pt.9📚

3.7K 344 23
                                    

°°°

Jungkook

earphone disumbat kedalam telinga dan kaki diatur melepasi gate sekolah.

" jungkook ! " terdengar suara seseorang yang aku kenali. refleks kepalaku tertoleh kearah yeo mi yang sedang berdiri beberapa meter dariku.

" nak apa ? " tanyaku dan melihat kot seragam sekolahku yang disangkutkan dilengannya.

bodoh. mestilah dia nak bagi kau kot tu balik, takkan nak ajak kau balik sesama pulak. hentikan khayalan mu wahai jungkook !

" gomawo ! " ucap yeo mi separuh menjerit dan membaling kot tersebut kearahku sebelum melarikan diri.

" yah ! " jungkook berkata sebaik sempat menyambut kot tersebut.

begini eh cara berterima kasih zaman sekarang ? aiguuu

budak bertuah tu. aish. nasib sayang : )

kot yang kini berada digenggaman itu dipandang sebelum memakainya.

kalau kita macam ni hari-hari kan bagus. tak payahlah aku kena bebel dengan mama dan jinyoung. aish

lagu we don't talk anymore berdendang di earphoneku. memang kena dengan situasi kita sekarang kan yeo mi ?

°°°

Taehyung

Aku memasuki sebuah restoran lima bintang ini dengan sedikit kelam kabut. eomma sudah banyak kali menelefonku.

tali leher dibetulkan dan rambut diraup kebelakang.

aku mencari-cari kelibat eomma dan terhenti keseorang wanita yang sedang melambai-lambaikan tangannya.

aku menghampiri mereka dengan senyuman dibibir. tapi semakin aku menghampiri, semakin aura tidak sedap hati itu bergema. ada sesuatu ke ?

" hai eomma "

aku mengecup pipi eomma dan mengambil tempat disampingnya.

tapi ada sesuatu yang asing.

ya, wanita separuh baya eomma dan lelaki separuh baya appaku yang asing. aku tersenyum kearah mereka berdua.

" eomma nak bincang apa ya ? "

aku bersandar dan memandang pelik kearah satu kerusi yang terdapat beg disampingku.

macam kenal.

" kejap, kita kenalkan dulu, ni puan min dan tuan min. " eomma memulakan bicara dan aku tertunduk kearah mereka.

" maafkan saya "

satu suara menyapa gegendang telingaku. aku menoleh kearahnya.

lidahku kelu, aku kaku ditempat.
takkanlah.

" cikgu ? "

°°°

aku menghempaskan badanku diatas katil.

ohh tuhan, tolonglah katakan ini semua mimpi.

aku memejamkan mataku seketika dan membukanya kembali.

tidak ada yang berubah.

" cikgu ? "

aku memandang yeo mi yang sedang berdiri tegak memandangku.

[C] APHRODITE| 뵈 ✓Where stories live. Discover now