Author p.o.v
Ara duduk di penghujung kedai itu smbil menghirup teh yang diordernya. Perlahan lahan teh itu masuk ke dalam mulut ara. Dia mengscroll ig dia dan menglike semua gmbar dia ig. Tangan dia terhenti apabila melihat gmbar somi post. 'Mine, forever mine' "wtf is this? Mine? Ew please. Tak sesuai" ara berkata smbil menutup hp dia. Dia bangun dan menuju ke arah pintu. Dia terkaku apabila melihat aemy, unnie dia berlari smbil menangis menuju ke jalan raya.
Ara p.o.v
Aku cuba nenghentikan aemy dgn memanggil nama dia. Dia berlari menuju ke jalan raya tak pandang pun! Aku berlari kejar dia untuk menghentikan larian dia namun aemy mmg pantas berlari sbb dia atlet kat sekolah dulu. Aku cuba mengejar sedaya yang mampu dan langkah aku terhenti apabila aku tersadung tepat tepat belakang aemy. Aemy berlari ke tngh jalan raya dan sebuah lori besar dtg menghala ke arah dia.
PIN PIN PIN PIN PIN
"UNNIE!" aku memejam kan mata aku sbb tak nak tngok ape yang jadi. Aku menarik nafas aku panjang dan membuka mata perlahan. Aemy se-selamat? Lori yang tadi terbabas ke tpi jalan dan mengeluarkan asap tebal. Pemandu tersebut keluar dn mendapatkan aemy yang sedang dipeluk. Lee-lee dae hwi?
Aemy p.o.v
Aku membuka mata aku perlahan lahan. Air mata yang berada di pipi aku terasa panas sbb nafas seseorng. Dae hwi. Dia menundukkan muka dia tidak memandang aku. Mungkin terkejut. "Unnie!" Suara ara memanggil aku. Daehwi memaling kan kepala dia dan nenghembuskan nafas lega. Ara datang ke arah aku dan mendakap aku perlahan. Dae melepaskan aku. Sekali lagi. Dia lepas kan aku.
"Thanks dae oppa" ara senyum ke arah dae menguncapkan terima kasih. Jaehwan jihoon baejin dan yoojung berlari ke arah aku. Dorng menolong mengangkat aku dri tmpat kejadian. Jaehwan meminta maaf ke arah pemandu itu dan semua orng. Aku terduduk di tepi jalan raya itu. Aku hampir mati..
Author p.o.v
Ara sudah keluar semula untuk menyelesaikan beberapa masalah insurans bersama Mrs Kim tntng kemalangan yang terjadi tadi. Samuel memberikan air kepada aemy untuk menenangkan aemy yang sedang mengigil. Dia meletakkan selimut ke atas bahu aemy. "Ae kenapa tak hati hati?" Samuel duduk di ruang tamu itu dan mula menanyakan soalan. "Ae tak perasan tadi tu" aemy menjawab pertanyaan Samuel itu. "Tak perasan ke sengaja?" Samuel berkata. Aemy terhenti mendengar kata kata yang samuel lontarkan. Aemy meletakkan air nya ke atas meja itu.
"Sengaja apenya?" Aemy bertanya kepada samuel. "Yelah maybe sengaja nak dipeluk daehwi?" Samuel berkata kembali. Aemy tidak mahu melayan soalan itu terus naik ke tangga dgn segera. Dia ingin masuk ke dalam bilik dia. "Hah bagus lah. Asal ade masalah je lari. Macam slalu kau buat." Samuel berkata. Langkah aemy terhenti. "Whats the main point kim samuel? Why with this sudden attack?" Aemy dah mengeluarkan air mata dia.
"NI SEMUA SBB KAU PELUK DAE TAU TAK?" Samuel berjalan ke arah aemy. Aemy mengigil ketakutan sbb samuel bertukar 360° ni bukan samuel yang dia kenal. "KENAPA? KAU TAKUT? HAH?" Samuel menolak bahu aemy kasar. "JANGAN SENTUH AKU LAH KIM SAMUEL!" Aemy menolak kasar tangan samuel.
