°°°
aku melangkah menuruni anak tangga dengan pelan. lengan baju kemejaku aku lipat hingga ke siku.
aku merogoh beg bimbitku untuk melihat apa apa yang tertinggal.
tang !
aku mengerutkan dahi.
jam ditangan dipandang sekilas.
5:34 a.m.
selepas kakiku melepasi ruang tamu, aku menghidu bauan menyelerakan yang datangnya dari dapur.
eh sejak bila aku ambik maid ?
aku memasuki dapur, dan melibat kelibat seorang gadis beruniform sekolah sedang berkutat dengan kuali.
" yeo mi ? "
dia menyelitkan rambutnya ke telinga, yeo mi menoleh ke arahku dan tersenyum.
" oh selamat pagi cikgu " katanya dan menghidangkan nasi goreng kimchi keatas pinggan, susu putih yang baru dipanaskan dituang kedalam gelas.
dia menarik kerusi untuk aku duduk.
aku menghampirinya, yeo mi sudah duduk diatas kerusi didepanku.
" erm cikgu maaflah kalau pagi ni, saya dapat masak ni jer. saya bangun lambat tadi. sorry " yeo mi berkata apabila aku sudah melabuhkan punggungku didepannya.
" takpa " jawabku dan mencapai sudu dan menyuap nasi goreng kimchi dengan penuh berselera.
suapan pertama hingga ke akhir, aku tidak berhenti memuji dalam hati.
" kata tak pro " kataku dan menolak pinggan yang sudah licin ke tepi. susu putih yang suan itu aku teguk.
" memang tak pro heh " dia mengusap pipinya.
" sedap " jawabku sepatah
" huh ? "
" sedap, thank you buatkan saya sarapan " kataku dan yeo mi mulai berdiri dari duduknya. pinggan aku dia capai sebelum diletakkan disinki.
" biarkan jer situ, nanti balik boleh cuci jugak kan "
yeo mi yang sudah melipat lengan baju menjawab
" takboleh, lagipun sikit jer ni. balik nanti kan tak sempat. saya ada extra class lagi "
aku hanya memandang belakang badannya.
" saya tunggu luar " kataku dan melangkah keluar.
°°°
aku menyelitkan rambutku ke telinga. uniform sekolahku aku perbetulkan.
aku merogoh beg sandangku mencari buku bio.
" hari ni lambat balik ? "
cikgu taehyung berkata sambil memulas stereng kereta.
" haah, hari ni ada extra class add math. lepastu saya nak ganti tempat myungsoo lagi, hari ni dia sakit. so, kunci library saya yang pegang "
YOU ARE READING
[C] APHRODITE| 뵈 ✓
Fiksi Penggemar[OLD TITLE: TEACHER'S LOVER] Sweet as sugar, Hard as ice, Hurt me once, I'll kiss you twice. He love me like aphrodite, the goddess of love. +Taehyung ft Yeo mi Beautiful cover by @cocokies ❤ Started : 12.11.2017, Sunday End; 28.02.2019, Thursday Hi...