***
"Kenapa saya kena gantikan tempat Woozi pulak cikgu?!" Tanya aku kuat seraya mulut aku melopong, kenapa aku kena gantikan tempat Woozi iaitu sebagai pembantu Jungkook dalam pertandingan bola keranjang nanti weh? Pembantu? Erk, lebih tepatnya Woozi hanya berkhidmat sebagai kuli Jungkook je. Angkat bola, letak balik, pastu tolong itu dan ikut. Semua hal berkaitan dengan Jungkook akan berkait dengan dia jugak."Woozi kan sakit yeo mi, boleh tak kalau dengar cakap cikgu? Cikgu pilih kamu sebab kamu boleh diharap dan bertanggungjawab. Lagipun Jungkook ni pemain utama, kenalah jaga dia bebaik. Faham tak Min Yeo mi?" Jelas Cikgu Lee panjang lebar sambil tangannya sedang ligat menyelak lembaran kertas senarai nama ahli- ahli bola keranjang tu.
"Ehhh mana boleh macam tu cikgu. Saya pun ada kerja nak dibuat, muet saya pun belum siap lagi. Saya-" aku berhenti bercakap bila guru lelaki itu dah pandang aku tajam. Tak berkelip mata dia pandang wajah aku. Ya tuhan, memaksa betul cikgu sorang ni.
"Yalah kalau macam tu, cikgu cari orang lain. Muet kamu lagi penting dari harumkan nama sekolah, okay cikgu faham" kata Cikgu Lee sedikit berjauh hati buatkan aku rasa bersalah. Baru je dia nak melangkah pergi ke tengah gelanggang, aku lari balik dan berdiri tegak depan dia.
"Yalah, yalah! Saya terima" jawabku pasrah. Terus melebar senyuman Cikgu Lee. Dia tepuk bahu aku dan ucapkan terima kasih.
"Gomapta, yeo mi- ya. Nanti cikgu belanja aiskrim baskin robin. K chau" sungguh cool Cikgu Lee ketika dia mengabaikan aku yang dah terkebil-kebil ditepi gelanggang tu lalu dia pergi jumpa Jungkook. Aku tengok Cikgu Lee menyapa Jungkook lalu membicarakan sesuatu pada lelaki itu sebelum Jungkook pandang aku sekilas lalu anggukkan kepala. Cikgu Lee beredar pergi meninggalkan Jungkook dan beberapa pemain ditengah gelanggang.
"Yahhh boleh tak bagi bola tu sopan sikit?!" Aku terjerit kecil bila Jungkook melempar bola keranjang pada aku, nasiblah aku pandai tangkap, tapi tetap menghempuk perut aku. Sakitlah siak!
"Kenapa setuju?" Soal Jungkook, meng- ignore suara protes aku lalu dia menapak ke tepi dan capai beg hitamnya yang dia letakkan atas tempat duduk penonton. Dia labuhkan punggung di situ lalu keluarkan air mineral. Aku hela nafas berat dan ambil tempat disamping dia sambil peluk bola yang dia lempar kat aku tadi.
"Terpaksa, Cikgu Lee tu nampak berharap sangat. Dan sekolah pun kenapa gedik sangat nak buat pertandingan time- time exam besar dah nak dekat dah ni?! Awak pun kenapa ikut pertandingan tu? Awak tau tak kita kena fokus study, study, study! Eeeeee" kata aku geram kerana frust dengan subjek sejarah tadi. Tambahan lagi bila cikgu Yoongi mengejut je buat kuiz add- math. Walaupun 20 soalan je tapi 20 soalan tulah yang buat otak aku macam nak tercabut. Babun.
"Biarlah, lagipun pertandingan tu kan tinggal seminggu je. Lepasni kau nak berjimba sakan pun tak apa" katanya lalu teguk lagi air mineralnya. Yeo mi muncungkam bibir, dia hantukkan kepala dia pada bahu Jungkook, tanda yang dia betul- betul frust nak mampus.
"Awak tak fahamlah Jungkook.. saya risau markah maths dan english saya jatuh merundum.. awak tu tak apalah. Hanat- hanat pun pandai" kata aku seraya pout. Aku betulkan rambut aku yang sedikit serabut lalu aku donggakkan kepala. Refleks tapak tangan aku melekap di wajah dia yang hanya beberapa inci saja denganku. Buatkan dia merungut sakit.
"Ehh eh saya minta maaf, tak sengaja. Awak tu pun kenapa dekat sangat dengan saya? Nak kena tumbuk ke?" Aku gosok dahi Jungkook yang dah berkerut geram tu. Dia pegang pergelangan tangan aku dan renung anak mata aku dengan pandangan yang aku rasa.. err sukar untuk aku terangkan.
"Yeo mi.." ucapnya perlahan. Aku terkebil- kebil. Aku nampak bibir dia melakar senyuman kecil. Dia lepaskan tangan aku dan berdiri dari tempat duduknya.
