pt.66📚

3.5K 314 37
                                    

BGM- 4-oc' clock (v)

***

"Saya tak sangka awak sanggup buat saya macam ni-"

"Tak. Dengar cakap saya dulu. Jangan salah faham. Dia dan saya tak ada hubungan langsung-"

"Dah banyak kali awak buat saya macam ni! Saya penat awak tau tak! Pergilah! Jangan datang lagi-"

"Sayang?"

Aku diamkan diri, volume suara televisyen aku kuatkan lagi. Manakala mata aku tetap memandang lurus ke hadapan, jantung aku berdegup kencang macam nak tercabut sebab marah. Memang kalau ikutkan hati, aku nak hamburkan saja segalanya pada Taehyung. Tapi aku rasa aku tak berdaya. Aku lemah, bila melibatkan Taehyung. Lebih- lebih lagi bila aku tengah mengandung ni. Emo semacam je.

"Sayang dah makan?" Tanyanya seraya labuhkan punggung disamping aku. Taehyung tarik remote tv dari tangan aku perlahan lalu kecilkan volume suara, kemudian dia sentuh tapak tangan aku lembut.

"Kenapa ni sayang?"

"Tanya diri awak sendiri, Tae" jawab aku lalu lepaskan pegangan tangan aku dari dia. Tapi Taehyung tarik balik tangan aku dan genggam, kali ini genggaman tangan dia lebih erat dari yang tadi.

"Sayang buat apa kat mall tadi? Bukan saya kata tak boleh jalan jauh ke? Kenapa degil?"

"Kenapa? Awak takut saya nampak awak keluar dengan Aerin? Student kesayangan awak tu?" Perli aku lalu merenung anak mata dia tajam. Taehyung diamkan diri, dia tundukkan wajah lalu tarik tubuh aku agar berhadapan dengannya. Tapi aku tetap kaku duduk dalam keadaan yang sama. Aku dengar Taehyung mengeluh pelan.

"Sayang janganlah cemburu buta sangat, saya keluar dengan dia sebab ada hal-"

"Saya? Cemburu buta? Taehyung, awak suami saya dan memang wajarlah saya cemburu bila awak keluar dengan perempuan lain. Kalau macam tu, pergilah, jangan datang dekat dengan saya, sayakan jenis kuat cemburu, memalukan dapat isteri macam saya ni" kata aku dengan jantung yang berdegup kencang. Aku rasa nak nangis je sekarang ni. Aku lupa pesanan doktor sakit puan, yang tak boleh fikir benda banyak sangat. Nanti sakit.

"Saya tak cakap macam tu kan? Heyy sayang nak pergi mana?" Taehyung tahan lengan aku bila aku dah berdiri nak tinggalkan dia di ruang tamu.

"Tidur. Awak tidurlah luar, saya tak nak tengok awak kat dalam bilik" ujar aku lalu perlahan- lahan melangkah mendaki anak tangga dan masuk kedalam bilik. Aku hempaskan tubuh atas katil lalu selimutkan tubuh aku hingga ke dada. Taehyung? Ahh pedulilah dia nak tidur mana, dah buat hal, pepandailah settle sendiri. Aku mengiring ke samping, nak betulkan posisi tidur.

Beberapa detik sebelum aku hampir lena, aku dengar bunyi pintu bilik dikuak dari luar. Taehyunglah, siapa lagi. Kemudian aku rasa katil disebelah aku berat lalu lengannya melingkar erat di pinggang aku.

"Saya cakap tidur luar kan-"

"Saya nak jugak tidur dengan sayang dan baby.." bisiknya tepat ditelinga aku. Aku diamkan diri dan tetiba aku rasa kelopak mata aku panas, ke- kenapa aku menangis?

"Sayang? Heyy kenapa ni sayang?" Taehyung putarkan tubuh agar berhadapan dengannya. Aku sembunyikan wajah aku yang dah basah dengan air mata. Laju Taehyung tarik kepala aku dan sembamkan pada dada dia.

[C] APHRODITE| 뵈 ✓Where stories live. Discover now