"OH YEAH? DAE SENTUH KAU BOLEH PULAK? SENTUH SINI SENTUH SITU KAU FIKIR BEST?" Samuel menyentuh badan aemy. Dia mendakap badan aemy. Aemy sudah meronta ronta. Samuel memeluk aemy kuat tidak mahu melepaskan dia. Tangan samuel sudah mula menyentuh sana sini badan aemy. Aemy menangis ketakutan.
"Lepaskan aku samuel" aemy berkata teresak esak. "Aku takkan lepaskan kau. You're mine" Samuel berkata. "No im not" Aemy cuba menolak badan samuel lagi. "Then i will make you mine" Samuel menarik rambut aemy sehingga menyebabkan aemy berjalan mengikutnya. Aemy menangis ketakutan. Dengan kekuatan yang ade, aemy menolak samuel sekuat yang mungkin sehingga menyebabkan samuel jatuh dan aemy mengambil peluang itu berlari keluar dri rumah itu. Dia berlari selaju yang mungkin dan aemy hilang daripada kawasan rumah itu.
Jinyoung p.o.v
Aku menunggu ara. Dah malam dah ni. Tpi dia kata dia ade hal penting nak ckp ngn aku. Aku menghirup air aku smbil termenung. Ara dtg dri arah pintu itu terus duduk di depan aku tanpa greeting. "Hoi. Pakai duduk je" aku berkata mengusik ara. Ara bangun dan mula berkata "nak duduk boleh tak?" Aku menganggukkan kepala aku menandakan ya. Aku dan ara tergelak melihat gelagak kami berdua itu.
"So whats the matter?" Aku mula bertanya. "Ish oppa ni. Orderkan lah ara air dulu" ara membuat puppy eyes dia. ''Nah, ni air yang encik pesan tdi" waiter itu dtg dri tpi dan meletakkan air yang aku order untuk ara sebelum dia smpai lagi. Ara memandang air itu dan berkata "Kyaaaaaaa machiatooo caramelll" dia pantas menghirup air itu. Aku tersenyum.
"Eo jarang tngok oppa senyum" ara berkata. Aku terus mematikan senyuman aku. "Okay nak ckp ape ni? Dah malam tau. Karang hantu gigit baru tau" aku berkata. "Tch lawak ape ni. Ara dtg nak bagitau yg, unnie ara berterima kasih sbb tolong dia selesaikan masalah insurans tadi. Thanks sbb keluarkan duit bayar insurans tu" ara berkata. Aku mengangguk angguk mendengarnya.
"Tu je? Dah nak balik bye" aku berkata smbil meninggalkan ara. Aku keluar dri kafe itu dan diikuti oleh ara. Dia mengejar aku dan berjalan beriringan dgn aku. "Ish dia ni. Suka hati je tinggalkan orang" ara berkata smbil menolak aku perlahan. Aku menolak dia kembali sehingga membuatkan dia hampir jatuh. Aku menyambut dia cepat. Fuh nasib tak jatuh. Dia memandang mata aku lembut. Terus aku lepaskan dia.
"Thanks hehe" ara berkata. "Hm, so aemy okay ke tak?" Aku bertanya. Ara mengangguk. Okay lah tu kot. Hujan perlahan lahan mula membasahi bumi. Aku dan ara berlari ke kedai terdekat untuk berteduh. Ting hp ara berbunyi. Ara membuka msg itu dan mula membacanya. Dia terkejut dgn mesg nya itu dan mula meminta diri. Ara berlari dlm hujan. Aku yg risau itu mula mengikuti ara dri belakang.
Ape yang jadi?
Tbc vote and comment
Support
Please wait for the next chaptHUAHHHH SAM JAHAT