pt.18📚

3.7K 321 23
                                    

°°°

yeo mi membuang pandang kearah taehyung yang sedang tertidur pulas diatas kerusi. sesekali terdengar dengkuran halus dari bibir lelaki itu. tidurnya yang dalam posisi duduk itu membuatkan yeo mi memandangnya pelik. badan tak sakit ke kalau tidur macam tu?

yeo mi melompat turun dari katil hospital yang baginya terlalu tinggi itu. selimut putih dicapainya lalu diletakkan diatas badan taehyung. lelaki itu menggeliat kecil sebelum menyambung tidurnya semula.

kenapala cikgu aku ni hot sangat, aish yeo mi, yeo mi.

yeo mi menunduk, wajah taehyung ditenungnya dengan teliti, kacak. patutlah ramai pelajar perempuan yang tergila- gilakan cikgu taehyung ni. hot namatey.

yeo mi berdiri tegak semula, dia memandang ke aircond yang terpasang, wad vip memang macam ni eh? pasang aircond macam nak bekukan pesakit. aish. lantas gadis itu menggosok lengannya, sejuk tu menusuk ke tulang.

dalam keterpaksaan menahan sejuk itu, yeo mi mengambil keputusan untuk bersiar- siar di bawah. besi tempat letak pek berisi air itu dia tarik dan keluar dari wad vip yang sejuk nakmatey tu.

dia melirik ke jam diatas kabinet di tempat kaunter pertanyaan.

5:37 a.m.

awal bebenor kau bangun ni yeo mi.

" eh, cik yeo mi dah sihat ke? " tegur satu suara yang halus, yeo mi berpaling. ahh, doktor hwang.

yeo mi menunduk tanda menyapanya, doktor hwang mengukirkan senyuman manis, dia melangkah menghampiri yeo mi, kedua tapak tangannya dia masukkan kedalam kot putihnya.

" ya, bolehlah. terima kasih sebab rawat saya " ucap yeo mi, dia mendongak untuk memandang doktor hwang yang tinggi itu. asal tinggi je hot, asal hot je tinggi. eih!

" iyeke dah oke ni? " doktor hwang menunduk untuk menyamakan ketinggian mereka. yeo mi hanya terkebil- kebil. doktor hwang tergelak kecil apabila melihat reaksi gadis itu. lantas dia menjauh.

" awak nak kemana ni? awal sangat, tak sejuk ke? " soalnya, yeo mi dipandangnya lalu pandangannya jatuh ke jam di tangannya.

" erk, saya nak keluar siar- siar kejap. duduk dalam wad tu bosanlah. dahla sejuk eii " rungut yeo mi lalu menggosok lengannya.

doktor hwang tersenyum, kenapa comel sangat budak ni?

" ouh, memanglah sejuk. awak duduk wad vip. erm, by the way, mana suami awak? tak nampak pun sejak dia masuk malam tadi lepas beli makanan dekat bawah, dah balik ke? " doktor hwang meraup rambutnya ke belakang.

" ahh, suami saya ada je, dia tengah tidur tu, penat sangat kot. yalah, saya yang ajak dia berbual sampai tak ingat dunia. meriah wad tu jadinya " jawab yeo mi lalu tergelak kecil apabila teringat yang cikgunya itu tersenguk- senguk saja dia atas kerusi sambil telinganya menderita akibat terpaksa mendengar ceritaku.

doktor hwang terangguk- anggukkan kepalanya.

" okelah, kalau macam tu saya pergi dulu, nak tengok bebudak dekat wad kanak- kanak kejap, nak ikut? " ajaknya.

aku mengangguk laju. wad kanak- kanak. mesti budak dekat sana semuanya comelkan?

" okey, marilah ikut saya. erm ini pula " doktor hwang menundingkan jarinya ke besi pemegang pek berisi air itu.

" wae? " soal yeo mi tidak mengerti.

" biar saya tolong bawakan untuk awak " ujar doktor hwang dan menarik pelan besi tersebut dari pegangan yeo mi.

[C] APHRODITE| 뵈 ✓Where stories live. Discover now