-:BAB 8:-

102 1 0
                                    

Di ruang tamu pukul 4:15 pagi mereka berkumpul depan TV. Rancangan bola sepak antara liverpool dengan manchester united. Awiqah yang tidak minat dengan bola ini terpaksa menjadi mangsa keadaan. Tidurnya terganggu dengan gerakan mengejut dari adiknya Nalili. Peminat liverpool dan menyuruh Awiqah menyokong pasukannya itu. Sudah banyak kali dia menolak tetap Nalili mengheret dia ke ruang tamu.

Permainan antara liverpool dan manchester united bermula. Kedengaran suara adik-beradik menjerit beri sokongan. Awiqah pula terangguk-angguk menahan mengantuk. Kopi yang di sedia atas meja, tidak dapat hilangkan rasa mengantuknya. Di tangannya di pegang iPhone7nya. Untuk cek massage whatsapp masuk. Satu group yang active sampai pukul 1 pagi, group kawan-kawannya. Sibuk dia membaca dia terlelap sampai banyak kali iPhone mahalnya itu jatuh atas lantai. Semua yang sibuk beri sokongan beralih lihat objek yang terkejutkan mereka tadi. Semua menggeleng kepala tengok keadaan Awiqah yang terlena sambil tangan masih di posisi pegang iphonenya padahal iPhone itu dah selamat mendarat bawah lantai itu.

Ziana meletakkan iPhone milik Awiqah di tangan Awiqah semula. Dia terkejut dengan iphonenya itu baru letak di atas tapak tangannya.

"Jatuhh lagi ka?" Tanya Awiqah yang masih mamai. Jawapannya di balas dengan anggukkan dari semua memandangnya. Dia sambung tidur semula. Mata memandang Nalili tidak puas hati, terutama Natasha, Nabil dan Nazrin.

"Kenapa pergi gerak kak Wiq itu? Dah tahu kak tak suka tengok bola." Nazrin yang di sebelah Nalili cubit lengan kirinya. Terjerit kecil Nalili dengan cubitan ketam dari abang kedua itu.

"Sakit lah." Nalili mencebik. Mereka hanya menggeleng.

"Wiq. Hey Wiq bangun tidur dalam bilik." Datin Naziera menepuk bahu kiri anaknya itu perlahan. Awiqah menggeleng.

"Tak apa, Wiq kena sokong liverpool ini. Kesian Liey tak ada orang sokong liverpool." Katanya dengan buka mata sedikit untuk melihat TV. Nazrin cubit Nalili sekali lagi. Nalili mencebik geram, di gosok lengan yang kena cubitan dari abangnya sekali lagi.

"Kak tak apa. Liey bo.." Kata-kata Nalili terhenti setelah Awiqah terkejut berjaga. Dia membuka iPhonenya yang asyik berbunyi menanda whatsapp masuk. Terus cergas matanya melihat message dari satu nama. AZY JEBON.

Terbutang matanya dengan chat dari Azy Heykal.

Qatiespearl, x tdr lg?

Tgh fkir twaran aq ke smpai x tdr lg ni?

Hoi, bls lh

Online je krja kau

Hoi baby syg.

Bls lh, ksian aq yg tgh cht snsrang ni.

Bls lh Qtspearl oiiiii

Oii blutik ja?

Smpai hti kau Wiq.

Seterusnya emoji emoticon sedih dan payung hujan kilat guruh semua ada. Tanpa Awiqah sedar ketawa kecilnya membuat semua orang pandangnya pelik.

Hahaha alololo kesiannya.

Aku terlelap lah.

Tgah tman kluarga ak tgok bola.

Ak pling bnci bola kau thu?

Eh kau mn thu, sbb bkn ahli kuaga ak.

Haha.

Lgpun x ingin ak nx bjga sbb nx fkirkn psl twran kau itu.

Bek ak tdor drpd fkirkn twran x bfaedah tu.

[COMPLETED] REVENGEWhere stories live. Discover now