pt.37📚

3.4K 322 11
                                    

***

Yeo mi mengeluh lagi. Dia pandang hujung kaki dia yang berbalut kasut sekolah. Petang ni gerimis, so, bas jarang dapat dalam cuaca macam ni. Yeo mi mengeliat, dia seorang saja dekat bustop ni.

Yeo mi tarik blazernya agar lebih rapat. Yeo mi mencebik bila teringatkan kejadian tadi, tch. Minah tu memang tak sah kalau dia tak menang. Buktinya tadi, cikgu taehyung bagi denda suruh berdiri diluar kelas sambil letak buku biologi atas kepala. Tak, itu tak ada masalah, yang masalahnya, kenapa aku seorang je? Hena tak? Kenapa weh? Kenapa?!

Yeo mi menghentak- hentakkan kakinya tanda geram yang teramat. Sapu tangan bewarna biru muda digigitnya. Argh! Aku nak pukul perempuan tu!

Pinn!

Automatik tindakan yeo mi terjeda. Dia mendongak, sebuah kereta berwarna hitam menghentikan kenderaan disana. Yeo mi pandang kiri dan kanan, aku ke? Sekali lagi hon dibunyikan dari pemilik kenderaan yang tak dikenali. Tapi ehh, macam kenal.

"Nak duduk situ sampai beku ke? Tak nak balik?" Suara husky taehyung menerjah telinga yeo mi. Buatkan gadis itu tersentak. Taehyung memandang ke depan semula. Yeo mi blur tahap gaban.

Tapi lepas tu dia gelabah capai beg dan cepat- cepat masuk kedalam kereta taehyung. Yeo mi tersengih kecil. Taehyung melepaskan gear dan meneruskan perjalanan. Suasana dalam kereta hening saja.

"Kamu memang tak suka luna eah?" Tanya taehyung setelah sekian lama mendiamkan diri. Yeo mi menoleh. Aipp, ni kenapa tetiba tanya ni? Dengar nama luna sudah buatkan yeo mi tarik muncung sedepa. Luna, luna, luna. "Ahh bukan tak suka, yalah takkan cikgu tak tahu perangai dia macam mana? Saya bukan nak buka aib ta—"

"Dia pun manusia, semua manusia ada buat salah, ada buat silap. Takkan awak tak dapat nak maafkan kesalahan orang lain? Ke awak ni jenis yang suka tengok orang melutut merayu barulah awak nak maafkan?" Kata taehyung panjang lebar. Yeo mi blur. Kejap. Ni. Ni kenapa aku pulak yang dimarah ni?

"Awak pun tau Luna tu macam mana kan? Ye, dia manusia, saya tau dia akan berubah, berubah ke sesuatu yang lebih baik. Jadi awak pun patut beri dia peluang untuk dia perbaiki diri dia. Jangan asyik nak menangkan diri sendiri pulak" perli taehyung. Yeo mi menunduk. Tetiba mood dia down pulak. "Maafkan saya cikgu" tutur yeo mi pelan. Ahh biarlah. Suasana menjadi hening seketika. Yeo mi mengetap bibir dan membuang pandang ke luar tingkap. Melayan perasaan sendiri. Huff, ni semua angkara Hena!

"Tak nak singgah mana-mana ke?" Soal taehyung, memecahkan kesunyian. Yeo mi menggeleng. Taehyung mengeluh. "Yeo mi, saya tegur ni bukan nak back up Luna atau sesiapa, saya tegur ni untuk kebaikan  awak juga. So, jangan ambik hati sangat" kata taehyung. "Ehhh mana ada saya ambik hati, saya just, merenung saja, jangan risaulah, saya okey" kata yeo mi seraya tersenyum kelat. Ahh yeo mi, kau bohong. Taehyung tidak berkata- kata lagi.

***

"Nak pergi mana?"

Yeo mi yang sedang membetulkan sling bagnya menoleh. Taehyung yang sedang duduk diatas sofa itu mengerutkan dahinya. "Ahh saya nak pergi rumah eomma kejap, ada something yang tertinggal. Saya tak akan balik lambat, saya ada duit nak balik, saya pandai jaga diri saya" laju saja yeo mi bercakap. Ish, dahlah esok ada presentation bi, nak buat dekat powerpoint lak. Dan sekarang ni dia stress nak fikir mana dia nak cekau laptop?

Hena? Ish, minah tu laptop dia rosak. Gara- gara selalu sangat download movie jepun dan filem action, hasilnya dia jugak yang menangis sebab laptop dia tetiba hang dan terus gelap. Tak dapat nak dibaiki lagi. Rip hena's laptop 🙇.

"Pandai buat rap" perli taehyung. Kepala disengetkan. Yeo mi hanya mengiyakan segalanya sebelum memulas tombol pintu. Dia nak cepat!  "Kim yeo mi.. " lantang suara taehyung menuturkan nama isterinya. Yeo mi memejamkan mata. Ya, dia tau dia salah, dia tau dia biadap. Tapi yeo mi perlu selesaikan hal laptop tu dulu dari yang ni.

"Tak terbang pun rumah eomma tu sayang, kenapa tergesa- gesa ni?" Bisik taehyung yang entah sejak bila sudah ada dibelakang yeo mi. Yeo mi telan air liur. Rasa pahit le pula. "Saya sibuk ni cikgu. Lagipun hari- hari kita boleh jumpa jugak—"

Taehyung merapatkan tubuhnya dengan yeo mi hingga gadis itu merapat ke dinding. Tangan kekar taehyung mengusap pelan pinggang ramping yeo mi, taehyung mengecup leher yeo mi lembut. Buatkan yeo mi rasa seram sejuk. "Cikgu saya tak main- main, lepaskan saya" rintih yeo mi, meronta pelan.

"Saya hantar"

"Tak apa—" taehyung makin mengeratkan pelukan. Kali ini tangan lelaki itu melorot ke bawah. Gue ulang, KEBAWAH! Yeo mi membulatkan matanya. Tubuh taehyung ditolaknya kuat. "Ishh! cikgu miang!" Kata yeo mi, taehyung membuat muka, lengan yeo mi ditarik dan pinggang yeo mi dipeluknya erat, sekali lagi. Bibir mereka bersatu. Yeo mi terkebil- kebil sendirian.

Haaa gue nak belajar weh!!

"Saya hantar, jangan nak melawan" bisik taehyung, bibir yeo mi dia usap menggunakan jari telunjuknya. Yeo mi hanya mendiamkan diri. Masih malu dengan adengan tadi. Rasa nak hantuk kepala kat dinding. Biar kasi sedar sikit. Ergh. Taehyung berlalu keatas untuk mengambil kunci keretanya.

"Argh!" Yeo mi hantuk kepala didinding berulang- ulang kali. Macam mana nak consentrate dengan pelajaran kalau macam ni je hari- hari? Hem?

***

"Ahh eomma, miko mana?" Yeo mi meleraikan pelukan. Anak matanya meliar ke setiap sudut ruang tamu. Mencari kucing parsi miliknya. Alahaii miko, mana engko dah pergi? Berubah terus air muka eomma. "Eomma.. miko mana?" Nada suara yeo mi mengendur.

"Maafkan eomma yeo mi, eomma dah cuba tapi.." eomma sentuh bahu aku. Wajah Yeo mi berubah seratus- peratus. Rasa nak menangis meraung dah ni. Taehyung curi- curi pandang wajah yeo mi dari samping. Dia tarik bahu yeo mi dan peluk pelan. "Eomma dah cuba, tapi itulah.." kata eomma putus-putus. "Eomma.."

"Eomma dah cuba halang miko dari makan banyak. Tapi dia degil, hasilnya dia kenyang sampai semput. Tu dia kat sana, tidur dalam bilik kamu" berdesup eomma kata. Yeo mi buat poker face. Ingat lawaklah? Begitu?

"Eomma ni, tak lawaklah" yeo mi tepuk pelan lengan eommanya sebelum lengan itu dipeluknya. Geram jugak kekadang. Taehyung tersenyum kecil, comel pulak bila tengok yeo mi bermanja dengan eommanya. Macam koala tengah bergayut dekat kayu pulak. Ni, dekat aku bila dia nak manja macam tu? Tak ada maknanya. Eii

"Ehh taehyung, meh ahh duduk sini, buat apa berdiri kat sana? Meh duduk sini, nak tunggu yeo mi pelawa kamu tu sampai esok pun belum tentu dia akan buat" ayah pula mencelah, sofa ditepinya ditepuk menyuruh taehyung untuk duduk disana. Yeo mi mencebik, dia lagi, dia lagi.

"Ahh saya faham" kata taehyung dan mengambil tempat.

"Pergilah selesaikan apa yang patut, eomma nak buatkan air untuk suami kamu tu, takkanlah nak teguk air liur sendiri je" Yeo mi melepaskan pelukan dilengan eomma. Eomma pun berlalu ke dapur. Yeo mi berlari anak menaiki anak tangga. Nak jumpa miko!!

×

×

So, nanti saya sambung.

Soweyyy🙆


[Thank you for reading. Do vote and comment

[C] APHRODITE| 뵈 ✓Where stories live. Discover now