***
Taehyung tarik yeo mi jauh dari bualan eomma- eomma tadi. Motifnya cuma satu, tak nak gadis itu terasa hati dengan mulut tak makan saman puan soo tadi. Aiguu
Taehyung berjalan beberapa langkah kehadapan, tidak langsung menyedari yang isterinya itu tertinggal dibelakang.
Yeo mi menunduk, serpihan kaca yang terlekat di tapak kakinya membuatkan gadis itu meringis pelan. Niat untuk memanggil taehyung terpaksa disimpan apabila melihatkan wajah lelaki itu. Tak nak menyusahkan kim taehyung.
Serpihan kaca tadi dia cabut perlahan- lahan, tapi rasa sakitnya makin menyengat. Air mata yeo mi sudah bergenang.
" yeo mi saya- "
Taehyung menoleh ke sisinya, dahinya berkerut, kelibat isterinya tidak kelihatan. Mana yeo mi?
Kim taehyung membalikkan tubuhnya, figura yeo mi tertangkap sedang duduk diatas pasir pantai, gadis itu sudah tertinggal jauh ke belakang. Taehyung mengeluh. Kakinya dilangkah dengan cepat ke tempat yeo mi berada.
" yeo mi.. " tegurnya, tapi tidak ada jawapan dari gadis itu.
" kalau ya pun awak nak merajuk dengan saya pasal tadi janganlah tinggalkan- " ucapan taehyung terhenti apabila terlihat tapak kaki yeo mi yang berdarah.
" ya tuhan, yeo mi! "
Taehyung duduk mencakung, kaki yeo mi dia tarik. Yeo mi meringis pelan. Taehyung panik seketika.
" cikgu.. ja- jangan sentuh. Sa- "
" diam " arah taehyung pelan, tubuh kecil min yeo mi dicempungnya dan dibawah ke kerusi kayu yang disediakan di pohon yang rendang.
" duduk sini diam- diam, jangan nak mengada pergi mana- mana " ujar taehyung sebelum berlari meninggalkan min yeo mi dan menuju ke keretanya. Cemas saja kelakuannya.
Seketika kemudian, taehyung kembali dengan peti first aid. Lelaki itu duduk bersila diatas pasir pantai dihadapan yeo mi.
" cikgu.. bi- biar saya je yang bu- "
" jangan nak degil boleh tak? Duduk je diam- diam " kata taehyung, nampak macam marah saja gamaknya. Bandage, iodin dikeluarkan dari peti tersebut. Rasa bersalah taehyung menggunung sebab tinggalkan yeo mi tadi.
Taehyung menyentuh kaki yeo mi dengan perlahan- lahan. Tak nak tambah sakit yang dirasakan yeo mi lagi. Lelaki itu nampak sangat risau ketika itu. Yeo mi yang melihatnya juga rasa tersentuh.
Tapi dia rasa sakit hati juga bila teringatkan tuduhan tak berasas puan soo terhadapnya tadi. Rasa macam nak je dia bukak mulut dan lawan cakap perempuan tadi tu. Tapi ada hati yang dia perlu jaga. Hati puan kim.
Yeo mi menunduk, taehyung yang sedang membalut tapak kakinya dengan bandage itu menyapa pandangan matanya. Nampak tekun benar lelaki itu.
" nak dibandingkan dengan bekas tunang kamu tu tae, dia lebih baik, pandai jaga hati dan perasaan orang tua "
Yeo mi termenung, terasa dirinya sebagai seorang isteri tercabar. Bekas? Pengganti? Oh wow. Walaupun kekadang dia rasa yang memang dirinya tidak layak untuk kim taehyung. Lelaki yang hanya dia kenali sebagai seorang cikgu. Tapi siapa dia untuk menolak takdir? Takdirnya untuk bersama taehyung?
" agaknya kalau kamu berdua jadi kahwinnya, mungkin anak kamu dah ada tiga sekarang "
Yeo mi memejamkan matanya, kalau cikgu taehyung tak kahwin dengan dia dan lebih memilih bekas tunangnya itu. Rasanya, tak mungkin dia akan lebih bersemangat untuk sekolah. Kan?
YOU ARE READING
[C] APHRODITE| 뵈 ✓
Fanfiction[OLD TITLE: TEACHER'S LOVER] Sweet as sugar, Hard as ice, Hurt me once, I'll kiss you twice. He love me like aphrodite, the goddess of love. +Taehyung ft Yeo mi Beautiful cover by @cocokies ❤ Started : 12.11.2017, Sunday End; 28.02.2019, Thursday Hi...