Aemy p.o.v
"Asal aku rasa berdebar debar sngt ni eishhhh. Setiap kali dengan dia mesti berdebar. Haishhhh dear heart? Why you being like this?" Aku berkata pada diri aku sendiri. Aku berdiri di depan pintu bilik air. Aku memegang dada ku menggunakan kedua dua belah tngn dan memandang kaki aku.
"Orang kata, kalau jantung tu berdebar setiap kali tngok "dia" thats mean tu jodoh kau hehe" woojin menegur aku yang sedang termenung. "Ah na-nae?" Aku berkelip kelip pandang si woojin ni. Ntah dari mana dia datang. Ttbe je tegur tanpa salam. "Yea, aku pernah dengar banyak kali dari mak ayah kawan siblings aku so yeah. Believe me" woojin berkata smbil tersenyum memandang aku. Boleh nampak gigi taring dia tu. Cute!
"Kau dah lah muka cam penyagak. Camner aku nak cayakan kau. Huhu" aku membalas kata kata woojin. Saje je nak usik dia. "Yah!" Woojin mencubit manja kedua dua belah pipi aku. "Auch sakit lah woojin eumm" aku pout sambil dia still pegang pipi aku. "Kau ni. Macam adik aku lah. Ape kata panggil aku oppa? Lets be sibling yuhuuuuu" Woojin melompat happy. Hmm bagus gak ade oppa. Boleh tumpang manja skit!
"Nae oppa heeee" aku senyum ke arah woojin. Dia membelai rmbut aku smbil tersenyum. "EHEM EHEM" Daniel datang dari arah belakang. "A-aku pun nak jadi op-oppa aemy" Daniel berkata. Wahhhhhhh ade 2 oppa hwiiiiii. "Nae oppa! Aemy ade 2 oppa skarang yey!" Aku melompat kegirangan. "Nope. You have 7 oppa right now" aku terdengar suara seseorang berkata di belakang daniel. "Na-nae? Tu tujuh? Nu-nugu?" Aku berkata. Terkejut actually.
"Seung eun,sewoon, jaehwan,guanlin, seungwoo, woojin and daniel" sewoon berkata dri belakang daniel smbil menunjukkan 7 jarinya terangkat. "2 younger brother here!"seonho dan justin berkata "3 bestfriend" yoojung pula berkata. Somi dan jihoon tersenyum."1 bae here" Jinyoung mengangkat tangannya smbil bersandar di dinding. "Dont forget me, your loyal omma" jisung tersenyum memandang aku. "Jin- jinjja?!" Aku berkata excited.
"Daehwi yoojung and somi dah cite ape jadi kat kau 5 tahun lepas. Dont worry aemy. We will love you as our family." Daniel berkata. "Go-gomawo!" Aku mengelap air mata aku yang dah mula mengalir. "Aigooya meh omma peluk" jisung datang ke arah aku dan memeluk aku. Diikuti ke tujuh tujuh oppa aku, 2 orang donsaeng aku, 3 bestie, 1 bae. And there is lee dae hwi. Standing at the living room while watching our drama.
Aku melepaskan pelukan dari mereka semua. Jisung tau ade sesuatu yang tak kena. Jisung memandang yang lain. Mereka juga faham ape yang aemy rasa. Lee dae hwi. Dia still tak jadi sape sape pada Aemy lagi. "Daehwi! Kau nak jadi ape?" Woojin bertanya memecah kan kesunyian. "I never think of that yet." Daehwi membalas smbil menukar channel tv. "Aku cadangkan kau jadi itik pets aemy jelah nak tak? HAHAHAHA" woojin berkata smbil ketawa. Ketawa yang lain juga pecah akibat lawak woojin buat. Well hambar. Aku tau tu.
"HYUNG!AISH NEO JINJJA!" Daehwi bangun dari kedudukan dia dan cuba mengejar Woojin. Woojin mengunnakan aku untuk menghalang daehwi dri mendapatkan dia. Jisung dan yang lain lain hanya gelak tngok gelagat mereka.
Well. Today is my best day.
Tbc vote and comment
Support💜
Please wait for the next chapt.💜