pt.69📚

3.5K 294 58
                                    

***

Dan disebabkan kejadian yang menyakitkan hati tempoh hari, Hena dah bawa diri ke dalam restoran 24 jam dan pesan 4 botol soju untuk tenangkan diri. Dan sekali pandang, dah dua botol habis dikerjakan oleh gadis tersebut. Frust punya pasal.

"Hik! Huhhh.."

Hena memicit dahinya perlahan, rasa pening yang teramat. Tapi dia masih nak teruskan perjuangan melupakan ex banjingan dia tu. Hena gosok matanya yang makin lama makin berair dan bila makin digosok, makin banyak air mata yang keluar. Someone save Hena please!

"Haaaaa Jinyoung pabo! Apa kau dah buat kat aku niii..." rintih Hena Lee sebelum sembamkan wajahnya pada meja makan. Wajah dia memang dah comot sangat sekarang ni, maskara yang dah luntur, gincu yang dah lari dari bibir, rambut yang kusut masai. Tidak cukup dengan itu, dia tumbuk meja makan macam tumbuk muka Jinyoung buatkan tangannya berdenyut sakit dan kemerah- merahan.

"Aku suka kau.."

".. dan aku setia dekat kau.."

".. tapi kau menderhaka kat belakang aku pulak. Jinyoung bodoh!" Secara rambang Hena mengambil gelas berisi soju lalu diteguknya dengan sekali tegukan saja. Mujurlah tak ramai orang kat dalam restoran tu sekarang ni. Kalau tak, habis muka Hena viral masuk dalam internet sebab meracau sendiri, tak pun remaja 20- an sedang bergaduh dengan meja.

"Heeeeeee..." Hena menangis perlahan, kemudian tanpa sedar gadis itu terlena diatas meja makan tersebut.

"Dia tidur?"

"Ya, rasanyalah. Dia tak bawak kawan, dia balik dengan siapa? Siapa nak papah dia?" Dia memerhati Hena dari ekor mata lalu menjamah daging masam manisnya. Berkali- kali matanya menoleh kearah gadis itu bagi memastikan yang gadis itu tidak apa- apa.

"Frustlah tu, muda- muda macam ni memang selalu macam tu. Nak have fun sikit. Ehh tengok tu" laju saja anak matanya memandang ke Hena semula. Kelihatan 2 orang pemuda sedang berjalan menghampiri gadis itu seraya tersenyum nakal. Seorang pemuda mengambil tempat disamping Hena manakala yang satu lagi dihadapan gadis itu. Mulalah otak dia berfikiran negatif.

"Ehh kau nak pergi mana?" Aku endahkan panggilan mereka lalu dengan langkah yang pantas aku menghampiri tempat gadis itu berada. Laju tangan aku menepis tangan lelaki itu dari menyentuh gadis tersebut. Now i'm confuse, apa aku buat ni?

"Excuse me, ada hubungan apa dengan perempuan ni?"

"Oh ni? Alahh saja- saja. Macam fresh aje budak ni-"

Buk!

Tak semena- mena satu tumbukan mendarat di pipi lelaki itu. Entahlah, kenapa aku rasa sakit hati bila dia perlekehkan wanita. Aku rasa, something weird, this is not real me. Belum sempat lelaki itu hendak membalas, pemuda yang memerang sahabat aku tadi mengeluarkan pistol, nasiblah dia ni kerja polis. Kalau tak, dengan dia sekali kena tangkap. Lintang pungkang kedua lelaki tersebut berlari macam tak cukup tanah keluar dari restoran tersebut.

"Kau okay?"

Aku angguk lalu juihkan mulutku pada pistol dia. Laju dia letak balik pistol dia dan menunduk tanda meminta maaf pada pengunjung restoran sebelum dia terpaksa tunjukkan kad polisnya untuk kepastian.

"Cik? Cik okay tak?" Soalku, pipi gadis itu aku tepuk perlahan, dia langsung tak menjawab. Aku garu kepala yang tidak gatal, mati akal aku macam ni. Baru je aku nak berdiri dia dah memegang tangan aku, buatkan langkah aku terhenti sekejap. Aku pandang wajah redup dia, rasa tak tega nak tinggalkan dia seorang diri.

[C] APHRODITE| 뵈 ✓Where stories live. Discover now