pt.14📚

3.6K 313 11
                                    

°°°

hari ini waktu pj. yass ! subjek fav akoo. boleh release tension kejap. daripada asyik terperup dalam kelas tu, baik lari lari kat padang.

preet !

cikgu lee meniup weselnya, tangannya dia lambai lambaikan kearah kami bagi mengarahkan kami untuk berkumpul.

" oke, baiklah hari ni cikgu akan adakan satu permainan yang boleh disertai oleh semua orang, iaitu bola beracun. best tak ? "

hena yang sememangnya menyukai permainan itu terus menepuk bahuku kuat dan bersorak gembira.

" cikgu, lelaki dan perempuan ? " soal wendy.

" ya, all in. tak ada yang terkecuali. " cikgu lee melontarlan bola ke mingyu.

" alaaa cikgu ni mana adil. tentulah lelaki yang menang. mereka tu liar! " protes yuju dan mingyu yang sedang tergelak sinis itu dijelingnya.

" aip, mereka tak liar. just terlebih stamina je, lelaki lawan perempuan, so siapa yang nak start dulu ? " cikgu lee sudah berdiri di tengah tengah padang. disamping kanannya adalah grup lelaki manakala di kirinya pula ada grup perempuan.

" perempuanlah mula dulu cikgu, dorang kan lemah " wonwoo mendabik dada dan serentak itu kami menjelingnya tajam.

" kami tak lemah! " yeri bertempik dengan kuat, dan serentak itu bola dilontar mengenai kepala wonwoo. lelaki itu mengaduh kesakitan. ciss brutal jugak kawan kawan aku ni.

" kami mula dulu " hena menarikku ke tengah padang diikuti dengan pelajar perempuan lain.

" weh, kau sure ke ni. dorang tu ganas weh " bisikku ke hena, dia hanya tenang di sampingku.

" rilek ahh, dia bukan nak terkam kita pon "

terus saja aku memberikan wajah derp face ku hena. dia tersengih puas.

" oke, dah ready ? " soal cikgu lee dan beralih ke luar bulatan, bulatan ? ohh, kumpulan lelaki sudah bergerak membuat bulatan mengelilingi kami. creepy doh.

" tak takut ke weh ? " mingyu berkata, dia memutar mutarkan bola diatas jarinya, yuju memberikan pandangan tajam kearah mingyu.

" satu.. "

" dua.. "

" tiga! "

preeet !

cikgu lee meniup wesel dan serentak itu, bola yang dipegang mingyu itu dia sasarkan ke yuju.

gila sungguh.

tapi nasib menyebelah yuju, bola langsung tidak mengenainya. tapi berjaya ditangkap jungkook.

oh shet shet shet.

jungkook tersengih sinis. sudah kuduga, jungkook telah menetapkan sasarannya. ya, akulah sasarannya.

aku sudah gelabah tidak tentu pasal. berlari ke sekeliling bulatan dan bersembunyi dibelakang hena ?

" woii jangan sembunyi belakang aku lah ngok! "

[C] APHRODITE| 뵈 ✓Where stories live. Discover now