-48
Aemy berjalan dengan Jin ke kantin untuk membeli makanan. Dia sudah dilepaskan oleh cikgu singa itu disebabkan Jin. Yelah. Jin kan anak pengetua a.k.a anak kesayangan semua cikgu. Mereka berjalan menuju ke BTS yang sedang duduk makan bersama.
"Yaw Aemy, macam mana tangan tu okay tak?" Namjoon menyapa. "Ha tu lah kau. Datang lambat lagi. Kan aku dah kata jangan kerja. Eish." Jhope pula berkata.
"Korang ni, kan aku kena kerja kalau nak survive hidup. Kalau aku tak kerja siapa nak sara aku. Kau? Suga? Jimin? Annoying lah korng ni." Aemy menjeling. Perangai Aemy ni memang lahanat sikit sebab suka menjeling. "Meh aku tanggung kau. Kahwin dengan aku jom" Jimin berkata. "Kepala otak kau kahwin. Pendek tak sedar diri, kahwin apa nya." Suga menepis. "Kau pun pendek sudah lah." Jimin membalas sambil memuncungkan mulutnya.
Tiba tiba percakapan mereka terganggu kerana terdengar suara perempuan menjerit di depan pintu pagar sekolah. "Eh apahal t Jom tngok!" Jungkook berlari sambil diikuti BTS dan Aemy. Sesampai nya mereka disana, mereka dapat mendengar pelajar perempuan bersorak nama seseorang.
Keadaan disitu sangat sesak sehingga kan Aemy yang berdiri di barisan belakang, ditarik ke depan. Dia ditolak sehinggakan terjatuh ke dalam bulatan gadis gadis itu.
"Aemy!" BTS menjerit. "Auch, sakit" Aemy memegang lututnya yang berdarah itu dan memandang ke atas. "Kau?!" Serentak dua orang itu berkata.
-Aemy pov-
Aku memandang dia. Apa dia buat dekat sini?! Asal aku ada je dia ada. Hell what?! "Kau buat apa dekat sini hah?" Aku bertanya kepada DaeHwi itu. "Aku new student kat sini. Kau pulak? Asal rude girl macam kau boleh ada dekat sini? Layak ke?" Daehwi membalas. "For your imformation, Im not rude. Im studying at here. This school is my school. I came here first. So shut the fuck up."
"Berani kau kata macam tu dekat Daehwi! Nak kena ni!" Tiba tiba ada seseorang menarik rambut aku. "Auc sakitlah!" "Oh! Tahu pun sakit! Hati aku lagi sakit bila dengar kau cakap macam tu dekat DaeHwi! Kau fikir kau siapa?!" Perempuan tu membalas.
"Stop it! Jin menahan perempuan tu dari terus menarik rambut aku. Jimin dan Taehyung menarik aku pergi dari situ. "Dont ever touch our girl" Jin memberikan amaran kepada perempuan tadi.
Suga sempat menjeling Daehwi disitu, kumpulan tersebut menjadi senyap selepas pergaduhan itu berlaku. Daehwi tersengih disitu seorang diri. "Looks like everything gonna be fun." Dia berbisik kepada dirinya sendiri.
To be continue
Do check out lost angel and 29 am