סיגריות ודיאט קולה. פרק 23.
״תקשיב ותקשיב לי טוב, חתיכת אידיוט מזדיין. עוד מילה אחת שלך ואני תולשת לך את הלב ומחוררת את הגופה שלך עם מזלג.״
אמא של ליה הייתה זו שלימדה אותי על המחזור הנשי. הייתי בכיתה ו׳ כשלפתע הרגשתי כאבי תופת כאילו מישהו קורע אותי לגזרים. רצתי לשירותים, שם נחרדתי לגלות כתם אדום על הבד הבהיר והזעקתי את שני האנשים הראשונים שעלו לי לראש - ליה ודניאל.
דניאל בדיוק היה באיזה מבחן בפיזיקה בתיכון ולא הצליח להבין למה אני מתכוונת כשאמרתי לו שאני מדממת. גם אני לא ממש הבנתי וזה רק הפחיד אותי עוד יותר כי דניאל תמיד ידע הכל, ואם הוא היה חסר מושג - כנראה שיש סיבה לדאוג.
אלא שאז ליה הגיעה והתקשרה אל אמא שלה. נעלתי את עצמי בשירותים עד שאמילי הגיעה, ועד שיצאתי משער בית הספר חשבתי שהולכים לפנות אותי אל בית החולים. את רוב הידע שלי על המין הנשי הכרתי מסרטי דיסני או טלנובלות, ובאף אחד מהנ״ל לא הייתה סצנה בו אחת הדמויות מתחילה לדמם ככה סתם פתאום, אלא אם כן היא הולכת למות.
אפשר לומר שמאז התחלתי לנטור טינה לדיסני. כי הם לימדו אותי לזרוק את עצמי על המיטה אם יש לי בעיה, לבכות כאילו זה סוף העולם, להאמין שהנסיך על הסוס תמיד יופיע, אבל הם לא הכינו אותי אל הרגע בו אני אכנס אל אחוות הנשים העולמית ואדמם פעם בחודש.
״זה אומר שאת בריאה ויום יבוא ותוכלי להביא ילדים.״ אמילי הסבירה בחיוך רחב וגאה. היא הייתה כל כך רגועה ושמחה שזה השפיע גם עלי, עד שברוב הפעמים הבאות שקיבלתי מחזור, ממש צהלתי מאושר.
כילדה צעירה, לקחתי את ההסבר שלה כפשוטו. היו לי חלומות על להתחתן עם דניאל ושמחתי לדעת שאני גם אוכל להביא איתו ילדים. עדין לא ממש ידעתי איך, את זה דניאל הסביר לי כמה שנים אחר כך, אבל הנקודה היא שבהתחלה מאוד הוקסמתי מכל הרעיון של המחזור החודשי, ברמות שהייתי בודקת כל יום אם אני עדין יכולה להביא עם דניאל ילדים.
הדעה שלי על המחזור השתנתה לקראת גיל הנעורים. הכאבים של הימים הראשונים היו כל כך עזים שרציתי להיכנס להיריון רק כדי שיהיה לי שקט נפשי של 9 חודשים. קיללתי כל פעם מחדש כשאורסולה הגיעה, כי אמא טבע נשמע נחמד ותמים מידי, ותהיתי למה זה מגיע לי. אם כילדה הקטנה המחזור סימן לי שאני יכולה להיכנס להיריון, הרי עכשיו הוא סימן שאני לא בהיריון ולא הבנתי למה הגוף דורש כל כך הרבה ימים כדי להבהיר לי את זה. אני קלטתי את הרמז כבר ביום הראשון.
בשנים הראשונות דניאל תמיד היה צוחק עלי כשהייתי במחזור. זה שעשע אותו לראות איך התלהבתי כל חודש מחדש כאילו קיבלתי סוכריה. בשנים שאחר כך, אחרי שקיבלתי קצת יותר שכל ולמדתי את החומר, הוא לא העז לחייך כשהייתי מקבלת את ״המתנה הנשית.״.
YOU ARE READING
Cigarettes & Diet Coke
Romance״את באמת כמו הירח. חלק ממך תמיד יהיה מוחבא.״ הוא עצר לרגע לפני שהמשיך בשקט, ״ואולי זה מה שמשגע אותי, שלא משנה כמה רחוק אני אושיט את היד ואנסה לגעת אליך, את אף פעם לא באמת תהי קרובה.״ • כשהיא בת 22, מר חיה את החיים שלה בדיוק איך שהיא רוצה - ללא גבולו...