Chapt 36

161 25 23
                                    

Author p.o.v

Daniel dan woojin mencari cari di dalam bilik aemy. Mereka mencari kelibat aemy. Sebaik mereka masuk, hanya darah yang banyak berlumuran kat lantai je yang mereka nmpak. Woojin menjadi panik melihat darah itu. Dia risau dkt adik kesayangan dia tu. Begitu juga daniel. Riak muka masing masing menggambarkan ketidak tenangan mereka.

"Anyeonghaseyo unn-'' percakapan ara terhenti. Niat nya untuk melawat aemy terbantut apabila melihat daniel dan woojin serta darah dan kaca di atas lantai. "I-ige bwoya" ara bercakap tersekat sekat. Dia berjalan mendekati kaca tersebut. "Mana u-unnie?" Dia bertanya. "Dia hilang lepas gaduh dengan daehwi tadi." Woojin menerangkan keadaan.

"Mwo?! Takkan smpai berdarah?! Ni mesti keje baejin oppa dgn somi" ara bercakap tanpa menghiraukan sekitarnya. "Ape? Baejin somi?" Daniel bertanya kembali. "A-aniya, nnti ara terangkan. Bye!" Ara berlari keluar. Dia lari ketaman untuk mendapatkan baejin dan somi. Sesampai je mereka di sana, kelibat baejin dan somi tiada di pandangan.

"Mana dorng pergi? Tadi kat sini. Dehel huh" ara melepaskan keluhan dia. Dia mancari cari disekitar taman. Tiada juga. Ara beranggapan mungkin dorng dah pergi. Dia masuk ke dalam hospital semula.

Daehwi p.o.v

"Mwo?! Hilang?!" Aku menjerit. Takkan lah smpai menghilang kan diri?! Benda boleh bawak bincang kan aemy ni. Aku pun sama. Kalau aku tak keluarkan kata kata tu mesti aemy tak terasa and dia tak lari. Aish. Ape aku kisah. Salah dia ah sape suh kotorkan diri ngn jantan lain.

Melihat riak wajah di muka masing masing. Semua nya risau terutama nya Mrs Min. Dia sudah tidak keruan. Tatau mana nak pergi cri aemy. Sedang aku melihat muka satu persatu, dong hyun muncul bersama jihoon guanlin dan seong woo. Begitu juga seonho justin dan yoojung. Bts juga berada di sini bersama jisung.

"Macam mana boleh jadi macam ni?" Tanya yoojung. "Tu hah salah dia" aku berkata. "Eh salah kau ah" suga membalas. "Asal salah aku pulak?! Kau yang start dulu an! Buat perkara tak senonoh!" Aku membalas kasar. "Eh kau! Kau tak tau pape an! Asal nak tuduh! Di sebabkan tuduhan kau ah aemy lari!" Suga berkata. "Ape tuduh tuduh benda betul -" kata kata aku terhenti apabila guanlin mencelah. "DAH DIAM. DUA DUA SAMA JE. SEBABKAN KORNG DUA AEMY LARI! DAH PUAS GADUH?! LEPAS NI NAK SAPE LARI PULAK?!"

Jihoon menenangkan guanlin. Seonho menepuk belakang guanlin memintanya bertenang. "Relax hyung" "Dah semua ni salah gmbar bodoh tu! Ape kau buat kat dlm bilik aemy hah suga?!" Jaehwan berkata kasar. Donghyun menghalang jaehwan dri terus dekat dgn Suga. "Aku pun tak tau kenapa aku kat situ. Semalam aku dgn somi" Suga menerangkan. "Cakap pasal somi, mana dia ngn baejin. Slalu hilng berdua" seongwoo mencelah.

"We here" suara baejin kedengaran. Aku dan lain lain memandang ke arah mereka yang sedang berjalan cepat menuju ke tmpat kami semua berada. "Ape jadi?" Somi memulakan bicara. "Ae hilang." Dong hyun berkata perlahan. Serentak somi dan baejin berkata "NAE?!" "Yeah betul dia hilang. So mari cepat cepat bahagikan kumpulan dan cri dia. Dia cedera tu. Kaki dia berdarah maybe." Daniel dtg dri belakang kami bersama woojin smbil menunjukkan kepingan kaca yang berdarah.

