwan oppa pulak. Dia gelak mcm orng gila. Menakutkan. Lowkey psychopatic. But its okay. Dia punya gelak boleh buat yang lain happy.
Aku still lagi teringat pasal kejadian tadi. Aku menyentuh bibir aku. Muka aku dah start merah balik. Boleh pulak si itik tu selamba kiss aku depan dorng semua! Malu kot! Otak aku memberontak. Tpi, aku suka. Ay aemy! Sedar! Dia dah ade girlfriend! Kau ni nak rosakkan relay orang je!
"Hoi! Termenung je keje!" Seseorang tegur aku dari belakang. Dari suara dia aku dah tau sape. Ha seung eun oppa. Dia ni jarang bercakap walaupon dah hmpir 23 chapt published. Pft kk. Aku memusing belakang dan pukul bahu seung eun oppa perlahan.
"Manade termenung" aku berkata. "Habis tu? Fikir pasal daehwi?" Seung eun membalas. "Na-nae?!" Aku memberikan reaksi terkejut. Sebab aku pun terkejut dengar jawapan seung eun oppa. "Yelah. Hmm mesti fikir pasal dia. Because you have fall for him kan~" seung eun oppa berkata dalam keadaan mengusik.
"Pft ape oppa ni, kitaorng kawan pun tak. Apetah lagi nak ade relay" aku membalas dengan nada kecewa. "Alah alah. Saeng jangan sedeh. Kalau daehwi tak nak saeng, ape kata biar woojin je ambik saeng, nak?" Seung eun membalas. Kata kata dia buat aku tergelak habis. "HAHAHAHAHAHAHAHAHAH" "dah kenapa gelak?" Seung eun bertanya pelik. "Woojin tu oppa aemy jelah~ lagipun, aemy mmg dah anggap dia lebih dri oppa angkat. Aemy anggap dia mcm oppa kandung aemy sendiri"
Seung eun mengangguk angguk paham. Aku just mengelengkan kepala. "Yelah, mestilah woojin hyung tu aemy anggap oppa je. Manade orang lain boleh jadikan aemy ni girlfriend dia, except for me." Tangan aku digenggam seseorang. Warm. And i know who. Daehwi. Seung eun tersenyum. Dia melihat tangan kami berdua. Aku memandang daehwi. Dia wink ke arah aku.
Blushing balik._. Dri sisi mata aku, aku dpt melihat daehwi memberikan signal supaya seung eun oppa tinggalkan kami berdua. "Oppa rasa ade orng pnggil oppa lah, ye saye?!" Seung eun oppa menjerit selari dgn kakinya yang mula melangkah masuk ke dalam dorm.
Daehwi menarik aku berjalan. Aku tak tahu ke mana arah tuju dia but dia tak nak lepaskan tangan aku. Kata kata dia dekat seung eun oppa tadi masih tergiang giang di telinga aku. Ape sebenarnya dia cuba sampaikan? Aku memandang sisi muka daehwi. Pandangan dae still focus ke hadapan. "Pandang depan, nnti tersadung cmner?" Daehwi berkata. Aku cepat cepat mengalihkan pandangan aku ke hadapan.
Author p.o.v
Setelah beberapa minit mereka melangkah, akhirnya mereka smpai ke destinasi yang daehwi tujukan. Aemy memandang sekeliling tempat itu. Air terjun. Mmg tak ade orang disitu. Aemy berpusing memandang keindahan pemandangan tersebut sementara tangan dia still daehwi gengam ketat.
"Ni fav place aku, bila aku nervous or risau, aku selalu datang sini" daehwi berkata. Aemy mengangguk angguk tanda faham ape yang daehwi katakan. Daehwi memandang aemy lalu menarik aemy duduk di batu yang berdekatan air terjun.
"Aemy aku nak cakap sesuatu ni" daehwi memulakan bicara. "Nae cakaplah." Aemy membalas seraya tangan dia cuba mencapai ranting kecil disitu. Daehwi menarik nafasnya. "Kau suka air tak? Pandai berenang tak?" Daehwi bertanya perlahan. Aemy mengangguk memberikan balasan. Tiba tiba daehwi menolak aemy ke dalam air terjun itu.
"HHAHAHAHAHA" Daehwi tergelak besar. "YAH! NEO JINJJA!" Aemy menarik daehwi masuk ke dalam air juga. Aemy memercikkan air ke arah daehwi dan mereka membalas serangan antara stu sama lain. Daehwi menangkap tangan aemy dari terus menyerangnya. Lips daehwi diletakkan di lips aemy dan itu membuatkan aemy berhenti. "Aku suka kat kau." Daehwi berkata. Sekali lagi, jantung aemy terhenti.
Is it real?
Tbc vote comment
Support
Please wait for next chaptHuiiii ya gaiseu! Author comeback home. Ya part ni cliche and hampir 4 hari author tak update. Mian guys buttttttttttttttttttttttttt author kene focus pititeeeeee. Uhuk uhuk its okay. Asalkan korang suport author, author akan terus menggila dalam ff ni hue hue. Nak lagi ke part cliche? Author boleh buat. Just komen HAHAHAHAHA thank you for support!
Sorry for typollaaaaaaa💜