Daehwi p.o.v
Aku menangguk angguk bile mendengar ape yang dong hyun terangkan. Aku memandang woojin hyung. Dia fokus mendengar ape yang dong hyun terangkan. Well kami minta kebenaran wakil boa untuk lambatkan sekejap hari suka kami kerana alasan 'dong hyun sakit perut'
"A-aku memang tak sanggup nak lepas kan ara dekat pengutip hutang tu tapi dorang mengesa kalau tak serahkan duit dengan segera, mereka akan culik ara and bunuh dia. Jadi aku serahkan ara sebagai deposit dan beritahu aemy yang ara dah mati"
Woojin hyung menangguk tanda paham dng ape yang dong hyun katakan. "So kenapa hyung tinggalkan aemy?" Aku bertanya pula. "Aku tak pernah tinggalkan aemy. Setiap hari aku perhatikan dia dari jauh, aku suruh yoojung tolong jagakan aemy. Aku suruh somi update all things about aemy. Aku yang suruh kau tmpah aemy untuk make up kan kau. Supaya aku boleh tngok aemy dengan lebih dekat"
Aku mengangguk berkali kali kerana faham. "Aku tinggalkan dia sebab aku tak nak pengutip hutang tu ambik aemy pula. Waktu tu, dorang tatau yang aku still ade aemy. Dorang ingat aemy ikut omma aku."
"Ahhhh macam tu patutlah aemy selamat. Terima kasih hyung, sbb kau tinggalkan aemy,aku dapat kenal dia dngn lebih dekat, sbb kau juga, im fall for her" aku berkata smbil menunduk. "Wuuuuuu adik kita dah besar" dong hyun mengusik aku. Woojin hyung memandang aku smbil tersenyum senget. Hehe malu.
Tok tok tok
"Guys?" Kami memandang ke arah pintu. "Aemy?" Woojin hyung berkata. "Nae hehe. Boleh aemy masuk?" Aemy bertanya. Woojin hyung mengangguk. Dong hyun hyung memandang aemy yang dtg duduk sebelahnya. "Korang buat apa kat sini? Dong hyun sshi still sakit perut ke?" Aemy memandang dong hyun hyung
Author p.o.v
Dong hyun merenung mata aemy. Air mata dong hyun mengalir keluar perlahan. "Ommo! Sakit sangat ke smpai nngis?!" Aemy membuat muka terkejut. "Nae sakit sangat" Dong hyun membalas. Woojin dan daehwi tergelak melihat gelagat aemy dan dong hyun.
"Kenapa gelak" aemy memberikan poker face kepada daehwi dan woojin. "Takde pape lah, dong hyun tu bergurau je tpi aemy nmpak risau sngt. Comel adik oppa ni" Woojin mencuit hidung aemy. Aemy pout dan dia mencubit dong hyun kerana mempermainkan dia.
"Dah lah jom, wakil boa dah panggil dri tadi" aemy memegang tangan daehwi dong hyun dan woojin lalu membawa mereka ke gym. Hari sukan produce 101 bakal bermula.
-----------------------------------------------------------
Author p.o.v
"Mc ong seong ong seong ong seong" jisung dan seong woo memperkenalkan diri mereka sebagai mc hari sukan pada hari ini. Aemy tersenyum lebar melihat gelagat mereka berdua.
Sepanjang permainan aemy asyik memerhatikan daehwi. Daehwi asyik tersenyum melihat daehwi bermain. Sewaktu game 'elephant lipstick' tadi, aemy tergelak kuat kerana melihat wajah jong hyun yang bersih,bertukar comot dngn lipstick yang dipakaikan oleh Daehwi.
Kerana terlampau gelak kuat,kru 101 menjemput aemy untuk bermain game itu. Aemy akan duduk manakala daehwi akan pusing lagi. Mereka akan bertanding dengan dong hyun dan woojin.
Aemy p.o.v
Aku duduk di atad kerusi yang telah di sediakan. Pritttttttttttttt bunyi wisel ditiup oleh jisung kedengaran kuat menandakan permainan telah bermula. Daehwi dan woojin oppa berpusing selama 10 kali. Aku tergelak melihat gelagat woojin oppa. Dia banyak kali terjatuh kerana pening.
Dong hyun yang di tepi aku pula sibuk bertepuk tangan gelak melihat woojin oppa. Aku mengalihkan pandangan aku ke daehwi. Permainan ni berasaskan sape yang pakai lipstick pling perfect kan? So yeah daehwi dan woojin telah mula berlari ke arah kami berdua.
Contestant yang lain sibuk gelak melihat gelagat mereka berdua. Mmg kelakar. Woojin sudah mula memakaikan lipstick di mulut dong hyun. Comot betul dia pakai kan. Aku tergelak kecil. Aku melihat daehwi. Asal dia pakai lipstick kat mulut dia?
Contestant yang lain membuat muka peliknya kerana dia tidak memakaikan lipstick di muka aku tpi di bibir dia. Ape yang dia rancangkan sebenarnya?
Masa sudah hampir tamat. 10 saat sebelum masa habis,daehwi berlari ke arah aku dan cupppp. Daehwi kiss aku. Aku tak bergerak. Fak you daehwi. Aku dapat dengarkan contestant yang lain menjerit bersorak melihat kami berdua.
"EOOOOOOOO FUYOOOOOO"-daniel
"OMAIGASH,OMAIGAD!"-samuel
"DAEHWI SLAYYYYYYY"-minhyun
Pelbagai perkataan dikeluarkan dan aku mendengarnya. Daehwi meleraikan kiss kami dan memegang pipi aku yang telah merah. Dia melihat lipstick di bibir aku. "Nice one" dia berkata perlahan. Woojin dan dong hyun memerhatikan daehwi. Mereka terkejut dng tindakan daehwi.
Woojin mula memakaikan lipstick di bibirnya juga dan ingin meng kiss dong hyun. "YAH WOOJIN KAU BUAT APE!" Kelihatan dong hyun menolak nolak muka woojin suruh menjauhi dirinya. Kami semua tergelak melihat gelagat mereka.
Jisung dan seong woo datang dan melihat lipstick dia mulut aku dan dong hyun. Mereka mengukur lipstick yang berada di bibir kami.
"PEMENANGNYA, AEMY DAN DAEHWI!" Jisung mengumumkan pemenangnya dan semua yang berada di situ bersorak untuk kami berdua. "SHIP SHIP SHIP SHIP" Itu yang aku dengar lepas kitaorng menang. Aku pandang daehwi. Dia memberikan senyuman. Lembut je.
What does he smile means?,
Tbc vote and comment hue hue
Support ah member pftt
Please wait for next chapt.Hue hue. Nak ckp ni. Author nak balik asrama malam ni HOHOHOHOHHO so yeah author bawak phone pergi sana and maybe 1 weeks author boleh update 5 kali je.:( alalalala mian. Tpi author will make sure korang takkan tunggu lama. Sabtu ahad author update banyak kali kay? Yuwaeaeaeaeaeaeae
Sorry for typoooooos
Stay tune guys dngn ff ni,btw yang baik,tolong lah promote ff ni kat kawan kawan korang. Kalau korng tolong ,promote hue hue author panjangkan chapt muahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha author tau authot baik. Jangan puji lelebih ya. Author banyak merepek beberapa harini tpi idea banyak berkembang dng baik. So buat masa ni author dah tulis 54 chapt and yes author will edit typo typo. Tpi korng jngn lah kecam typolla╰( ̄▽ ̄)╭