Hoofdstuk 5

244 17 1
                                    

POV Taylor.
Mijn ogen voelen zwaar aan wanneer ik ze open doe. Ik kijk naar mijn shirt wat onder het zwarte bloed zit. Ik kijk van links naar rechts en dan recht voor me uit en ik zie Cloe met haar armen over elkaar heen staan.

Ik wil me bewegen maar het lukt niet. Ik zit letterlijk vastgebonden. Ik kijk nog eens een keer naar links en ik zie Zack onder het zwarte bloed vastgebonden op de stoel liggen.

"Zack!" Roep ik en ik begin me los te rukken wat niet lukt. "Je kunt nu niks doen Taylor. Hij is dood, maar hij word straks wakker. Ik heb dat ook gehad." Zegt Cloe en ik begin hevig te ademen.

"Wat gebeurd er met ons?" Vraag ik en Zack schiet meteen recht overeind wakker en wel en hij schud heen en weer alsof hij hongerig iemand wil neer steken of opeten.

Hij heeft roze ogen en grote tanden boven en onder. "Dat." Zegt Cloe en ze wijst naar Zack. Ze knipt in haar vingers en roze glitters worden zichtbaar en Zack valt flauw.

"Hey wat doe je met hem!? Wie ben jij?!" Roep ik boos en er komt een andere jongen in onmogelijke snelheid van een trap naar beneden met gloeiende blauwe ogen die uit gaan wanneer hij naast Cloe komt staan.

"Wij zijn onderwerelders waar je maar niet mee moet sollen. Wat deden jullie zo laat op de straat? Die wolf en vampier hadden jullie ingewanden wel mee kunnen nemen!" Roept de jongen en Cloe tikt hem aan.

"Het is niet hun schuld Rick. Er zijn duidelijk mensen die een nieuwe lijn siropen proberen aan te maken. Ik begrijp het niet... ik ben de enige siroop op de hele aardbol die nog leeft. Welke onderwerelders willen nou weer nieuwe siropen? De meeste willen ze juist weg hebben." Zegt Cloe. Blijkbaar heet de jongen Rick.

"Onderwerelders? Siropen? Vampiers? Weerwolven? Waar hebben jullie het over?" Vraag ik bang en Cloe komt met een zucht naast me staan.

"Als je broer wakker is leggen we het jullie beide goed uit en let maar niet op Rick, er is een rede voor z'n gedrag. Wat jullie goed moeten onthouden is dat we niet de slechteriken zijn." Zegt ze bezorgd.

"En hoe weet ik dat zo zeker?" Vraag ik serieus en ze glimlacht. "Anders had ik je broer wel als een aso mensen kunnen laten aanvallen. Anders had ik jullie wel in een plas van zwart bloed achter kunnen laten maar nee. Jullie zitten hier vast voor jullie eigen veiligheid. Ik had mijn krachten snel onder controle en jij bent ook aardig kalm voor je eerste paar minuten maar je broer daar in tegen heeft een epileptische aanval." Zegt Cloe en ik kijk bang naar links.

"Wacht heeft hij serieus een aanval?!" Roep ik bang en Cloe legt een hand op m'n arm. "Nee nee nee, dat is maar bewijzen van spreken. Jullie moeten het gewoon nog leren en horen wat dit soort wezens kunnen. Ga nu eerst maar even rusten." Zegt ze en ik knik met een opgeluchte zucht.

"Welkom bij de machtigste onderwerelders Taylor." Zegt Rick achter Cloe.

-Hey ik zit in Spanje! Ik kan dus niet al te veel publiceren want ik mag niet vaak op mijn telefoon. Gelukkig had ik dit hoofdstuk al klaar staan. Ik probeer het wel! Fijne vakantie!-

The Siroop ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu