1.

8.4K 199 2
                                    

UPOZORNENIE!
Začialtok príbehu je trochu pochmúrny. Prosím nevzdávajte to hneď, všetko má svoj čas.
_________________________________________

Kráčal som po ulici. Nohy ma mimovoľne ťahali sprava doľava a späť. Pod chvíľou sa mi podlomilo koleno a takmer som spadol. Všade bola tma, nikde nikoho. Chytil som sa dreveného zábradlia a ťahal hore schodmi. Trochu mnou hodilo. Balans ma zrádzal, hlava sa mi točila. Zohol som sa a s veľkou námahou vytiahol kľúč spod kvetináča. Prudko som sa vystrel. Hodilo ma o zábradlie terasy za mnou. Opäť som sa postavil na rovné nohy a snažil sa strčiť kľúč do zámku. Nešlo to. Zdalo sa mi, že je väčší ako dierka. Sadol som si na zem do tureckého sedu a dívajúc sa na kľúč v mojej ruke mu začal dohovárať.

„Ty hovädo malé. Nejako si narástol...“ viečka mi oťažievali čoraz viac. Po chvíli sa dvere roztvorili.

„Sakra Aiden. Čo si to so sebou porobil?“ pomohla mi vstať mama.

„Mama nechaj ma.“ Otrávene som sa vytrhol z jej zovretia a po štvornožky šplhal schodmi do izby.

∆∆∆

Pretočil som sa na druhý bok. Do očí mi zasvietil tenký pásik svetla prenikajúci pomedzi žalúzie. Bolesť v mojej hlave okamžite zosilnela na nevydržanie. Pritisol som si vankúš k tvári a prehltol nepríjemnú pachuť v ústach. Nešlo to. Hrdlo som mal vyschnuté ako šmirgľovací papier. Odtiahol som vankúš a žmúrením sa nažil zaostriť na hodiny. Bolo niečo po jedenástej predpoludním. Sadol som si na kraj postele. Všetko naokolo sa mi krútilo. Žalúdok sa mi zdvíhal ukrutnou rýchlosťou. Rýchlo som vbehol do kúpeľne a zdvihol dosku toalety. Nič iné som už nestihol. Odtrhol som kus toaletného papiera a pretrel si ústa. Zopár ráz som ešte zakašľal. Hodil som papier do misy a spláchol. Dosku som s buchotom zaplesol, oprel sa o umývadlo a zadíval do zrkadla. Do umývadla dopadol pľuvanec, ktorý následne spláchol prúd vody. Umyl som si zuby, vyzliekol veci a vliezol pod sprchu. Potočil som modrým kohútikom. Zo sprchovej hlavice vytryskli drobné prúdy ľadovej vody.

„Afsss.“ Z úst mi vyšiel zvláštny zvuk, môjho šokovaného tela. Po chvíli som vodu vypol, zatriasol hlavou a na stene sa objavili kvapky. Osušku som si poprikladal k telu a obliekol sa.
Schodmi som zišiel do kuchyne, vzal si hrnček a nalial vlažnú kávu. Odsunul som stoličku pri jedálenskom stole a dvomi veľkými hltmi zapil Aspirín. Z vrecka na teplákoch mi vypadla škatuľka cigariet. Zdvihol som ju, jednu vytiahol a načiahol sa po zápalky. Silno som si potiahol a s blaženou grimasou vydýchol dym.

„Aiden vieš, že nenávidím keď tu fajčíš. Choď von!“ prísne ma upozornila mama.

„Aj tebe dobré ráno.“ Pretočil som očami a vyšiel na terasu. O zábradlie som si odklepal popol z cigarety a opäť si potiahol. Hodil som ju na zem a krúživým pohybom v členku zašliapol.

„Dáš si niečo?“ hrabala sa mama v chladničke.

„Nie vďaka.“ Položil som šálku do drezu. Vzal som si bundu, tenisky a hlasno tresol dvermi.

...

Tak koľko potrebuješ? díval sa na mňa chlapík v rozťahanej mikine so šiltovkou na hlave.

„Ako vždy“ Hlasno som vydýchol a ešte raz sa obzrel po okolí.

„Fajn, cenu poznáš.“ Vytiahol z batohu mnoho malých vrecúšok s nadávkovanými liekmi.

„Vďaka.“ Vložil som mu do ruky 500 dolárov a obaja sme a vytratili.

Jeden dôvodWhere stories live. Discover now