***
Yeo mi menyembamkan wajahnya diatas meja. Rambut hitamnya jatuh cantik menutupi kepalanya. Yeo mi mengeluh kesah sambil menghentak- hentakkan kaki. Ergh!
Hah! Jeon jebon tu. Memang nak mati kena hempuk ke apa? Eiii. Ada ke patut dia sebarkan rumor yang kami ni sedang dating. We're dating! Holyy crap! Yeo mi mengetap bibirnya. Rambut dikusutkan. Dan sekarang, yang lebih terok lagi, semua student percaya. Ada yang support, ada yang kecam, ada yang nak buat group untuk rampas jungkook, ada yang tak kesah.
Nahas kalau cikgu taehyung tahu benda alah ni. Huargh!!
"Yeo mi!" Lengan yeo mi disiku pelan. Yeo mi mengeluh lagi sebelum menjulurkan kepalanya sedikit. Hena tersenyum senget dan mendekatkan wajahnya.
"Tak sangka apa yang aku harapkan selama ni menjadi. Dalam diam kau ada relay eah dengan jungkook? Boik ahh" perut yeo mi disikunya. Yeo mi mengeluh sakit dan memegang perutnya. Hena ketawa setan. "Aku tak ada apa- apalah dengan dia! Eii nak makan pembaris? Haa ni, makanlah, makan" yeo mi menyuakan pembaris putih didepan muka hena. Hena pula sambil ketawa dia halang tangan yeo mi dari sentuh wajah dia dengan satu tangan. Bapak kuat.
"Halahh ngaku jelah, aku pun dah mulai imagine muka anak korang nanti. Wuish, comel siaa" Hena ketawa lagi. Yeo mi naik angin. Perut hena dia cebit sekuat hati sambil ketap bibir. Tapi yang peliknya, hena tak rasa apa- apa. Makin dia gelak adalah. Eii badan besi ke apa ni? Bana betul.
"Diamlah woii. Tutup mulut kau, nafas kau busuk bangkai" yeo mi menutup mulut hena dengan telapak tangannya. Hena masih lagi ketawa, ya tuhan, apa masalah minah ni woii. Tak cukup dengan ketawa, dia tepuk lengan yeo mi. Argh!
"Yeo mi! Jungkook ajak dating!" Entah angin apa. Yeo mi terus berpaling apabila suara mingyu yang kuat tu keluar dari corong mulut dia. Automatik kepala yeo mi memandang ke pintu kelas. Waktu ni rehat, so, almaklumlah, yeo mi budak malas. Tak nak beratur panjang. Jadi dia ambil jalan mudah untuk tak makan. Fu.
Jungkook sedang menyandarkan tubuhnya di tepi pintu, sambil berpeluk tubuh. Jebon bodoh! "Haa pergilah keluar. Pakwe dah tunggu tu" hena menolak badan yeo mi. Bukan happy, yeo mi naik angin bila pandang muka jebon ni. "Kau sabo, kau sabo, huff" yeo mi menyingsingkan lengan blazer dan berjalan cepat ke jungkook. Argh!
"Woii jungkook! Jaga yeo mi bebetul! Aku dah nampak dah masa depan korang! Cerah weh!" Hena berteriak dari dalam kelas. "Diamlah bongok!" Aku tunjukkan penumbuk ke hena. Dia hanya tertawa. Ehh minah ni kena rasuk ke apa? Yaaaahhh.
"Come" Jungkook hulurkan tangan untuk raih lengan yeo mi. Tapi yeo mi elak dan bercekak pinggang. "Jangan nak memandai ya jungkook! Siapa benarkan awak nak sentuh- sentuh saya? Haaa ni, kenapa awak sebarkan benda tak betul dan buatkan mereka percaya yang kita ni ada relay? Eii carik masalah betullah awak n—"
Badan yeo mi ditarik ke dalam pelukan jungkook. Buatkan yeo mi kehilangan kata- kata. Jungkook rapatkan bibir ke telinga yeo mi. "Aku akan explain nanti, sayang.." bisik jungkook. Yeo mi membulatkan mata. Dada jungkook ditolak. "Yahh!! Jeon jungkook bodoh!" Yeo mi baling pen ke tubuh jungkook. Tch, tak ada rasa langsung. Jungkook masukkan tangan dalam seluar. Yeo mi mengerutkan dahi.
"Woii kau buat apa bongok!" Hena sudah berura-ura mau keluar dari kelas. Tapi jalannya dihalang oleh jinyoung. Ya tuhan. Yeo mi pandang jungkook semula. Dia hanya buat muka bodoh sebelum lengan yeo mi ditarik dan dibawa ke satu tempat.
YOU ARE READING
[C] APHRODITE| 뵈 ✓
Fanfic[OLD TITLE: TEACHER'S LOVER] Sweet as sugar, Hard as ice, Hurt me once, I'll kiss you twice. He love me like aphrodite, the goddess of love. +Taehyung ft Yeo mi Beautiful cover by @cocokies ❤ Started : 12.11.2017, Sunday End; 28.02.2019, Thursday Hi...