Bab 12

33.7K 455 10
                                    

     👑" Bidadari Milik Aku "👑

  Lena Maya tidur malam itu di dalam dakapan suami barunya yang teramatlah romantik. Zahyrul dan Zahyra sudah dibawa bonda dan daddy tidur di bilik mereka. Katanya tak mahu mengganggu aura pengantin baru.

  "Allah.. Dah pukul berapa ni? Abang.. Abang.. Bangun.. "

  Maya mencapai jam loceng di sisi meja sambil tangannya menggoncang-goncangkan badan suami itu.

  "Kenapa sayang? Awal lagi nii jom tidur balik...."

  Tubuh Maya direbahkan kembali.Maya bingkas bangun. Mengangkat tangan Dayyan dari berlingkar di pinggangnya.

  "Abang... Wake up! Tau tak dah pukul berapa ni?  Pukul 10 dah!  Nanti bonda bising lah kita turun lambat. Entah-entah baby-baby pun dah menangis cari kita.. "

  Pipi Dayyan ditampar lembut. Dayyan lambat-lambat bangun, sambil menyandarkan tubuhnya di kepala katil.

  "Sayang nak pergi mana tu?"

  Soal Dayyan sebaik melihat Maya bergegas mencapai tualanya.

  "Nak mandi la.  Subuh pun dah terlepas. Abang la ni.. "

  "Eh! Apsal abang pulak? Dia yang nak, kita pulak yang kena tuduh.. Sayang oo sayang... "

  Dayyan memanggil Maya yang sudah memboloskan dirinya ke dalam bilik air. Idea nakal Dayyan menjelma.

  Dayyan yang sudah ready menerjah melondehkan short pants dan singletnya.Tualanya sengaja dipegang tanpa dipakai. Saja dia nak tengok reaksi Maya apabila membuka pintu nanti bagaimana.

  "Sayang.. Tolong suakan berus gigi abang jap. Abang nak pergi mandi kat bilik sebelah."

  "Jap-jap."

  Pintu bilik air dibuka sedikit. Berus gigi berwarna biru dihulurkan.

  "Mana? Tak dapat nak ambil. Pintu tu buka luas sikit.. "

  "Nah! "

  Tiba-tiba...

  "Abang!!!!!! "

  Dayyan ketawa. Maya menjerit. Bukan berus gigi yang dicapai tapi tangan isterinya.

  "Ee.. Tak malu! Bogel!"

  "Eeehhh.. Macam tak pernah tengok...Habis sayang tu apa? "

  Pantas Maya menutup asetnya yang diatas dengan kedua belah tangannya. Tapi yang bawahnya pula kelihatan. Kelam kabut Dia dibuatnya. Malu.

  "Tak yah tutup la sayang..  Abang nampak dah!"

  Dayyan ketawa nakal.Maya menampar manja bahu Dayyan.

  "Notti la abang ni! "

   "Notti dengan sayang je... "

   Tubuh Maya ditarik ke pelukan. Telinga Maya digigit manja. Maya menarik-narik rambut Dayyan. Meliuk lentok tubuhnya menahan sensasi dan geli.

  Matanya terpejam seketika. Enaknya dibuai rasa. Dayyan memang hebat memberikan kehangatan.

  Mendesah Maya.Tak keruan dibuatnya.

  "Jom mandi cepat. Nanti kita sambung kat katil."

  Dayyan mengeyitkan matanya.

  "Alaa... Abang nii.. "

  Protes Maya. Dah buat warm up tiba-tiba terhenti. Merajuk kawan. 😅
 
  "Alolo... Muncungnya muka.. Macam ikan todak dah! Nak lagi ke? "

Bidadari Milik Aku!Where stories live. Discover now