pt.63📚

3.4K 294 42
                                    

***

"Good morning unnie!" Sapa Aerin seraya mengambil tempat diatas kerusi di meja makan. Aku hanya berdehem kecil lalu sambung mengacau nasi goreng kimchi didalam kuali.

"Unnie masak nasi goreng?" Soalnya lalu mainkan napkin yang disediakan diatas meja. Aku jawab dengan deheman saja, malas nak cakap banyak sebab mood aku pada waktu pagi memang down sangat.

"Aerin tak boleh makan makanan bergoreng pepagi, rasa berat. Nanti perut Aerin memulas. Erm, Unnie ada roti tak?" Soal Aerin kemudian dia berdiri tegak disamping aku kemudian dia peluk lengan aku, acah nak bermanja- manja. Alahaii ni mana mak dia ni? Takkan mak bapa dia tak rasa suspen bila dah lama sangat kat rumah orang ni?

"Ya ada, Aerin ambik je kat kat dalam peti sejuk tu" kata aku lalu menghidangkan nasi goreng kedalam pinggan lalu mengambil tempat diatas kerusi di meja makan. Aerin pun ikut sama mengambil tempat di meja makan, dihadapan aku dengan sebungkus roti dan nutella.

"Cikgu Taehyung mana?"

"Keluar sekejap-"

"Keluar? Awal pagi macam ni? Unnie tak suspect apa- apa ke?" Katanya buatkan aku terdiam. Aku masukkan nasi goreng ke dalam mulut dan mengunyahnya perlahan- lahan. Aerin sengih kecil lalu dia salutkan nutella pada kepingan roti kosong. Suasana menjadi kekok seketika.

"Unnie tak rasa sunyi ke?" Soalnya, aku dongakkan wajah untuk pandang dia lalu pandang dia yang dah menjongket kening memandang aku. Dia gigit hujung rotinya sedikit lalu meneguk susu putih yang aku memang sediakan dalam gelas untuk dia.

"Maksud awak?"

"Yalah, sepatutnya dalam masa perkahwinan yang nak dekat setahun lebih, sekurang- kurangnya dah ada seorang baby. Unnie kenapa belum ada lagi-"

"Belum ada rezeki nak buat macam mana lagi?" Potong aku lalu suapkan nasi kedalam mulut geram. Aku larikan pandangan dari pandang dia lalu pandang sinki sambil tangan aku ligat menyuap nasi kedalam mulut.

"Unnie, Aerin just nak bagi suggestion ni, unnie dah buat check up kat klinik ke? Yalah, manatau Unnie mandul" laju aku pandang dia tajam. Taehyung bawa dia kesini memang nak sakitkan hati aku ke apa ni? Hilang selera makan aku jadinya. Rasa nak pak pak je muka dia guna senduk ni. Eiii, sabar Yeo mi sabar.

"Dan ya, kalau unnie mandul pun, why not biarkan Cikgu Taehyung carik lain? Sebaik contoh saya-"

"Rasanya, sekolah tak ajar student untuk jaga tepi kain orang kan? Aerin tak payahlah risaukan Unnie, pandai- pandailah unnie jaga diri. Mak bapa Aerin mana? Tak risau ke bila Aerin lama sangat kat rumah orang? Lepas makan ni, Aerin balik unnie naik atas dulu" kata aku lalu tinggalkan nasi goreng atas meja dan meluru naik ke tingkat atas.

Isk! Aku yang belum sampai seru nak mengandung, dia pulak yang terhegeh- hegeh nak Taehyung carik lain. Tak guna betul.

***

"Sayang? Aerin dah balik?"

Aku jeling Taehyung dari pantulan cermin meja solek lalu betulkan rambut aku. Taehyung bukak t- shirt hitamnya lalu shirtless mendekati aku yang kaku duduk didepan meja solek.

"Nak apa?" Tanya aku dingin bila Taehyung sentuh leher aku dan rapatkan bibirnya ke telinga aku.

"Morning kiss" bisiknya lalu dia cium leher aku sekilas kemudian naik hingga ke pipi. Taehyung tekup pipi aku lalu pusingkan wajah aku untuk menghadapnya.

[C] APHRODITE| 뵈 ✓Where stories live. Discover now