Dear silent dear.
Please munculkan diri.
Kuk ba🙈🙉
😑***
"Bichnaneun solo! I'm going solo, lo, lo,lo, lo, lo, lo!"
Hena bergolek atas katil aku sambil makan keropok kentang. Buatkan aku rasa nak marah, dia buat sepah atas katil aku bruh! Isk, benda paling aku tak suka orang buat. Aku tepuk paha dia, memberi tanda untuk dia bergerak ke tepi sebab aku nak ikut berbaring jugak. Dia mengesot ke tepi sambil pegang erat- erat bungkusan snek tu.
"Jadi, apa aktiviti lepas ni?" Soal Hena sambil jilat jarinya, dia capai smartphonenya yang bergetar ditepinya itu dan laju- laju bukak chat dari Jinyoung itu. Aku cebikkan bibir, Hena ni sejak dia dan Jinyoung dah official, dia dah jarang lepak dengan aku. Selalunya dia akan vc aku sebelum tidur, tapi sebelum- sebelum ni dia dah tak buat dah. Dia vc Jinyoung pulak.
Aku capai bantal kecil lalu aku sembamkan wajah aku disitu, frust dengan Hena dan keadaan sekarang ni. Taehyung dah tahu ke hubungan Jungkook dengan Haneul? Sekarang dia nak berbaik- baik ke dengan aku? Patut ke? Wahh, senangnya dia minta maaf sebaik sumbat aku dalam dorm. Dasar.
"Weh, Jinyoung kata, lepas ni, dia ajak lepak kat dewan. Nak buat ulangkaji pasal english dan subjek yang lain. Tempat macam biasa, makan minum kau tak payah kisah. Vernon yang tanggung semuanya" jelas Hena panjang lebar seraya mulutnya sibuk mengunyah makanan. Aku hanya angguk- anggukan kepala. Bab- bab makan ni memang Vernon yang selalu ambik, maklumlah dia kan anak orang kaya. Dia selalu belanja pizza, Mcd, tak pun baskin robbin, dia cakap persahabatan dia lebih penting dari duit. Huah, rasa terharu sikit.
"Erk, Yeo- yeo mi kau dah dengar berita tentang.. err, em. Berita sesuatu yang mengejutkan ke?" Tanya Hena, aku gelengkan kepala. Berita yang mengejutkan apa lagi ni? Aku tak kuat lagi nak tanggung 'berita mengejutkan' itu. Aku penat. Aku kerut dahi bila Hena dan macam gelabah tutup phone dia. Aku tengok macam, group chat.
"Kenapa? Ada sesuatu yang aku perlu tahu ke?" Soal aku dengan dahi yang berkerut. Laju kepala Hena menggeleng lalu cepat- cepat dia duduk bersila depan aku dan tarik nafas sebelum hembuskan nafasnya. Aku buat-buat bodoh saja, manalah tahu dia sengaja nak main- mainkan aku. Mahu kaki aku melekat kat muka dia ke? Aku dah ready ni. Hena pandang aku sebelum dia turun dari katil dan capai dompetnya.
"Wehh aku keluar jap, nak beli momom" katanya sebelum lenyap disebalik pintu bilik. Aku hela nafas berat, Hena takkan hidup tanpa makanan ataupun yang seangkatan dengannya. Pernah sekali, aku keluar makan dengan dia, hampir satu set menu tu dia- order. Ya tuhan, malu dia tu, aku je yang rasa.
Aku capai phone aku dan gesel bukak kunci. Aplikasi whatsapp aku bukak dan nampak group chat yang dah penuh, macam ada hal mustahak je semua ni. Dah nak dekat ribu dah mesej mereka tu. Apa yang kecoh sangat tu? Laju aku bukak chat mereka tu dan scroll banyak kali.
B.seungkwan
+ wehh betul ke Cg. Tae ada hubngan dgn Cg. Jisoo?Mingyu
+ehh dri mna kau tau?B.seungkwan
+btula.
+td aku nmpak mrka brcium kat prking lotVernonHC
+ jgn reka cita bro
+jgn smpai aku pak pak mka kauYuju💓
+tulah
+reka cita je kerja
+tak ada krja lain ke?Yeri👼
+seungkwan tu mmg
+tak pernah nak seriusJyoung👀
+apa kecoh2 ni?
+tak bleh bincng nnt ke?J.Kookie🙈
+korang gnggu tidur aku
+dasar monyet
YOU ARE READING
[C] APHRODITE| 뵈 ✓
أدب الهواة[OLD TITLE: TEACHER'S LOVER] Sweet as sugar, Hard as ice, Hurt me once, I'll kiss you twice. He love me like aphrodite, the goddess of love. +Taehyung ft Yeo mi Beautiful cover by @cocokies ❤ Started : 12.11.2017, Sunday End; 28.02.2019, Thursday Hi...