pt. 82- final💐

6.7K 331 42
                                    

🌹
💜💜

When you say that you love me,
I just need those words
That you'll never change,
You're everything in this world to me
Harder, so it hurts, hold me tight
We shared something
And you can't make it nothing
I hope you don't forget
You're mine.

(BGM- 4 O'clock v)

.

.

"Taehyung, apa sebenarnya wish yang awak buat tadi?" Tanya aku pada Taehyung. Lelaki itu menoleh ke arah aku bila lama sangat mendongak memandang ke langit malam yang mengasyikkan. Taehyung sengetkan kepala, tepi bibirnya terjongket naik, tapak tangan aku dia raih dan genggam erat.

"Kenapa nak tahu?"

"Saja je nak tahu. Orang cakap sharing is caring" jawab aku lalu menolak air kolam renang menggunakan kaki aku. Taehyung diamkan diri, tapi dia tengah asyik merenung wajah aku, buatkan aku tertunduk malu. Aku tolehkan kepala bila dia cuit lengan aku.

"Betul ni nak tahu?" Tanya dia. Aku mengangguk laju, aku rasa curious dengan permintaan yang dia buat tadi. Taehyung melepaskan keluhan ringan, lalu tapak tangannya menaik untuk menyentuh pipi aku lalu mengusapnya perlahan.

"Saya wish tentang kitalah, tentang sayang dan Taemi. Saya harap sayang tak berpaling ke arah yang lain. Saya harap rasa sayang dan cinta awak pada saya tak berkurang tapi makin bertambah. Saya harap kehidupan kita tambah bahagia lebih- lebih lagi dengan kehadiran twin. Saya harap sayang akan bertambah cantik dan sihat selalu, senyum selalu, happy selalu. Saya harap Taemi dapat membesar dengan baik, atas jagaan kita berdua. Don't be sad, cause my happiness is started with U" jawab Taehyung buatkan aku speechless. Ni bukan wish ni Taehyung, ni macam ucapan selamat tinggal je. Buatkan hati tisu aku rasa nak basah je.

Tanpa aku sedar, air mata aku berlinangan jatuh dari tubir mata membasahi pipi. Taehyung ketawa kecil lalu menarik aku agar lebih rapat dengan dia.

"Alololo, kenapa menangis pulak sayang saya ni?" Taehyung mengesat pipi aku menggunakan ibu jarinya dengan lembut. Bukannya berhenti menangis, tambah deras pulak air mata aku mengalir. Taehyung hanya ketawa lalu menyembamkan aku pada dada dia.

"Ya tuhan sayang, terharu sangat ke sampai menangis teruk ni? Uljima, sayang saya nanti tak cantik bila menangis. Awak juga yang cakap hari ni tak boleh sedih- sedih, shyyy uljima sayang, uljima.." bisik Taehyung seraya menepuk belakang badan aku untuk tenangkan aku.

"A- awak yang mula dulu. Te- tengok apa dah jadi" kata aku tersenguk- senguk, mata aku gosok dengan tapak tangan. Nasiblah aku tak pakai mekap banyak- banyak, kalau tak, jadi mak lampir lah jawabnya nanti. Taehyung ketawa lagi, dia tarik kepala aku dan rapatkan wajah hingga dahi aku bertemu dengan dahinya.

"That's the truth sayang, lagipun awak yang tanya saya wish apa. Tengoklah akibatnya,sayang pulak yang banjir, terima jelah padahnya" Taehyung berbisik sebelum hidung aku diciumnya sekilas lalu kelopak mata dan seterusnya dahi aku.

"Apa tengok- tengok?" Aku tanya dia bila dia tak lepas memandang aku dengan pandangan redupnya. Bukan aku rimas, cuma aku malu bila dia tenung aku macam tu.

"Tahu tak apa yang buatkan saya bahagia sangat?" Soal Taehyung lalu rambut hitam aku dia selitkan pada telinga.

"Bila awak dapat tahu saya pregnant?" Jawab aku lalu dia menggeleng tanda tidak.

[C] APHRODITE| 뵈 ✓Where stories live. Discover now