Bertrand s Tomášem se v kajutě vyčerpaní zachumlali do deky a po chvíli tvrdě usnuli. Námořníci u vesel poháněli loď kupředu s největší možnou rychlostí. Horijská armáda byla sice vždy silnější na koních než na moři, několik silných válečných lodí měl ale i Basewin. Kdyby jednal rychle, mohl by své belmánské nepřátele snadno dohonit. Nejkratší cesta k annahoppským koloniím vedla sice přímo na sever podél pobřeží, taková možnost ale byla příliš nebezpečná. Kapitán lodi proto rozhodl, že se nejdřív vzdálí dál do širého moře, aby nebyli horijskému králi tak snadným terčem.
Bert a Tomáš se probudili do ošklivého a větrného dne. I proto byli hned po ránu rozrušení a celí se třásli. Bertrand vyskočil z postele a utíkal nahoru na palubu.
„Neadle, co budeme dělat teď?" zeptal se svého zkušeného kamaráda.
„Inu, teď se pokusíme dostat k našim annahoppským přátelům. Když se nám to podaří, s pomocí několika dobrých vojáků půjdeme neustále na západ přes zhugarskou zem až na ostrov Zhugar-roi. Tam se pokusíme zahubit onoho černokněžníka podle původního plánu."
„Proč vlastně nikdo neví, jak se jmenuje?" vrtalo Bertovi hlavou.
„Víš," povzdechl si po chvíli Neadle, „někteří lidé to vlastně vědí, jeho samotné jméno v sobě ale skrývá neskutečné zlo. Všichni se ho bojí vůbec vyslovit."
„Je dost hloupé bojovat proti někomu, o kom ani nevím, jak se jmenuje," zamračil se Bertrand.
„No," poškrábal se Neadle ve vlasech, „mohl bych jeho jméno zkusit napsat."
Kamarádi se pak vydali do kajuty. Tam Neadle vyndal zátku z kalamáře s inkoustem. Třásly se mu ruce. Vraním brkem pak napsal na papír následující jméno: Taragin.
Sotva se tak ale stalo, papír začal hořet pronikavě červeným plamenem. Slovo se změnilo na titul „náš pán". Pak se už papír definitivně rozpadl v popel a černý kouř.
Bertrand jen zůstal stát s otevřenými ústy. V tom okamžiku si uvědomil, s jak velkým zlem se to chystají soupeřit.
Celý zbytek dne zaplnila nudná cesta po vlnitém moři. Až k večeru přátelé zahlédli jasná světla annahopských přístavů.
YOU ARE READING
Zlatý klíč aneb Bertova cesta za pokladem
FantasyPříběh o třech přátelích a jejich putování, žánrově mezi fantasy a pohádkou.