".. aku nak kau pungut bola keranjang tu dan letak balik dalam stor sukan" arah Jungkook lalu aku pandang keliling gelanggang. Heii kenapa aku baru perasan yang tinggal kami berdua je kat gelanggang ni.
"Dengar tak ni?"
"Yalah!" Jawabku lalu laju je aku lari ambik beberapa biji bola yang tersadai tepi gelanggang tu dan letak dalam raga. Aku jalan pergi stor sukan dan letak balik tempat dia. Ketika aku keluar dari stor sukan tu barulah Jungkook pergi ke arah yang bertentangan dengan aku. Haa baguslah tu, aku tak hamak pun nak jalan dengan dia.
Huff.
***
"Woahhh besarnya rumah Hubby kau ni" puji Hena sambil matanya ralit memerhati segenap ruang didalam villa tersebut. Aku hanya buat muka, aku bercekak pinggang depan dia.
"Now, janji dengan aku jangan hebohkan benda ni dekat orang lain. Faham tak?" Kata aku dengan nada sedikit tegas buatkan Hena menahan ketawanya. Dia hanya angguk faham lalu dia angkat kedua tangan tanda menyerah dengan aku bila aku dah pandang dia tajam.
"Yalah, aku faham. Jap kau, aku nak regangkan badan" kata Hena lalu dia kangkang kaki dia dan menggeliat besar depan mata aku, serupa lelaki tu. Hah, itulah Hena Lee, kawan aku yang tak pernah kenal erti malu tu apa. Taraguna. Laju aku pukul paha dia dan betulkan cara duduk anak makcik lee ni supaya lebih beradab sikit. Kalau dekat rumah eomma tak apalah, ini rumah Cikgu Taehyung! Faham tak rumah cikgu?! Ergh!!
"Eh? Hena pun ada?" Tegur satu suara dari tingkat atas. Aku dongakkan kepala, Taehyung ketika itu sedang menuruni anak tangga dan menghampiri kami. Dia lemparkan senyuman pada Hena, ehh tahu pulak duduk bebaik budak ni. Fikir tak tahu tadi. Aku pandang Hena dengan tajam bila gadis itu tersipu- sipu ditegur Taehyung. Hemm, ada badak disebalik Hena ni.
"Datang sini nak belajar?" Soal Taehyung, laju kepala Hena mengangguk. Aku letakkan beg aku atas sofa dan melangkah laju masuk kedapur. Biarlah Taehyung bawak bual kejap budak Hena tu sementara aku siapkan minuman dan sediakan makanan ringan. Hena tu, mana hidup kalau tak ada snack.
Aku berjinjit nak ambil keropok kentang dan chipsmore dalam almari. Ni mesti kerja Taehyung yang nak sembunyikan snek ni kan? Tak nak bagi aku makan kononnya dapat hilangkan fokus semasa berkerja. Ciss
"Dapat ambik?" Tegur Taehyung lalu dengan langkah pantas dia hampiri aku yang masih terkial- kial nak ambik snek tu lagi. Aku angguk dan pusingkan badan menghadap dia.
"Saya ambik yang ni eah?" Kataku seraya menunjukkan keropok kentang dan chipsmore, dia angguk. Baru je aku melangkah nak menjauhi dia, dia dah tarik aku dan peluk pinggang aku, erat. Aku buat muka terkejut.
"Wae- waeyo?" Soal aku.
"Nak kiss" bisiknya buatkan aku membeliakkan anak mata, terkejut. Laju aku pukul bahu dia, meronta minta dilepaskan, tapi dia satu haram jadah pun tak nak bergerak.
"Na- nantilah. Kan ada orang tu" kata aku, dia menggeleng tanda tak nak lalu muncungkan bibirnya.
Cup!
"Taehyung! Saya cakap nanti-"
Cup!
Cup!Cup!
Aku tahan dada dia dari mendekat lagi. Dia ni kena sampuk apa tadi? Aku tolehkan kepala aku ke arah ruang tamu kemudian aku pandang Taehyung, laju aku cium bibir sebelum aku berlari macam usain bolt ke ruang tamu dengan wajah yang memerah.
"Uish, thank you" kata Hena, tapi aku tak dengar bila aku nampak Taehyung keluar dari dapur dengan mug hot chocolate, sempat dia kenyitkan anak mata sebelum kaki dia melangkah naik keatas.
"Kenapa muka kau merah ni?"
"Diam!"
.
.
[Thank you for reading. Do vote and comment🙋🙋]
YOU ARE READING
[C] APHRODITE| 뵈 ✓
Fanfic[OLD TITLE: TEACHER'S LOVER] Sweet as sugar, Hard as ice, Hurt me once, I'll kiss you twice. He love me like aphrodite, the goddess of love. +Taehyung ft Yeo mi Beautiful cover by @cocokies ❤ Started : 12.11.2017, Sunday End; 28.02.2019, Thursday Hi...