Hoofdstuk 21

183 11 4
                                    

POV Ruvik.
"Hou op met spreken Johannes! Je weet dat dit rommelig is!" Schreeuw ik terwijl er wat bloed van mijn hoektanden afdruppelt. "Ik kon het niet laten." Zegt hij kreunend terwijl hij terugveranderd van een weerwolf naar zichzelf.

Z'n ogen en brandwond, die de helft van zijn gezicht bedekt, worden zichtbaar en hij kijkt me smekend aan. "Waarom mislukt het nu steeds? De eerste twee gingen goed." Zegt Johannes en ik schud met mijn hoofd terwijl ik het lichaam van een jongen in z'n plas bloed laat vallen.

"Je moet het waard zijn om te transformeren. Ik weet niet wie die kinderen waren maar ik wil ze. De siropen zijn strijders en zo horen ze te zijn." Zeg ik geïrriteerd.

"Waarom hebben we de siropen überhaupt nodig? Je verteld me nooit wat." Antwoord Johannes en ik probeer te zuchten wat vrij moeilijk is als je niet kan ademen.

"Wij zijn beide onderwerelders die nooit veranderd hadden willen worden. Ik wil dat zij gaan doen waar ze altijd al voor bedoeld waren. Ik wil ervoor zorgen dat zij de vampiers en weerwolven voorgoed uitschakelen. Ik kan niet meer met mezelf leven!" Roep ik.

"Waarom duw je dan geen staak door je hart?" Vraagt Johannes en ik grijp hem bij z'n keel. "Omdat een siroop dat voor mij gaat doen. Ik wil gestaakt worden door de machtigste siroop. De siroop die overal in de boeken staat en dat is Kéziah die op dit moment de koning van de onderwereld is. Hij moet het doen! Ik kan niet meer!" Roep ik boos.

"Waarom kan je niet meer Ruvik? Wat heb je gedaan waardoor je dit niet meer wilt?" Vraagt hij en ik laat hem los.

"Ik werd ongevraagd vampier jaren geleden. Ik moest gedwongen een meisje ontvoeren en ik moest haar veranderen in een vampier en haar vlak daarna doden. Ik wilde nooit een onschuldig meisje doden. Ze was zo aardig en redelijk maar ik moest wel. Anders zouden ze achter mijn familie aan komen die inmiddels uit ouderdom overleden zijn!" Roep ik.

"Hoe heette ze?" Vraagt Johannes en ik kijk hem aan terwijl ik het bloed van mijn mond haal. "Haar naam was Eva. Ik heb deze mensen gevolgd en Kéziah siroop... de grootste siroop aller tijden was haar beste vriend en daarom wil ik dat hij mij vermoord. Zodat hij Eva kan wreken."

"En wat als je Eva kan zien? We kunnen nu toch naar de onderwereld? Bied gewoon je excuus aan." Zegt Johannes en ik grom.

"Denk je dat dat zo simpel is?! Ik sprong steeds net op tijd in hun portalen en zo simpel is dat niet om zo dichtbij te komen. Je hebt een siroop nodig voor een portaal." Zeg ik.

"En wat als we nou naar hun school gaan? Wat als we nou vrienden met ze worden en ze dan gebruiken voor portalen weet je. Een beetje vrienden met ze worden om hun groep van binnen uit te leren kennen." Zegt Johannes.

"Johnny... dat is briljant." Antwoord ik.

——————————-
En met deze cliffhanger laat ik jullie de hele week zitten! XD
Sorry! De vet gedrukt woorden glitch is nog steeds niet weg! Vandaar.

The Siroop ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu