Taehyung.
taehyung sedang mengikat tali leher hitamnya didepan cermin yang sedang memantulkan imejku.
kacak? sudah tentulah. ececece
sesekali matanya dia alihkan ke jam yang terletak di atas meja kecil dia samping almarinya itu.
5:45 a.m.
beg galasnya dia capai dan sangkutkan di bahu. kakinya mengorak langkah keluar dari bilik.
taehyung mengerutkan dahinya, sambil matanya tidak lepas memandang pintu bilik bercat putih didepannya itu. masih tertutup.
maknanya yeo mi belum keluar dari bilik lagi. kebiasaannya kalau gadis itu keluar pagi, pintu biliknya akan terbuka luas menandakan yang dia sudah pergi. tapi ini tidak. em, ada sesuatu ni.
" yeo mi " taehyung mengetuk pintu bilik gadis itu, tidak ada respon.
" yeo mi, awak okey ke? kenapa tak keluar lagi? " soal taehyung, dia mengetuk pintu bilik gadis itu untuk kali kedua. masih sama, tidak ada respon pun dari gadis itu. taehyung jadi tidak senang hati.
" yeo mi, kalau awak tak bukak pintu ni dalam kiraan tiga, saya masuk " ujar taehyung tanpa berputus asa.
" satu.. "
" dua.. "
" tiga.. " taehyung mengeluh, tidak ada respon dari gadis itu. bukak pintu pun tidak dan itu membuatkan rasa risaunya menggunung.
" yeo mi, saya masuk ni " ucap taehyung lagi bagi memberi warning kepada yeo mi. manatau apabila dia masuk nanti yeo mi tengah pakai baju? tak ke menjerit budak tu jadinya?
cklek!
taehyung menjengukkan kepalanya sedikit ke pintu untuk memerhati keadaan bilik gadis itu. matanya tertanggap satu figura sedang berselubung di bawah selimut.
" yeo mi, awak okey ke ni? " taehyung mulai mengorak langkah ke birai katil. selimut putih yeo mi dia tarik pelan.
" yeo mi? " soalnya lagi, masih tidak ada respon dari gadis itu. matanya terpejam rapat. kelihatan yeo mi menggigil.
tangannya dia letakkan diatas dahi gadis itu.
" eh yeo mi, awak demam ni. panas sangat " ujar taehyung dan terus melompat duduk di samping yeo mi.
" cikgu.. "
" aih, kenapa tak panggil saya? saya boleh beri awak ubat. aiguu " taehyung menarik selimut yang sedang menutupi tubuh yeo mi.
" kita pergi klinik ya? " saran taehyung, gadis itu menggeleng tanda tidak bersetuju dengan cadangan lelaki itu.
" tak, jangan nak berdegil " ucap taehyung, tubuh kecil yeo mi dicempungnya dan laju saja dia mengorak langkah menuruni anak tangga. tubuh yeo mi dia masukkan kedalam perut kereta disamping seat pemandu.
yeo mi hanya berdiam diri saja. tidak mampu untuk membantah mahupun bersuara. badannya melemah, yang dia tau sekarang ini hanyalah tidur. taehyung membuka hoodie kelabunya lalu dia selimutkan ke tubuh yeo mi.
YOU ARE READING
[C] APHRODITE| 뵈 ✓
Fanfic[OLD TITLE: TEACHER'S LOVER] Sweet as sugar, Hard as ice, Hurt me once, I'll kiss you twice. He love me like aphrodite, the goddess of love. +Taehyung ft Yeo mi Beautiful cover by @cocokies ❤ Started : 12.11.2017, Sunday End; 28.02.2019, Thursday Hi...