pt.8📚

4K 364 35
                                    

°°°

Taehyung

kringg !

" oke, semua boleh keluar rehat " ucapku dan pelajar kelas 5A-1 bertempiaran keluar dari kelas.

aku mengemas barang-barangku dan memasukkannya kedalam beg galas.

" cikgu ! " ucap satu suara yang kukenali. yeo mi menghampiriku dengan senyuman dibibir.

" hem ? " aku menjawab tanpa memandangnya.

" nak saya tolong ? " tanyanya dan memandangku penuh berharap.

" kenapa tiba tiba baik pulak ni. mesti ada apa apa kan ? " tanyaku dan beg galas dialihkan ke bahu.

dia tersengih.

" nah " aku menghulurkan beg macbook ku kepadanya dan dengan senang hati yeo mi mengambilnya.

aku mengatur langkah keluar kelas dan yeo mi terkedek kedek mengikutiku dari belakang.

" ada apa ? " tanyaku

" cikgu, saya nak minta maaf pasal kelakuan saya semasa dalam kelas tadi " ucapnya dan membuatkan aku tergelak kecil.

" tak apala. by the way, kenapa gaduh dengan jungkook ? dia ke boyfriend yang kamu kata tikam belakang tu ? " tanyaku dan yeo mi mengangguk kemudian tersengih.

" sebenarnya dia bukan boyfriend saya, cuma kawan.. " ucapnya dan menggaru-garu kepalanya.

" ouh, kesalahan apa yang dia buat sampai kamu tak puas hati dekat dia ? " tanyaku dan yeo mi menatapku aneh.

" macam mana cikgu tau yang saya tak puas hati dengan dia ? " yeo mi mengangkat keningnya dan menatapku instens.

" tengok muka pun cikgu dah tau " jawabku dan dia memandangku tidak percaya.

" jadi maksudnya, cikgu selalu perhatikan saya ler tu ? " soalnya dan aku terdiam sejenak.

" haah. kenapa ? " jawabku dan dia terdiam seketika.

" dalam erti kata lain cikgu sukakan saya ler tu kan ? " katanya lagi dan berhasil membuatkan aku terdiam seribu bahasa.

eih budak ni.

aku menghentikan langkah kakiku. yeo mi ditepi dipandang sebelum menundukkan badanku agar sama dengan ketinggiannya.

" perasan " bisikku seraya menjentik dahinya menggunakan jariku. aku meneruskan perjalanan.

" ish cikgu ni " yeo mi menggosok dahinya yang memerah.

aku memasukkan tanganku dipoket seluar dan yeo mi kembali berjalan disampingku.

" cikgu " aku menoleh ke yeo mi sekilas sebelum membuka pintu bilik guru dan melangkah memsuki bilik guru.

" boleh berikan saya tips supaya boleh belajar dengan cepat ? " yeo mi berkata dan meletakkan macbook ku diatas meja.

" kenapa minta dekat saya, bukan dekat cikgu yoongi ? cikgu yoongi kan lagi pandai dari saya " jawabku dan meletakkan beg galasku diatas meja.

" kalau cikgu yoongi dah bagi buat apa saya terhegeh hegeh minta dekat cikgu pulak ? " jawabnya dan berpeluk tubuh.

[C] APHRODITE| 뵈 ✓Where stories live. Discover now