***
Aku mencelikkan mataku perlahan- lahan apabila terasa hembusan nafas hangat menerpa pipiku. Aku membeliakkan mataku, wajah cikgu taehyung hanya beberapa inci saja dariku. Bukan apa, posisinya yang tengah tidur sambil peluk aku tu buatkan aku tak selesa.
Aku teliti wajah cikgu taehyung ni. Walaupun dia tak buat apa- apa, tapi hati aku tetap akan berdetak laju lebih- lebih lagi bila tengok dia senyum. Senyum kotak. Aihh
Tangan cikgu taehyung yang melekap di pinggang aku tu aku alihkan dengan pelan supaya tak ganggu tidur dia yang nampak nyenyak sangat waktu tu.
Aku terus melompat turun dari katil dan mencapai tuala mandi dan pakaian untuk ditukar dalam kamar mandi nanti. Yea, aku malu. Meskipun cikgu taehyung tidak buat apa- apa tapi aku masih rasa kekok dengan dia. Eishh
Setelah setengah jam aku dalam kamar mandi tu, aku keluar dan tuala mandi tu aku sangkutkan ke penyidai. Aku menoleh ke arah katil. Cikgu taehyung masih tertidur, nyenyak sangat sampai boleh dengar dengkuran halus dia tu.
Aku keluar dari bilik tidur tu dan tutup pintu dengan perlahan. Laju jer aku mengorak langkah turun dari tangga. Nak buat sarapanlah.
" eh ibu " sapa aku sebaik saja kaki aku melangkah memasuki kawasan dapur. Ibu yang sedang menuang teh didalam cawan itu mendongak memandang aku. Bibirnya mengukirkan senyuman.
" lambatnya kamu bangun " katanya, aku mengetap bibir. Ergh, nak jawab apa ni
" maaf ibu, se- semalam saya erk-- saya ti- tidur-- "
" tak apa, ibu fahamlah yeo mi. suami isteri kan? " soalnya seraya tersengih, sekarang aku dapat rasakan yang wajah aku mulai memerah. Bukan itu maksud aku ibu. Huaaaa
" erkk-- "
" kamu ni, asyik gelabah jer ibu tengok. apa yang tae buat sampai kamu asyik blushing ni? dia usik lebih lebih ke? " soalnya lagi sambil meletakkan dua keping sandwich di atas pinggan.
" taklah, ibu. Mana ada " aku menunduk, malu rasanya. Ibu tergelak kecil, dia menolak pelan bahu aku sebelum berkata.
" pergilah bangunkan tae. Dia tu, selagi tak dibangunkan, selagi tu lah dia tidur lena sampai tak ingat dunia " kata ibu, belum sempat aku hendak bergerak dari kerusi yang sedang aku duduki, kerusi disamping aku ditarik. Cikgu taehyung melabuhkan pungungnya disamping aku. Dengan rambut dia yang kusut dan t-shirt biru muda yang semalam. Ergh!
" apa ni ibu, mengumpat pasal tae pepagi ni. tak baiklah " katanya sambil mengeliat kecil.
" bila masa ibu umpat kamu? ibu tengah sembang pasal yeo mi ni. apa yang kamu buat dekat dia sampai dia asyik blushing jer ni huh? " kata ibu, aku mengetap bibir. dapat aku rasakan yang cikgu taehyung sedang menoleh kearahku.
" blushing? tae tak buat apa- apa pun. tae just kiss dia jer, tak yang berani pun nak buat yang berat- berat nanti yeo mi gigit tae " katanya, aku tepuk pelan paha dia.
" tae! " ucapku, wajah aku sudah membahang tika ini. Ibu hanya tergelak melihat tingkah aku yang sudah gelabah tu.
" alahh apa salahnya yeo mi. tae ni suami kamu kan? tak payahlah nak malu- malu sangat " kata ibu lagi, dia meneguk teh yang baru dia tuang dalam cawan sambil memandang aku. Aku mengusap pipi aku.
" biarlah ibu, lagipun tae suka tengok wajah yeo mi yang merah ni. comel sangat. Kan? " katanya, aku menunduk lagi. Huaaaaa. Terdengar cikgu taehyung tergelak kecil.
" mana ayah ibu? tak ikut sarapan ke? " soal cikgu taehyung dan mencapai sandwich telur diatas pinggan. Seketika kemudian dia memuncungkan bibirnya ke cawan.
YOU ARE READING
[C] APHRODITE| 뵈 ✓
Фанфик[OLD TITLE: TEACHER'S LOVER] Sweet as sugar, Hard as ice, Hurt me once, I'll kiss you twice. He love me like aphrodite, the goddess of love. +Taehyung ft Yeo mi Beautiful cover by @cocokies ❤ Started : 12.11.2017, Sunday End; 28.02.2019, Thursday Hi...