Semua memandang Awiqah yang baru masuk pejabat. Anis yang sedang berdiri di meja Farah memerhatikan Awiqah dari jauh. Di lihat Awiqah yang sedang duduk di meja kerjanya.
"Farah aku ada hal kejap." Di pandang Awiqah sedang mengemas mejanya dengan muka selamba. Awiqah memakai cermin matanya dan di ikat rambutnya menjadi kuda.
"Hoi." Satu tamparan meja di hadapan Awiqah membuatkan Awiqah memandang orang itu geram. Di pandang wajah Anis yang sedang senyum sinis.
"Kau kenapa ha?" Awiqah mengerut dahinya.
"Amboi kasarnya bahasa? Kau tahu sekarang pukul berapa? Selamba je kau masuk office time macam ini kan?" Anis cabut cermin mata yang berada di wajah Awiqah dan baling entah ke mana.
"Kau dah kenapa ha pompuan?!" Awiqah menengking. Di ketap giginya geram. Suara tengking Awiqah mengejutkan semua orang yang sedang memerhatikan mereka dari tadi.
"Aku dah kenapa? Kau itu yang dah kenapa masuk pejabat lambat? Ingat kau bos?" Awiqah gigit bibir bawah sambil memandang tajam wajah Anis.
"Suka hati aku lah nak masuk pukul berapa pun. Hal aku dengan bos. Yang kau lagi menyibuk dari bos kenapa? Isteri bos ke?" Awiqah ketawa sinis. Di pandang wajah Anis yang terkejut sedikit dengan pandangan maut.
"Kalau ye kenapa?" Anis tersenyum sinis. Awiqah turut senyum sinis.
"Watch you mouth." Suara kedengaran menengking dari belakang mereka. Anis yang terkejut dengan suara keras itu. Awiqah sudah berjalan mengelilingi mejanya mencari cermin matanya.
Semua di situ memandang takut Tan sri Azim Hamid yang memandang tajam kepada Awiqah yang sedang tunduk mencari sesuatu.
Kedua pasang kasut berhenti di hadapan Awiqah dan bangunkan Awiqah dari terus menerus mencari sesuatu di bawah mejanya. Awiqah kini berdiri di hadapan lelaki yang berdiri tepat di hadapannya. Lelaki itu memakaikan cermin mata kepada Awiqah.
"Maaf sekali lagi buatkan kau di pandang hina." Awiqah menjeling Azy Heykal yang berada di hadapannya.
"Aku tak perlukan pertolongan kau. Selagi aku boleh cari aku akan cari sampai jumpa." Awiqah memandang wajah tua Tan sri Azim Hamid.
"Walaupun aku dah jumpa?"
"Yup. Walaupun kau jumpa sekalipun, aku akan cari sampai jumpa. So tolong jangan bagi aku harapan palsu sekali lagi. Aku anggap kau bos dan kau anggap aku sebagai kuli kau. Bukan anggap aku seperti rancangan bodoh kau." Awiqah mengenggam penumbuknya erat. Di ketap bibirnya geram.
"Aku tolong kau sebagai bos. Bukan sebagai kekasih." Awiqah tersenyum sinis. Di pandang wajah Azy Heykal tajam.
"Oh really? Aku akan ingat perkataan itu Azy Heykal." Azy Heykal melarikan anak matanya memandang ke arah lain. Awiqah tersenyum sinis.
"Kenapa? Takut dengan kata-kata sendiri bos?" Azy Heykal terus menghampiri Tan sri Azim Hamid.
"Maaf pasal kekecohan berlaku tadi Tan sri." Azy Heykal menundukkan sedikit kepalanya. Semua menundukkan kepala mereka kecuali Awiqah yang pandang tajam Azy Heykal dan Tan sri Azim Hamid.
Tan sri Azim Hamid dan Azy Heykal turut memandang wajah Awiqah yang bengang dengan hari malangnya. Selalu sakitkan hatinya apabila dia sedang gembira.
Awiqah mengemaskan mejanya yang penuh dengan kertas-kertas kerja yang berselerak di atas mejanya. Di kerling jam di tangannya, sudah pukul 6:30 pm.
Di kemas kertas-kertas itu ke dalam fail yang betul. Sebagai kuli bos dia kena buat kerja Azy Heykal. Di sebabkan Azy Heykal dan Tan sri berborak di dalam bilik Azy Heykal sampai lah Pukul 5 petang. Azy Heykal menyerahkan kerjanya kepada Awiqah.
YOU ARE READING
[COMPLETED] REVENGE
Short StorySeorang gadis yang mengalami tekanan masa lalunya, mula merancang untuk jatuhkan kerjaya kekasihnya. Gadis itu berjanji dengan dirinya apabila tiba hari jadinya yang ke-28. -Saya akan musnahkan hidup awak. Seperti mana awak dah hancurkan kehidupan...