-:BAB 26:-

61 0 0
                                    

Haezril menggegam erat rambutnya. Tangan kanannya genggam geram kertas yang tulisan berwarna merah. Dia sudah hafal ke semua isi dalam kertas itu.

Silap kau Azie! Aku minta Azy Heykal tangkap aku! Bukan suruh dia serah diri! Kau ingat, aku akan berdiam diri?! Aku akan bunuh gadis kesayangan ahli keluarga DIA. Ini semua salah kau Azie! Kau bodoh! Aku benci orang yang tak ikut langkah aku! Jangan salahkan aku, kalau budak ni MATI!!

Ini kali terakhir aku bagi klu Azie. Kali terAKHIR! Cari destinasi terakhir Nawina Awiqah selepas kejadian mimpi ngeri NANA.

             ©aN•

"Can? Siapa dia ni?" Haezril kerutkan dahinya. Satu mesej mengejutkannya dari mengelamun. Matanya di pandang tubuh Azie yang terlentang di atas katil sebelum di baca mesej dari kekasihnya ZIANA.

Awak? Dapat pertunjuk ap²?

Haezril mengeluh perlahan.

Tak. Sya mnta awk sruh maklong dgn paklong tidur dlu. Esk sya dgn Zackry dan Nazif dtg rmh. If awk dapat ap² msej plik. Trus send dkt sya.

Ziana mengeleng. Di pandang sekeluarga Awiqah.

Ok. Awk pun rest. Slmt mlm. Assalamualaikum.

Waalaikumsalam.

Dia tidak tahu nak balas apa dekat Ziana.

"Siapa? Iyan?" Suara Zackry mengejutkan Nazif dari termenung di tingkap.

"Erm. Tanya pasal wiq." Haezril sandar badannya lemah.

"Aezril. Kau rasa kita perlu cari di London?" Nazif mula bersuara. Dia melangkah menuju ke arah Zackry dan adiknya.

"Itu tempat yang terakhir Nana pergi kan?" Suara serak yang baru bangun tidur mengejutkan enam mata.

"Kenapa kau bangun?" Nazif yang baru hendak duduk di sofa terus bergerak kakinya menuju ke arah Azie yang cuba bangun dari baringnya.

"Kenapa kau suruh abang kau serah diri?" Suara Haezril mengejutkan abangnya dan Zackry yang cuba bangun Azie dari baring.

"Aku ingatkan itu jalan untuk selamatkan Nana." Azie pandang wajah Haezril lemah.

"Atau? Kau tak nak abang kau di anggap pembunuh?" Haezril menikam anak mata Azie.

"Aku tak nak abang aku rasa bersalah dengan kematian ex dia. Dan aku pun tak nak Nana terlibat dalam kes abang aku. Aku ingatkan pembunuh tu nak kan duit dan abang aku. Itu sebab aku suruh abang aku serah diri. Dengan cara tu.. Pembunuh itu akan minta kami lepaskan Zykal dan beri dia duit. Dan seorang sahaja aku syak sekarang ni." Azie memandang kertas di tangan Haezril yang sudah terkoyak sedikit di bahagian tepi di sebabkan genggaman Haezril.

"Siapa?" Serentak tiga sekawan itu menyoal.

"Afiq." Perlahan tapi jelas di telinga ketiga sekawan itu.

"Siapa?" Sekali lagi serentak mereka bertanya. Siapa Afiq?

















"Lama tunggu?" Afiq yang baru sampai duduk di hadapan Haezril dan Zackry. Mereka berdua bersalam dan senyum.

"Not long." Haezril senyum. Begitu juga Zackry.

"Saya dengar awak ni sepupu Wiq, kan?" Afiq mulakan bicara setelah mereka melawan pandangan. Sampai ke sudah tak akan dapat pertunjuk.

"Ya. Tapi, awak dengan dia apa kaitan?" Haezril mula suka dengan situasi ini. Pada mulanya dia tidak tahu nak mula dari mana dan dia minta Zackry yang akan soal Afiq tapi tetiba soalan di atas menyerbu dalam kepalanya.

[COMPLETED] REVENGEWhere stories live. Discover now