"Baejin seongwoo seung eun stu group. Dong hyun  seonho justin stu group. Woojin aku guanlin stu group. Somi yoojung jisung daehwi stu group. Jaehwan sewoon jihoon stu group. Bts stu group. Semua berpecah cri kat kawasan yang aemy selalu ade. Cepat cepat" daniel mengarah.

Aku dan somi terus masuk ke ruang penumpang manakala yoojung memandu dan jisung di sebelahnya Kami berempat bersetuju untuk pergi ke sungai Han. Tmpat aemy slalu pergi. Aku sebok memikirkan hal yang berlaku. Sejujurnya dalam hati aku dah takde rasa percaya pada aemy. Mahupun cinta. Semua tu dah hilang disebabkan gmbar tu.

Sedar tak sedar aku dan somi yoojung dan jisung dan smpai ke sungai han. Kami berpecah kepada dua kumpulan. Aku dan somi stu group. Senang sikit aku ngn somi. Dah biasa kawam baik sejak kecil. Semua benda buat sekali. Kami berjalan di tepi sungai han smbil mencari aemy. Sedang aku mencari tiba tiba somi datang dan memegang tangan aku.

Dia menundukkan kepalanya ke bawah. Nampak seperti ade sesuatu yang dia nak katakan. Hati aku terusik seperti sesuatu berlaku. Hati aku rasa tak tenang. "Dae, aku dah lama nak ckp semua benda ni, sejak kecik, aku dah suka kau, aku diamkan, aku ingat nak luahkan beberapa minggu lepas, tpi aku just terlambat beberapa minit sebelum kau luahkan perasaan cinta kau kepada aemy. Sejujurnya hati aku sakit tpi demi kebahagian kau, aku snggup relakan kau dgn aemy. Tpi aku dah tak tahan dgn rasa sakit yang semakin hari semakin pedih. Aku dah tak larat nak jaga perasaan ni daehwi"

Somi berkata smbil mengeluarkan air mata dia yang banyak. Kenapa aku rasa bersalah. Kenapa dalam hati aku seperti tak boleh nak terima ape yang dia akan ckp kan.  "Dae please, jangan bencikan aku, i just want to say that, i love you lee dae hwi" Somi berkata smbil meleraikan tangan dia dri aku. Refleks badan aku tah kenapa hari ni, terus mencapai tangan somi balik. Tak mahu lepaskan dia.

Aku rasa bersalah kalau lepaskan tangan dia. Aku tak nak sakitkan hati dia. "I love you too Jeon Somi" mulut aku mengeluarkan kata kata yang aku sendiri tak boleh percaya. Somi memandang tepat ke arah aku. Dia tersenyum gembira lalu terus kiss aku. Aku tidak membalas kiss dia. Aku just membenarkan dia kiss aku selama yang mungkin, tak nak bagi dia rasa sedih.

Sedang kami berkiss, aku dapat rasakan seseorang memerhatikan kami. Aku break kiss dan terus memandang ke arah tersebut. Aemy. Dia lihat semuanya. Dia terus berlari dri pada aku. Aku cuba mengejar nya ttpi somi menahan tangan aku. Dia mengeleng gelengkan kepalanya tanda jangan pergi. Aku tak boleh nak buat ape ape. Aku nak pilih aemy but hati aku merelakan somi. Aku mengehentikan langkah aku dri mengejarnya. Dan terus memandang somi. Aku mengelap air mata dia dan tersenyum. Aku buat semua benda ni sebab rasa bersalah. Aku tak bermaksud nak sakitkan hti sesiapa.

Author p.o.v

Dri jauh, yoojung dan jisung memerhtikan mereka berdua. Seperti tidak percaya ape yang berlaku. Yoojung jatuh terduduk melihat konflik tiga orng kawan baiknya. Aemy somi daehwi. Ape yang dah berlaku. Dia sendiri tak paham. Air matanya laju keluar melihat persahabatan mereka yang kian hancur.



Tbc vote and comment
Support
Please wait for the next chapt


*Lap air mata palsu* huhuhuhuhuhuhuhuhuhuehuehuehuehue *gelak smbil menangis pft*



BTW
KOMEN LAH BEBANYAK OKAY KE TAK. *ttb rasa yg update chapt terlampau banyak smpai readers taknak vote comment*

Not A Fan °Re-publishWhere stories live. Discover now