°°°
taehyung memakirkan keretanya kedalam tempat letak kereta. kelihatan para pelajar sudah berpusu- pusu keluar dari kelas masing- masing. lelaki itu melirik ke jam di dashboard.
9:47 a.m.
jam sedang menandakan waktu rehat bagi para pelajar. lelaki itu mencapai beg galas hitamnya, dia menarik nafas sebelum menghembusnya kembali.
pintu kereta dibuka, taehyung keluar dari perut kereta dengan pelan.
" selamat pagi, cikgu " sapa seorang pelajar seraya menunduk. taehyung hanya tersenyum.
langkah kakinya dia atur ke bilik guru, pintu bilik dikuak dan serentak itu terselahla wajah yoongi dan namjoon disana. bala has caught me.
kelihatan kening kedua lelaki itu terangkat.
" baru sampai? " soal yoongi, lelaki itu berpeluk tubuh. taehyung tersengih, dia menggosok belakang lehernya.
" explain that " ucap yoongi, kening taehyung terangkat.
" explain? apa? " taehyung blur manakal yoongi sudah mencerlung memandangnya.
" oke, oke. aku explain. " taehyung mengeluh pelan, beg galasnya dia letakkan diatas meja.
taehyung menarik kerusi dan duduk diikuti oleh namjoon dan yoongi.
" sebenarnya, aku.. err.. dah--"
bak!
yoongi menepuk meja dengan kedua tapak tangannya, terkejut dua manusia tu.
" isteri siapa yang kau maksudkan tadi hah? " yoongi bertanya, suaranya lantang. tidak sabar ingin mendengar jawapan dari taehyung.
taehyung terkebil- kebil manakala namjoon sudah mengurut dada.
" rilek bro, duduk ahh " namjoon menarik lengan yoongi untuk duduk dan hanya diturutkan oleh yoongi. dia berpeluk tubuh.
" sebenarnya, aku dah kahwin " jawapan taehyung membuatkan kedua lelaki itu membulatkan matanya.
" bila? " soal yoongi.
" dua minggu lepas " jawab taehyung dan memainkan hujung baju kemejanya.
" sampai hati, kahwin tak jemput " celah namjoon dengan nada suara berjauh hati.
" kenapa tak bagitau kami? " yoongi bertanya lagi.
" aku minta maaf, perkahwinan tu rushing sangat masa tu. sorry gais " taehyung memohon maaf seraya menggosok telapak tangannya.
" takpelah, benda dah jadi. so, siapa yang jadi 'tulang rusuk' kau ni? " namjoon bertanya, cerita nampak menarik.
" korang semua pasti terkejut, isteri aku seseorang yang korang kenal jugak " jawab taehyung, dia mengeluh lega. lega kerana tidak di smackdown oleh yoongi.
" siapa weh? " namjoon menyoal, sungguhnya dia tidak sabar untuk mendengar siapa yang bertuah menjadi isteri taehyung.
" yeo mi, min yeo mi " jawab taehyung. yoongi dan namjoon sudah terlopong.
YOU ARE READING
[C] APHRODITE| 뵈 ✓
Фанфик[OLD TITLE: TEACHER'S LOVER] Sweet as sugar, Hard as ice, Hurt me once, I'll kiss you twice. He love me like aphrodite, the goddess of love. +Taehyung ft Yeo mi Beautiful cover by @cocokies ❤ Started : 12.11.2017, Sunday End; 28.02.2019, Thursday Hi...