-:BAB 1:-

407 2 0
                                    

"Thank you." Awiqah tunduk dan senyum kepada pelayan.

"Happy Merry Christmas miss." Pelayan itu senyum kepasa Awiqah. Awiqah membalas senyumannya.

"Happy Christmas too." Awiqah menundukkan kepalanya. Pelayan lelaki itu turut menundukkan kepalanya sebelum masuk semula ke dalam cafenya.

Air yang di letaknya aku ambil dan minum sedikit. Dah sepuluh tahun aku jadi warga di sini. London tempat aku sambung belajar. Mama Papa dan adik beradik aku yang lain selalu juga datang melawat aku di sini. Pada mulanya mereka Agak terkejut sebab perubahan badan dan ketinggian aku sudah menaik dan pipi aku pun dah mula tembam. Tak sama macam dulu. Dan hari ini hari yang bahaya untuk diri aku.

Semua yang tinggal dalam rumah baru aku di sini akan keluar untuk sehari. Mereka sudah tahu apa yang akan berlaku pada hari jadi aku. Sesiapa yang ganggu pasti menyesal dan pasti minta berhenti kerja. Actually maid aku. Mama Papa dan yang lain mula bergerak ke hotel untuk sementara. Macam dikatakan. Birthday aku selepas 10 tahun lalu tak pernah disambut. Last pun masa umur aku 18 tahun. Tibanya aku masuk Universiti pada umurnya 18 tahun.

::::

"Warghhh tak sabar aku nak masuk U." Anisya mula membuka topik. Kami hanya ketawa yang melihat gelagat comel dia.

"Minta-minta lah dapat pensyarah hensem-hensem." Anin pun turut teruja. Tangannya tak lepas daripada berharap.

"Hahaha ada ada ja lah korang ni. Tapi nanti dah mula masuk U kos yang aku ambil berlainan dengan kos korang, nanti korang dah dapat kawan baru lupa aku." Awiqah mula mencebik kakinya mula di lajukan. Mereka memandang sesama sendiri dan mula berlari anak untuk dapat kan pipi Awiqah.

"Hish kau niiiii." Mereka bertiga cubit pipi Awiqah yang tak tembam tu silih berganti. Awiqah mula mundurkan diri untuk mengelak dari terus di cubit oleh tiga sahabatnya. Sakit kot.

"Sebaik pipi kau tu tak tembam. Kalau tak dah lama kami cubit sampai biru." Aqila monyok kan pipi Awiqah dengan kedua-dua belah tapak tangannya. Jadi lah muka Awiqah muncung seperti ikan. Anisya dan Anin ketawa melihat muka Awiqah di monyok oleh Aqila.

"Ish tahu lah muka awek aku tu comel sampai korang nak monyokkan muka dia." Hezry dan kawan-kawan nya jalan di hadapan kami. Kawan-kawan Awiqah yang tadi seronok ketawa berhenti gelak.

"Eleh cemburu lah tu kami monyokkan pipi awek kau." Anisya mula mencekak pinggang. Hezry ketawa kecil dengan perangai Anisya. Awiqah turut tersenyum apabila Anisya cekak pinggang rampingnya. Comel.

"Hahaha. Gila kalau aku tak cemburu." Senyuman Awiqah tadi mati apabila Hezry berkata begitu. Dia mula mendekati Awiqah yang tidak jauh dari Hezry berdiri. Semua pandang Hezry dan Awiqah silih berganti.

"Nana yang didepan aku ni sesiapa yang pandang akan terpikat sebab tu aku cemburu kalau korang monyokkan muka comel ni." Hezry senyum di depan Awiqah yang ketinggian gadis itu hanya setakat dadanya. Hidung Awiqah di cuitnya perlahan. Semua yang menjadi penonton dengan lakonan Hezry dan Awiqah ternganga mulut.

"Hoi jangan nak mengada. Selagi kau dengan Nana tak kahwin jangan kau cuba cuba sentuh anggota badan dia tahu." Aqila menarik baju Hezry dari belakang membuatkan Hezry turut mengundur kebelakang. Awiqah yang perhatikan Hezry yang kelam kabut menarik semula bajunya dari tangan Aqila hanya senyum dan terselit ketawa kecil. Hezry yang perasan dengan ketawa Awiqah hanya senyum riang. Yang lain pun turut senyum. Anin berjalan ke arah Awiqah.

"Kau jangan lah senyum dan ketawa macam tu." Semua diam. Hezry yang senyum berhenti ketawa tetiba.

"Ke ke kenapa pula." Tergagap-gagap Awiqah nak tanya.

[COMPLETED] REVENGEWhere stories live. Discover now