WARNING: Groot hoofdstuk/laatste hoofdstuk!
Taylor.
"Ik ga hem vermoorden." Zegt Cloe terwijl ze op staat. Ik help Kéziah overeind en hij kijkt naar Gabriel. "Is er nog een manier om Gabriel te fixen met die ring?" Vraagt Zack en Kéziah schud met z'n hoofd. "Als je sterft zonder de ring is er geen weg meer terug." Antwoord hij en ik zie Zack z'n hoofd in z'n handen gooien."Het is onze schuld. Als wij jullie niet uit de onderwereld hadden gehaald had Gabriel nu nog geleefd." Zeg ik en Cloe legt een hand op mijn schouder. "Het is niet jullie schuld. Zelfs toen jullie nog niet geboren waren verloren wij al mensen in een oorlog. Marcel was slim maar Ruvik weet mensen snel in het ooitje te nemen." Zegt Cloe.
"Het is zijn doel om naar de onderwereld te gaan en hij zoekt Eva. Eva stierf als vampier en werd verbannen naar de onderwereld. Het is simpel, Ruvik is de jongen die Eva moest martelen en vermoorden en hij heeft spijt van het uitmoorden van een onschuldig iemand. Ik snap het nut niet helemaal van zijn plannen maar ik denk dat we hem naar Eva moeten laten gaan." Leg ik uit en iedereen kijkt me verbaasd aan.
"Jij denkt dat ik die gozer dicht bij mijn beste vriendin laat staan?" Vraagt Kéziah en ik kijk hem aan met een gezicht. "Jij bent de koning van de onderwereld, je staat er zelf bij." Zeg ik en hij kijkt me twijfelachtig aan. "Werken je krachten überhaupt nog?" Vraagt Gideon en Kéziah haalt z'n schouders op.
Hij probeert z'n ogen te laten gloeien en een vuurbal op te wekken en beide knippert het. "Nou er is goed nieuws. Ik heb de krachten nog maar ik ben heel zwak." Zegt Kéziah en ik kijk bedenkelijk. "Zack en ik maken een portaal. Denk je dat je het daar uit houd?" Vraag ik en hij kijkt vrij angstig.
"Geen idee, maar ik heb èèn ding geleerd. Dat ik risico's moet nemen en niet met een mok whiskey op de bank moet gaan zitten wegzakken zonder hoop." Zegt Kéziah terwijl hij Cloe aankijkt en ze glimlacht naar hem.
Deze mensen hebben natuurlijk zo veel meegemaakt dat de onderonsjes alleen door hun begrepen word. Het is een lang verhaal maar daar kunnen we nu niet in blijven hangen.
Gideon tilt Gabriel op en Rick komt naast Cloe lopen. Ik en Zack gaan naast elkaar staan terwijl ik Kéziah nog steeds overeind hou. We creëeren een portaal en ik draag Kéziah naar binnen en de rest komt achter ons aan.
We schieten als het ware de onderwereld in en wanneer we daar zijn zie ik zoals altijd de zwarte ondergronden. Het is net alsof deze hele plek in brand heeft gestaan. We rennen in vampier snelheid allemaal naar de plek waar iedereen altijd is. Degene die niet zo hard kunnen rennen worden meegenomen door mensen met vrije handen.
Wanneer we daar zijn zien we Will en Eva snel opstaan en ze kijken ons verbaasd aan. "Wat doen jullie hier? Moeten jullie daar niet zijn?" Vraagt Will en hij ziet Kéziah en daarna Gabriel. "Het spijt me." Hoor ik Eva zeggen terwijl ze naar Gabriel kijkt en Will loopt naar hem toe.
"Geef hem maar aan mij, ik zorg wel voor hem." Zegt hij en Gideon geeft Gabriels lichaam aan Will die hem wegdraagt tot dat we hem niet meer zien. "Zijn jullie allemaal oké?" Vraagt Eva terwijl ze naar Kéziah toe loopt en ze neemt hem van me over.
"We zijn soort van oké. We komen jullie alleen waarschuwen dat er een jongen naar jou op zoek is. Waarschijnlijk jouw moordenaar van vroeger. Het is al een oude vampier. We weten echt niet wat er aan de hand is en waar dit vandaan is gekomen en zoiets is moeilijk in te schatten. We willen niet dat alles een zooi word dus inplaats van een onderzoek wil ik dat alle demonen gereed worden gemaakt voor een gevecht." Zegt Kéziah en Eva knikt.
"We moeten voorkomen dat we het pad verliezen en dat alles in de soep loopt. Dit gaat immers al snel, uit de onderwereld, kort onderzoek, moord, terug hier." Zegt Cloe en iedereen knikt. "Ik en Gideon maken de demonen gereed." Stelt Rick voor en ze lopen beide weg.
JE LEEST
The Siroop ✔️
VampireIn deze bloedstollende spin-off van The BadBoy Is The Vampire 1,2,3,4&5 volg je het verhaal van de Siroop. Een oeroude onderwerelder met speciale krachten en speciale ogen. Taylor en Zack zijn 17 jaar wanneer ze bekrabt en gebeten word door mysteri...