pt.2📚

6.2K 524 38
                                    

📚

" cikgu, kalau saya tak hantar hari ni boleh tak cikgu ? " soal yuju sambil memegang pergelangan tangannya yang memerah. rasa nak patah tangan pun ada.

manataknya kalau cikgu namjoon suruh salin karangan yang berjela jela panjangnya dari tadi seperti tidak ada penghujungnya pula.

kelas tambahan bahasa inggeris ni buatkan aku rasa nak menangis saja gamaknya. ni baru extra class yang pertama, esok pula extra class add-math.

tah tah cikgu yoongi bagi formula tak masuk akal la pulak. tak ke naya kepala otak memikir nanti. haih tabah yeo mi, tabah.

aku memandang cikgu namjoon yang tidak reti berhenti bercakap didepan kelas macam tidak ada hari esok.

" no. you must submit this work to me today or you fail in exam " ucap cikgu namjoon.

gatal pulak rasanya nak baling pen ni dekat cikgu. sabar sabar.

" aku nak ponteng kelas " bisik hena disampingku.

aku memandangnya tidak percaya.

" kenapa ? "

" aku dah fed up nak belajar. otak aku tak berfungsi sekarang ni. " ucapnya dan meletakkan kepalanya diatas meja.

hem. cepat betul kau putus asa ya ?

aku memandang cikgu namjoon. kalau ikutkan hati sudah lama dia lari dari extra class yang tiada kesudahan ini.

tapi disebabkan cikgu namjoon meletakkan harapan tinggi kepadanya, tak sampai hati pulak nak ponteng. haish.

" sir, i'm done "

aku tersentak dan kembali ke reality apabila suara itu menyapa gegendang telingaku.

aku memandang kearah pemilik suara tersebut.

jeon jungkook.

" wow, such a great work. good job " puji cikgu namjoon dengan nada suara yang sengaja ditinggikan. tersengih jungkook jadinya.

aku menolak penku ketepi. kerjaku yang telah lama siap aku perhati semula sebelum meletakkan kepala diatas meja.

" kau dah siap ? kenapa tak hantar ? " tanya hena yang sedang menyalin karangan dipapan putih.

" aku tunggu kau " jawabku

" aww so sweet. oke aku buat cepat cepat " katanya dan tangannya mulai berkerja dengan pantas.

°°°

Taehyung

yoongi dihadapan dipandang. wajah cemberutnya membuatkan aku tergelak seketika.

" rilekla, perangai student kan memang macam tu, keras kepala sikit " ucapku dan menghirup hot chocolate ku yang masih berkepul kepul asapnya.

" tak kau tak paham. aku ajar dorang formula baru dorang tak percaya. mereka kata susah. haish. ni aku tak senang duduk ni " ucapnya dan memperbetulkan duduknya. resah sungguh dia.

" aku tau. " jawabku yang sudah masak dengan perangai cikgu add-math didepanku ini.

kalau student tak dapat nak buat ikut formula dia, mulala mulut dia becok tak tentu pasal. ingat add-math ni senang ke ? aku pun tak lepas.

" tak kau tak tau. dorang kata formula aku tu susah. apa yang susahnya ? aku pun tak tau. elok je aku tengok formula tu. aku dah-- "

" oke yoongi oke " potongku dan menepuk nepuk bahunya menyuruh dia bertenang.

ikutkan hati, nak saja aku sembur dia. memang add-math tu senang kalau ikut kepala otak dia, tapi kalau ikut kepala otak student ? dahla mix dengan subjek lain. ish ish.

yoongi meneguk jus orennya dengan geram.

" besok nak ajar kelas 5A-1 pulak nasib baikla student dekat kelas tu memahami lebih lebih lagi yeo mi. dia saja yang faham dengan ajaran aku " ucapnya lagi.

aku hanya mengangguk anggukkan kepalaku macam burung belatuk untuk mengiyakan semuanya.

" hei, buddy " namjoon mengambil tempat disamping yoongi.

dia bersandar dikerusi.

" what's wrong ? " soalnya ke yoongi.

" boleh tak kalau kau cakap macam biasa je ? aku yang bengang makin bengang pulak bila dengar kau cakap guna bahasa tu. eiii " yoongi memandang namjoon tajam.

" oke, oke aku tak buat dah " namjoon mengangkat tangan tanda menyerah.

" extra class tadi. fuhh nasib baik dorang memahami. baik pulak tu sampai nak salin kesemua yang aku tulis. terharu pulak rasanya " ucap namjoon dan menghembus nafas lega.

iyeke ?

" ke kau paksa dorang ? " tanyaku dan dia tersengih.

" besok kalau aku masuk kelas, ajar bio ada yang mengadu sakit tangan, kau orang pertama aku cari " ucapku.

bukan apa, kalau dah mengadu sakit tangan macam mana pulak nak buat tugasan bio ? dah la berlambak dia kumpul demi student tercintanya itu. well siapa tak sayang anak murid ?

" alaa biarla exam kan lama lagi. 4 bulan gitu huhu " namjoon mengurut ngurut lehernya.

" lama tak lama kalau dorang tak hadam lagi subjek tu and fail exam, kau nak jawab apa dekat pengetua ? "

" rilekla. oke, aku tak mainkan bebudak tu lagi " jawab namjoon dan melonggarkan tali lehernya.

" wei, kau rasa formula yang aku buat tu susah ke ? " yoongi memandang namjoon. namjoon terdiam.

hah jawab jawab. kau kan pandai dalam segala hal.

.

.

.


[Thank you for reading. Do vote and comment]

[C] APHRODITE| 뵈 ✓Where stories live. Discover now