Hoofdstuk 6

268 19 0
                                    

POV Taylor.
Ik ga op de bank zitten en ik krijg een glas met rode vloeistof voor m'n neus wat ik maar niet aanraak. Cloe loopt nog even naar de keuken wat mij en Rick alleen laat.

"Sorry van mijn gedrag daarnet. Het is gewoon dat Cloe en ik zo veel hebben meegemaakt in de afgelopen 23 jaar in een andere stad. We kunnen niet èèn keer ergens anders heen verhuizen of de herrie begint al." Zegt Rick en ik kijk hem verbaast aan.

"Wacht 23? Hoe oud zijn jullie?" Vraag ik en Rick haalt z'n schouders op. "Ik ben een vampier en ik zit bijna bij de 200 jaar oud en Cloe is een siroop en is 38. Alle wezens behalve weerwolven zijn onsterfelijk." Legt Rick uit en ik knik.

Cloe komt terug en ik sta gestrest op. "Dit betekend dat ik onsterfelijk ben. Ga ik mijn vrienden en familie verliezen?!" Roep ik gestrest en Cloe pakt me bij m'n handen vast.

"Ik heb een hele goeie vriendin. Haar naam is Anne en zij was de machtigste Alpha van de stad waar ik in woonde. Ze was een echte leider. Nu is ze ook 38 maar zij is daadwerkelijk 38 en heeft een zoon gekregen. Ze is nog steeds een hele goede vriendin van mij en we hebben nog steeds contact. Mijn ouders daar in tegen zijn dood." Zegt Cloe en ik kijk omlaag.

"Maar het is anders... beste vrienden zijn met een volwassenen." Antwoord ik en ze knikt.

"Luister wat ik je nu ga vertellen is bot maar het siropen boek is weg. Zomaar verdwenen en ik weet niet waar het is. Het boek is voor alle info die je nodig hebt en er staat alles maar dan ook alles in over de siroop. Ik kan alleen een kopie krijgen uit de onderwereld maar die poort daarnaartoe is gesloten. Ik maakte die altijd met mijn magie maar dat is niet meer mogelijk. Al mijn vrienden zijn daar maar die heb ik al 22 jaar niet meer gezien. De poort sluiten was de enige oplossing na wat we hebben meegemaakt. Dit betekend dat ik je niet kan helpen zonder het boek. Iedere siroop heeft een andere training nodig." Legt Cloe uit en ik kijk verbaast.

"Dus je zegt dat je niks voor ons kan doen zonder het boek?" Vraag ik en ze knikt. "Het spijt me maar Rick en ik willen gaan onderzoeken wie hier achter zit en je zult het met je broer moeten doen. Tenzij jullie toegang krijgen tot de onderwereld maar dat is absoluut onmogelijk." Zegt ze met een zucht en kijkend naar beneden.

"Ik geloof in mezelf en mijn broer. Als ik het nu onder controle heb kan hij het ook. Misschien is het handig om toch wat dingen op een brief te schrijven zodat we dat mee naar huis kunnen nemen. Dan weet ik wat ik moet verbergen." Zeg ik en ze kijkt me vol zelfvertrouwen aan.

"Dit is hoe een siroop moet worden. Zelfstandig en machtig vol zelfvertrouwen. Ik zal je de info geven die ik uit mijn hoofd ken en ik zal jullie zeker helpen als er iets vreselijk mis gaat. Maar trainen kan niet zonder het boek." Zegt ze en ik knik.

-Hey! Het hoofdboek The Badboy Is The Vampire is natuurlijk genomineerd voor de Netties 2017 en het is bijna tijd om te stemmen. Wanneer het tijd is laat ik een link van de poll achter. Stemmen jullie dan alsjeblieft op mijn boek? Dat zou me echt super blij maken want ik wil heel graag de Netties winnen!! En ik heb er hard voor gewerkt.-

The Siroop ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu