°°°
kringg !
aku mecelikkan mataku dan memandang jam ditepi katilku.
5:32 a.m.
aku membulatkan mataku dan cepat-cepat menyibak selimut sebelum berlari masuk kedalam bilik mandi.
kenapa set alarm jam 5 lebih pagi ? tengok, kan dah kelam kabut.
beberapa minit kemudian aku keluar dari bilikku apabila lengkap berpakaian uniform sekolah.
gadis itu, tanpa sempat menyisir rambutnya berlari menuruni anak tangga dengan beg galasnya.
" eomma kenapa tak-- " langkah kakiku terhenti ke anak tangga yang terakhir.
aku mengeras ditempat.
" yeo mi buat apa dekat situ ? mari makan sarapan "
eomma menghidangkan roti bakar diatas pinggan dan segelas susu hangat.
aku menghampiri meja makan dan mencapai susu hangat tersebut lalu ditenguk, bagi menghilangkan rasa gemuruh yang tiba-tiba menerpa dirinya.
" cikgu buat apa dekat sini ? "
cikgu taehyung hanya menghadiahkan senyuman tipis kearahku. dia berdiri dari duduknya.
" kami pergi dululah, makcik "
cikgu taehyung menunduk ke eomma sebelum menarikku keluar dari rumah, nasib sempat dicapainya roti bakar bagi mengalas perut.
belakang tubuh cikgu taehyung dipandang dan tanpa sedar aku terhantuk belakang badan cikgu taehyung yang tiba-tiba menghentikan langkahnya.
" ish cikgu ni "
dahiku diusap, cikgu taehyung membalikkan badannya dan melepaskan lenganku dari pegangannya.
" yeo mi, kita perlu.. "
dia menatapku sejenak.
".. berbincang "
lelaki itu kemudian berjalan ke pintu kereta dan membuka pintu tempat pemandu.
" masuk cepat "
arahnya sebelum meloloskan diri kedalam keretanya.
aku mencebik sebelum memasukkan roti bakar kedalam mulutku dan dengan langkah cepat aku memasuki keretanya.
sebaik pintu ditutup dia terus memecut keretanya.
" cikgu.. nak bincang pasal semalam tu ke ? "
aku bertanya dengan berhati-hati kerana takut kalau tiba-tiba lelaki itu beremosi, tak pasal pasal dilanggarnya kereta orang.
dia melirikku sekilas.
" ya, saya nak bincang pasal tu "
cikgu taehyung menjawab tanpa memandangku.
YOU ARE READING
[C] APHRODITE| 뵈 ✓
Fanfic[OLD TITLE: TEACHER'S LOVER] Sweet as sugar, Hard as ice, Hurt me once, I'll kiss you twice. He love me like aphrodite, the goddess of love. +Taehyung ft Yeo mi Beautiful cover by @cocokies ❤ Started : 12.11.2017, Sunday End; 28.02.2019, Thursday Hi...