Chapt 42

168 26 5
                                    

Aemy p.o.v

"Noona! Ara nak keluar ni, nak ikut tak~" Ara membuka pintu bilik aku. Aku tngh baring atas katil. Tngh baca wattpad. Nyebok je dia ni. "Tak mau" aku berkata. Malas nak keluar. "Alah unnie jom lah." Ara menarik narik tangan aku. "Tak mau" aku berkata lagi. "Kenapa?" Dia bertanya. "Malas" ringkas saje jawapan aku. "Huh patutlah gemok" ara berkata smbil menutup pintu bilik aku. "HEY! IM NOT FAT ALSJDSALALAL WTF?"

Aku gemok ke?! Tak mungkin lah. Andwae! Ani ani aku tak gemok. Aku just chubby and comel. Aku berlari menuju ke cermin di bilik air. Aku lihat muka aku smbil menampar nampar pipi aku. Double chin! HUWARGH!!!! aku dah gemok huhu. Aku menghantukkan kepala aku ke cermin bilik air tu. Tak cantik lah camni.

Aku mengambil keputusan untuk pergi jogging. No. I mean berjalan  kat sungai han. TING aku memandang ke ip aku di bilik aku itu. Ape lagi dorng nak ni! Tak nampak ke aku ade masalah dunia?! 12 messages from Baejin. Oh baejin. Aku menghidupkan ip aku dan mula membaca messages.

Ae.. aku nak jumpa kau boleh tak?

Are you there?

Aku rindu kau

Aku nak bagitau something

Please answer me ae

Kau tak rindu kitaorng ke

Jom jumpa nak?

Please? Aku ade dengan yoojung.

Jaehwan jihoon pun ade

Nak jumpa tak?

Kitaorng tunggu kau kat kafe peach.

6.45 petang? We will wait for you. Bye.

Aku mematikan ip aku. Aku ingat dorng tak nak jumpa aku. Aku pun belum bersedia nak jumpa dgn dorng. Aku takut dorng marahkan aku lagi. Aku menghempas kepala aku di atas bantal. Tangan aku diletakkan di bawah bantal aku. Aku dapat rasakan something kat bawah bantal aku dan terus menarik ia keluar. Oh ni pita perakam yang ara bagi haritu. Aku tak dengar pun ape yang ade dalam ni.Aku menghidup kan pita rakaman itu dan mula mendengarnya dengan teliti.

"So camner suga boleh termakan kau punya trick smpai dia ade kat atas katil aemy smalam?"  Ni suara Jinyounggie kan? Ape trick trick ni?

"Senang je, ajak dia keluar minum soju kat tpi hospital tu, aku tak minum banyak. Aku just bawak suga masuk 'bilik' dia je" Somi kau pun terlibat?

"Thnks god aku ade kawan pandai macam kau"

"Well, aku just nak daehwi, and kau nak balas dendam for your family, so why not kita berkawan kan?"

"Yea true."


Pita rakaman itu terhenti. Ape sebernarnya yang aku dah dengar tadi? Ape yang dah jadi? Somi baejin. Dorng nak jatuhkan aku? Wth is this. Tak logic! Aku memandang ke arah jam. Dah pukul 7.00 petang. Aku menagmbil kot aku dan terus keluar dari rumah menuju ke kafe peach.


Author p.o.v

Jinyoung memandang ke luar tingkap untuk melihat kehadiran aemy. Dah dekat 15 minit dorng tunggu aemy. Jinyoung menyngka kan yang aemy takkan datang punya. Apetah lagi baca messages dia tu. Dia menghirup latte dia dan berkata ke arah jaehwan jihoon dan yoojung. "Jom lah. Dia tak mungkin datang." Jinyoung dah bangun dri kerusi dia tpi ditahan oleh jaehwan. "Jap lah lagi 5 minit please? Maybe dia nak dtg tpi cuma lambat"

Kring

Pintu kafe itu dikuak oleh seseorng. Mereka berempat segera memandang ke arah pintu itu. Wajah aemy yang garang itu terpapar. Yoojung yang ingin memeluk kawan baik dia itu terhenti kerana aemy sendiri. "Back off please" aemy berkats seraya duduk di kerusi yang disediakan. Pita rakaman yang dri tadi dia pegang dicampak ke atas meja itu. Jaehwan dan jihoon memandang ke arah aemy.

"Ape ni aemy?" Yoojung memegang pita rakaman itu. "Dengar lah" jaehwan menghidupkan pita rakaman itu dan mula nendengarnya. Mereka bertiga terlopong mendengarnya manakala jinyoung hanya menunduk ke bawah. "Explain this please Bae JinYoung" Aemy berkata seraya pita rakaman itu habis dimainkan.

"Aku tau aku salah. Tpi main point aku nak jumpa kau ni sebab aku rasa bersalah. Aku nak mintak maaf kan kau aemy. Banyak kau dah menderita disebabkan akum aku dah tak mampu nak pikul rasa bersalah ni. Aku dah tak nak sakitkan kau. Aku bersalah. Aku mintak maaf aemy" jinyoung berkata smbil tunduk menahan air matanya yang ingin keluar lagi.

"Kalau kau buat cmni semata mata nak jatuhkan aku, aku tak faham jinyoung. Ape sebenarnya aku dah buat sampai kau SANGGUP BUAT CMNI KAT AKU?!" Aemy menaikkan suaranya smbil menghentak meja. Orang di kafe mula memandang mereka.

"Aemy, calm down. Slow talk cara baik okay?" Jihoon menenangkan aemy. Dia memegang bahu aemy. Aemy menepis tangan jihoon kasar. "Kau pun samalah! Bila aku disalahkan, kau pun sama tunding jari menyalahkan aku! Tak pernah nak percayakan aku sedangkan aku ni kawan baik kau!"  Aemy berkata kasar. Air mata dia dah mula bergenang. "We are sorry aemy" jaehwan meminta maaf. "Cukup lah. Setakat sorry je buat ape? Benda dah jadi kan? Aku pun dah kene aniaya, bagus ah. Ade kawan time senang je. Time susah semua pakat lari tinggalkan aku sorng diri hadap dunia yang kejam ni"

Aemy mengambil pita rakaman itu dan mula berjalan keluar dri kafe itu. Orang di dalam kafe itu sudah mula berbisik antara satu sama lain. Yoojung sudah menangis kerana dia hilang satu lagi tali persahabatan. Jinyoung menepuk perlahan belakang yoojung menenangkan dia. Jaehwan dan jihoon terduduk memandang satu sama lain

Rasa kesal perlahan lahan menular di dalam hati mereka berdua. Mereka tahu yang aemy mesti terkesan dan terasa akan kata kata yang pernah mereka katakan pada aemy dahulu. Mereka sakitkan aemy lebih teruk. Kepercayaan antara jaehwan aemy dan jihoon musnah begitu sahaje akibat hasutan dan bukti yang belum tentu pasti.


Tbc vote and comment
Support
Please wait for the next chapt


HAIII LAMA TAK UPDATE HAHAHAHAHA RINDU KORNG💜

Not A Fan °Re-publishWhere stories live. Discover now