15.

467 63 6
                                    

*podstrkávám tuhle písničku všude, protože je boží* * ale taky mi připomíná Dee a Thea* *nemám tucha proč* *asi znamení z budoucnosti* * každopádně bych na ni zapomněla, kdybych ji sem už nedala* *tak doufám, že to nevadí* *děkuju všem* *zatím ahoj*


,,Ustupte ode dveří."

 To je první, co dívka, jejíž jméno je zároveň písmenem, prohlásí, když Theo zazvoní na zvonek dole u panelového domu a ona promluví v bzučáku. Vyvalím na Thea oči, unavená a rozlámaná z dlouhé jízdy autem, a vyměním si pohled s Vivien, která se tváří stejně překvapeně. 

 ,,Už zase, G?" povzdechne si Theo nezaujatě. ,,No tak. Nesu ti Happy Meal."

 V bzučáku je několik sekund ticho. ,,Položte Happy Meal na zem," ozve se následně chladnokrevným tónem nepřipouštějící námitky, ,,a ustupte minimálně dva metry dozadu."

 ,,No tak. Je chladno a mám tu dvě dámy v nesnázích."

 ,,Jedna z nich je neviditelná a necítí zimu," podotkne G v bzučáku a já se překvapeně otočím k Vivien a nakrčím čelo. Na sobě má koženou bundu a černé kalhoty, tedy oblečení, které se do chladného večera celkem hodí. Pokrčí na mě rameny a já si uvědomím, že si na teplotní podmínky opravdu nikdy nestěžovala. Ale proč taky? Vždycky byla vhodně oblečená, ať už pršelo, sněžilo nebo pražilo slunce. ,,A ta druhá rozhodně není dáma v nesnázích," dodá G a já uvažuju, jestli to měla nebo neměla být lichotka. ,,Sečteno podtrženo, největší dáma v nesnázích jsi tam ty, Riley. Takže co nabídneš za to, že tě pustím nahoru?"

 ,,Mám Happy Meal," zakňourá Theo, ,,co chceš víc, ty nelidská zrůdo?"

 ,,Lidskou oběť," ozve se suše G. ,,Slibuješ mi ji už měsíce. Chci pannu. Je Dee panna?"

 Theo se ke mně obrátí a já se na něj zděšeně podívám. Vivien za mnou prskne smíchy jen krátce předtím, než nad námi někdo křikne: ,,Vsadím se, že je. Vezmi ji nahoru, ať ji můžem vykuchat a obětovat. Beztak mě má za satanistku, ne?"

 G na nás kouká vykloněná z okna zhruba v pátém patře. Černé mikádo jí padá kolem ostře řezaného obličeje a rty má namalované černou rtěnkou. Vztekle zrudnu, zatímco Vivien se nepřestává smát. Theo protočí očima. ,,Otevři, šmarja. Klidně se nechám použít jako oběť, když už jsem ta dáma v nesnázích."

 ,,Nesplňuješ druhý požadavek. Copak už jsi zapomněl na ten syfilis vloni?"

 Vivien se v záchvatu smíchu popadne za břicho. ,,Tys měl syfilis?" zeptá se a už má slzy v očích, jak se pořád řehtá.

 Theo si povzdechne. ,,A přesně takhle vznikají drby."

 ,,Theo měl spoustu nemilých problémů, než nalezl své světlo na konci tunelu - nebo-li mě. Tak já vás jdu pustit. Ale jestli to Happy Meal vystydlo, vyhodím vás."

 Dívka zmizí uvnitř bytu a já sjedu očima k Theovi, který zachmuřeně pozoruje krabičku s jídlem ve své ruce. Střetne se s mým pohledem a zamumlá: ,,Sakra."







 ,,Ustupte ode..."

 ,,Ježiši kriste, je nám snad pět?"

 Projdu kolem G do jejího bytu a založím si ruce na hrudi, když mě přeletí kritickým pohledem. Ocitnu se v bíle vymalované chodbě se šedou plovoucí podlahou, která dodává celému prostoru moderní nádech. Za zády G se spatřím ve velkém zrcadle a potlačím chuť si upravit vlasy.

Ona a jáKde žijí příběhy. Začni objevovat